Gå til innhold

Dere som har småspiste 1,5-2 åringer, hvorcmye spiser de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til hvert måltid?

Min på 1,5 år spiser ofte under én skive uten skorpe til frokost. Innimellom bare 1/2 skive også. Til lunsj og kvelds er det ofte max én skive uten skorpe. Middagen varierer.

Spiser en youghurt i løpet av dagen også.

Hender hun slår til med 1 1/2 skive uten skorpe.

Syns det er så lite.

Hva og hvor mye spiser deres spiste?

Anonym poster: e77b802b39b0fad342dedfecce120599

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer hva min 2-åring spiser til frokost. Av og til spiser han ikke noe, mens andre dager opptil en skive uten skorper, eller en yoghurt. Har han ikke spist frokost, spiser han gjerne en banan til lunsj. Middag varierer alt fra ingenting, et par biter gulrøtter til en grei porsjon med mat. Til kvelds spiser han en yoghurt om han ikke får i seg en brødskive. Spiser lite, men fikk beskjed av helsesøster at det var normalt i denne alderen.

Skrevet

Er han normalvektig eller er han tynn. Legger han på seg selv om han spiser lite?

Hi

Anonym poster: 3bad9c5999cbd08eb24e9738213ecd58

Skrevet

min lille spiser på det MESTE!

En yoghurt og en halv skive til frokost.

En skive til lunsj.

Frukt

1 porsjon middag (mengde ca en potet, f.eks en kjøttkake og grønnsaker)

En skive kvelds, eller litt grøt.

Pleier ofte ikke å spise lunsj. Hun vil rett og slett ikke ha. Selvom vi prøver varm mat o.l

Passer på at det hun får i seg er næringsrikt. Veldig glad i makrell i tomat! Så tar godt på skiven.. Veldig glad i egg også :)

Hun er vel ca 90 cm lang og ca 10,5-11 kg tenker jeg. Lang tynn ei ;) Og 20 1/2 mnd.

Skrevet

Min er også lang og tynn.

Er dere bekymret for matinntaket, eller tar dere det med ro?

Hi

Skrevet

Dytt.

Skrevet

Jeg er veldig belymret når hun er syk. Da spiser hun ingen ting! Bare drikker og blir syl tynn!! Jeg var og veldig tynn som liten og har en mor som maste og maste om mat. husker dette i voksen alder. ønsker ikke at mat skal bli mas og få et anstrengt forhold til det.

Det er jo ingenfriske barn som sulter dersom de får tilbud om mat ofte! De har noe ernæringsvett selvom det ikke er like høyt som hos andre..... Hehe sier dette til meg selv ofte.

tullemor liker så og si alt. Vi har gode rutiner på mat og regler om ikke lek på bordet o.l. selvom jeg må innrømme at mammaen i meg til tider desperat har satt på barnetv og puttet desperat inn skjer med grøt!!!! Hehe sier

Skrevet

På en god dag:

Frokost- en halv skive, to skurker melk. En banan.

Lunsj -en skive+ litt frukt

Middag- småplukker bare

Kvelds- en skive.

På en dårlig dag:

Frokost- litt vann

Lunsj -en halv skive

Middag- vann

Kvelds- ingen ting.

Får kveldspupp og tar alltid den.

22 mndr, 93 cm og 13,5 kg.

Ingen kjempe akkurat. Men lang.

Skrevet

Godt å høre det ikke bare er min da. Men, jeg klarer ikke la være å bekymre meg. Til frokosten dag spiste hun under en halv skive uten skorpe. Sukk....

Hi

Skrevet

Han er 2,5 år.

Idag spiste han en kvart skive med ost og ett glass melk til frokost.

Vanligvis spiser han mest til lunsj - i barnehagen kan han spise 1,5 skive. Hjemme aldri mer enn 1 skive og ett glass melk.

Spiser ofte VELDIG lite middag. Av og til ingenting.

Til kvelds maks en skive og ett glass melk.

Spiser ca to frukt og en yoghurt i tillegg.

Er normalvektig men ganske tynn og normal høy.

Jeg bekymrer meg veldig lite og maser ALDRI. Han får servert mat ofte og spiser det han vil. Men jeg gir ofte H-melk og ekte smør på skivene. Yoghurt av den fete typen.

Om dere bruker veldig grovt brød kan du kanskje kjøpe ett finere.... da spiser de ofte mer.

Skrevet

Mi på 2 år ete sjelden meir en ei halv skive, et ho heile blir eg overraska. Er skiva vekk frå tallerken lurer eg på kvar ho har gjort av den, og finn den ofte på golvet..

Skrevet

Jeg har barn som jeg altid har tenkt spiser helt normalt og har et uanstrengt forhold til mat. De har vanligvis spist 1/2 til 1 skive til frokost + et glass melk eller juice. 2 skiver i barnehage eller på skole/sfo og litt middag. I tillegg spiser de en frukt og ofte noen tomater eller liknende. Litt kaker eller snop i helgene, men det går ikke mye.

Nå er de 5 og 8 år gamle. De er aktive, slanke men normalvektige. Jeg synes rett og slett ikke det høres ut som om så mange av barna i denne tråden spiser så lite.

Anonym poster: 84313c0678d7b30d2bbe4010bc9646ea

Skrevet

Jeg må vel rett og slett bare tenke at hun spiser det hun trenger. Det er bare det at jeg har litt vanskelig for å stole på det... Hadde vært lettere om hun ikke hadde vært så tynn.

Sånn som jeg skrev lenger opp, så spiste hun idag under en halv skive uten skorpe. Tre timer senere var det lunsj. Tenkte da må hun da være sulten. Men, neida. Full nekt. Ikke én bit én gang. Spiste en youghurt i stedet.

Skjønner liksom ikke at hun ikke er sulten.

Hi

Skrevet

Dytt igjen.

Skrevet

Min ligger under normal kurven, men følger sin egen kurve...

Spiser en kvart brødskive til frokost, maks en skive til lunsj i bhg, frukt i bhg, middag spiser han som regel litt, kveldsmat en kvart brødskive og en halv yoghurt. Det er lite, men energi nivå er helt normalt... Men syns han er litt bleik.

Anonym poster: 6f3ac467e5bcd8722b9ea867f74e1f15

Skrevet

Det er så godt å høre at det er fler småspiste. Jeg roer meg faktisk litt ved å høre om andres erfaringer, for jeg syns "alle" andre unger jeg kjenner spiser veldig godt, og har masse babyvalker.

Så er det min småspiste frøken som det ikke finnes en valk på. Tynn som ei flis.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...