Gå til innhold

Uansvarlig å drikke alkohol når man er forelder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I alle fall i så stor mengder at man blir drita. Tenker dere ikke på at barna kan bli syke når dere er ute å drikker ? Flaut å komme på sykehuset drita da?

Har man valgt å få barn synes jeg dette er noe man burde slutte med. Et glass vin eller to JA , men fylla ? Nei.

Anonym poster: cd021e0f33b2fb5ff1dc9795dc41026a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel heller ikke vanlig å drikke seg drita når man har ansvaret for barn.

Skrevet

drikker itte mer enn at det itte er flaut om en må på legevakta med noen av unga... en kan jo itte slutte å kose seg med en liten dram, selv om en har fått barn. men klart,, langt fra stupfylla

skjer det noe, så får vi skaffe drosje...

Skrevet

atte hæ?? de som er barnevakt på mitt barn, stoler jeg på at har god nok vurderingsevne til å ta med barnet til lege/sykehus og være der for det til jeg får kommet, og jeg skal love deg at uansett hvor mange glass vin jeg hadde tatt hadde jeg fint klart å vært en god og omsorgsfull mor om noe hadde skjedd med barnet mitt.. du er snål..

Anonym poster: ea238d2c7ccaf18fa2e16c2c3004b6c6

Skrevet

Du vet, den ene forelderen kan dra ut og drikke ekstra, mens den andre forelderen har ungen(e).

Om du skal se slik på det, så er det da like uansvarlig å reise ut av landet uten ungene, når man har fått barn, for tenk om ungen må på legevakt/sykehus, og du som forelder ikke er der før om 12 timer +/-

Går ikke ann å tenke sånn. Men for minegen del, så drikker jeg aldri mer enn jeg takler, starter jeg å merke alkoholet, så stopper jeg, og drikker alkoholfritt resten av kvelden..

Anonym poster: 79ea1034e4787dddc296996d08bfffad

Skrevet

Jeg er helt enig, jeg personlig ville ikke drukket meg full selv om andre passet barnet. Man må jo bestille taxi selv om man bare har tatt et glass vin, men det å møte opp på sykehuset og være synlig beruset hadde jeg aldri gjort. Ville vært skamfull over meg selv da.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Drikker meg heller full på fest innimellom, istedenfor å drikke vin hver helg

Skrevet

Ja, og så det verste da, å drikke foran ungene.

Til og med 1 øl foran ungene er nok. De merker det med EN gang.

Hilsen en som ikke har hatt alkoholiserte foreldre, men foreldre som var glade i alkohol i helger/ferier og som har blitt traumatisert av det.

Ja, husker den gangen i sommerferien da jeg tryglet og ba mamma og pappa om å ikke kjøpe øl.

Anonym poster: e2c9c766a42a8cdfec4a7cb8d8eb9fba

Skrevet

Å drikke seg "drita" som du beskriver er ikke noe mer sjarmerende med eller uten ansvar for barn..

...men bortsett fra det, utrolig kontrollerende liv du har, HI. "tenk om.....det eller det skjer...." Prøv å leve litt...

Anonym poster: 0836de57570da15f3cd48050fe3b9707

Skrevet

Mange pr siden jeg sluttet å drikke meg drita, det har ikke noe med at jeg har egne barn...

Skrevet

Det er bare her inne alkohol er satan selv....

Alle jeg kjenner som har barn tar seg en fest innimellom. Man slutter ikke å leve selv om man får barn!

Skrevet

Har kun bsrnevakter som jeg stoler på og som skjønner å ta ungen til legen hvis han er syk.

Skrevet

Jeg går ikke rundt å hele tiden tenker på hva som kan gå galt, så det bekymrer meg ikke. Skulle noe skje så har jeg full tillit til at besteforeldrene klarer å ta med ungen på sykehuset.

Skrevet

Når jeg er ute og drikker alkohol er pappaen hjemme med barnet, så da regner jeg med at han kan stille opp ved evt sykdom i mitt fravær.

Skrevet

Jeg er barnefri annen hver helg, da er ungene hos fedre, og hva jeg bruker helgene mine til , er min sak. Om jeg drar på fest, jobber med skoleoppgaver eller bare er lat -finnes ikke dårlig samvittighet, da pappaene er oppegående menn ;) HI: Lev litt!

Skrevet

Jeg er barnefri annen hver helg, da er ungene hos fedre, og hva jeg bruker helgene mine til , er min sak. Om jeg drar på fest, jobber med skoleoppgaver eller bare er lat -finnes ikke dårlig samvittighet, da pappaene er oppegående menn ;) HI: Lev litt!

Ungene hos fedre.....??

Skrevet

Da er det også uansvarlig av foreldre å dra på helgetur alene også da

eller?siden man da er langt unna og ikke kan komme med en gang om

noe skulle skje..spesielt om man er så langt unna at man tar fly.

Skrevet

Ungene hos fedre.....??

Jepp. Har du problemer med det?

Skrevet

Noen mennesker må det rett å slett alkohol til for å takle, det er iallefall min grunn...

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Merkelig hvordan mange mener at de som ikke går på grøftefylla ikke "lever" og har svært kjedelig liv. Hver sin smak sier jeg bare. Jeg forstår at folk koser seg med et glass vin, er mer pratsomme osv, men å være overstadig beruset, ikke kunne gjøre rede for seg, spy, få blackouts og så videre - HVA er så sjarmerende og morsomt med det da???

Skrevet

Enig med deg der. Så lenge man har omsorg for barna der og da så klart. Synes ikke det er uansvarlig om de er trygt plassert hos en barnevakt og ikke skal hentes igjen før tidligst godt ut på neste dag.

Vi kan godt ta 1-2 glass med vin selv om vi har barna hjemme, men helst etter de har lagt seg. Kunne aldri drukket meg full når jeg har ansvar for dem.

Skrevet

Tenk på alt som kan skje, kanskje du er på jobbtur og det tar deg fire timer å komme deg hjem og ungene havner på sykehuset, hva har du tenkt å gjøre da.

De jeg har som barnevakt har vett nok i hode til å ta med seg ungene til leke/sykehus eller få noen til å hjelpe seg med det hvis vi ikke skulle være tilgjennelig akkurat da!

Skrevet

I alle fall i så stor mengder at man blir drita. Tenker dere ikke på at barna kan bli syke når dere er ute å drikker ? Flaut å komme på sykehuset drita da?

Har man valgt å få barn synes jeg dette er noe man burde slutte med. Et glass vin eller to JA , men fylla ? Nei.

Anonym poster: cd021e0f33b2fb5ff1dc9795dc41026a

Nå drikker ikke jeg, men folk må nå få lov til å ta seg en fest en gang iblant. Man skal IKKE drikke seg full når man er blandt barna eller når de er hjemme etter min mening. Men hvis man har barnevakt og barna er sammen med et voksent ansvarlig menneske så må det da vel være lov..

Skrevet

Noen mennesker må det rett å slett alkohol til for å takle, det er iallefall min grunn...

Hahahahahahaha !!!!

Veldig bra !!!

Skrevet

Ja, og så det verste da, å drikke foran ungene.

Til og med 1 øl foran ungene er nok. De merker det med EN gang.

Hilsen en som ikke har hatt alkoholiserte foreldre, men foreldre som var glade i alkohol i helger/ferier og som har blitt traumatisert av det.

Ja, husker den gangen i sommerferien da jeg tryglet og ba mamma og pappa om å ikke kjøpe øl.

Anonym poster: e2c9c766a42a8cdfec4a7cb8d8eb9fba

Herregud hvor pysete og sart går det ann å bli ????

Anonym poster: c0d28f89191274c607d2311242cfa835

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...