Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #1 Skrevet 11. november 2012 Jeg er sykmeldt nå frem til torsdag. Da jeg fikk beskjed om at jeg ville bli arbeidsledig om 2 måneder grunnet nedbemanning sa kroppen min stopp og jeg falt i kjelleren. Det var mye som kverna oppi hodet mitt fra før og jeg var sliten etter å ha jobba ræva av meg så da fungerte jeg ikke mer. Stod på jobben noen dager etter beskjeden og da begynte jeg å skjelve, svette og få problemer med å puste. Da ble jeg sykmeldt.Nå har jeg vært ok i halvannen uke siden jeg ble sykmeldt, men til torsdag skal jeg tilbake og jeg blir verre og verre. Var innom jobben her om dagen og da jeg gikk føltes det egentlig ut som jeg ville kjøre bilen rett i fronten på en trailer. Jeg ville ikke leve mer.Når jeg mister jobben mister vi bilen, kanskje leiligheten m.m. og jeg ligger våken til kl. 4 om natten og har problemer med å puste mens jeg lurer på hvordan jeg skal avslutte ting.Jeg vet ikke om jeg klarer å begynne å jobbe igjen til torsdag og blir bare uggen og svimmel av å tenke på at jeg skal tilbake dit da, men samtidig er jeg redd for at jeg skal få dårlig sluttattest fordi jeg blir sykmeldt.Jeg søker og søker jobber, men er lite nå før jul.Det er så vanskelig og jeg klarer snart ikke mer og tanken på at jeg må tilbake til jobben jeg en gang trivdes så godt på kveler meg Anonym poster: 7397f188995477e99fda5c58f7ac4402
Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #2 Skrevet 11. november 2012 Beklager at det ikke ble avsnitt. Jeg lagde avsnitt, men de forsvant tydeligvis når jeg posta innlegget Anonym poster: 7397f188995477e99fda5c58f7ac4402 Anonym poster: 7397f188995477e99fda5c58f7ac4402
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 11. november 2012 #3 Skrevet 11. november 2012 Det høres ut som om du har angst! Du må snakke med legen din og få fornyet sykemelding slik at du kan få være hjemme litt til. I tillegg bør du antakelig få henvisning til psykolog, muligens kan medikamenter hjelpe deg eller kanskje er det nok med å begynne et aktivt liv, trene og leve litt sunnere? I tillegg så må du allerede nå begynne å søke etter ny jobb, slik at du kan få tilbake tryggheten du føler du har mistet. Opp med haken? Dette går fint!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #4 Skrevet 11. november 2012 Det høres ut som om du har angst! Du må snakke med legen din og få fornyet sykemelding slik at du kan få være hjemme litt til. I tillegg bør du antakelig få henvisning til psykolog, muligens kan medikamenter hjelpe deg eller kanskje er det nok med å begynne et aktivt liv, trene og leve litt sunnere? I tillegg så må du allerede nå begynne å søke etter ny jobb, slik at du kan få tilbake tryggheten du føler du har mistet. Opp med haken? Dette går fint! Hi skriver jo at hun søker etter flere jobber... Anonym poster: 97e97fa0395227f456d9e8eccf6fe146
Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #6 Skrevet 11. november 2012 Jeg tenkte forrige uke at jeg kom til å klare det og gadd derfor ikke bestille oppfølgingstime hos legen. Nå som jeg har vært innom jobben og det nærmer seg blir det bare verre og jeg må nok ringe allikevel.Gruer meg om jeg får mer sykmelding til å levere den og som sagt så føler jeg at alt av godord sjefen skulle skrive i sluttattesten forsvinner om jeg blir mer sykmeldt.Vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg klarer ikke mer Anonym poster: 7397f188995477e99fda5c58f7ac4402 Anonym poster: 7397f188995477e99fda5c58f7ac4402
Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #7 Skrevet 11. november 2012 . Anonym poster: 7397f188995477e99fda5c58f7ac4402 Anonym poster: 7397f188995477e99fda5c58f7ac4402
Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #8 Skrevet 11. november 2012 Når du blir sagt opp, har du krav på å få arbeidsledighetstrygd fra NAV. Den er ikke like mye som det du har i lønn, men det er hvertfall mer enn ingenting. Når du har mindre inntekt, betaler du mindre skatt, så det gjør at forskjellen i utbetaling blir litt mindre. Dessuten har det ikke gått 2mnd enda og du har fortsatt tid på å få ny jobb. Så må dere spare mest mulig allerede nå. Avbestill alt av bøker i bokklubber, har dere unødvendige abonnementer dere kan si opp raskt? Kjøp minst mulig og billigst mulig julegaver, forklar alle at ettersom du har mistet jobben din, så må dere kutte ned antall gaver og gjøre det billig. Jeg har blitt sagt opp pga nedbemanning en gang selv også. Heldigvis hadde vi litt mer å gå på økonomisk, så for oss var det ingen krise for en periode. Jeg fikk en jobb ca 2uker før jeg ble arbeidsledig! En av hovedgrunnene til at jeg fikk den var at jeg kunne starte så raskt, så noen ganger er det en stor fordel! Det ordner seg helt sikkert, du må bare ta det litt med ro akkurat nå. Lykke til Anonym poster: 024152ed08ac8b4ff9863ac51120d801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå