Gå til innhold

Skulle tro jeg var riv ruskende gal..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja, nå skal jeg begi meg ut på pinnekjøtt helvette for første gang.. får inderlig håpe den har ståt uvannet lenge nok (siden i går kl 17 ca og frem til nå om litt).

Hva gjør man ikke for at en god pappa skal ha det godt på farsdagen...

Nå har jeg akkurat tatt gulrotkaka ut av ovnen, og selvfølgelig så sank den på midten (er ikke noen mester i å bake ser jeg) men får håpe den smaker godt når jeg får klæsja på litt ostekrem på toppen, er jo ikke utseende som teller..

Gubben sover fortsatt(han var oppe i natt med ei sjuk lita ei) og skal snart inn å vekke han!!

Kryss fingrene for meg å pinnekjøttet :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe. Det blir nok bra.

Her er også pinnekjøtt på kok og suksessterten er ferdiglaget i kjøleskapet.

Skrevet

Her står også pinnekjøttet på. Merker det er ett år siden sist, måtte ut å fylle på mer vann for d var vekke :-s Nå blir jeg vel stående over gryten for å følge med vannet resten av tiden. Hvor stor krise er det at vannet nesten svir seg??

Anonym poster: 46398c0b1243b406f95ec29920ba3c00

Skrevet

Haha!

Samme her, med kaka. Sank sammen som bare det, heldigvis smakte jeg på den og jammen var den ikke ferdigstekt. Så nå står den i ovnen igjen.

Ble en lav, men veldig god gulrotkake!

Pinnekjøtt er jo helt fantastisk, heldige mannen din :)

Skrevet

Her står også pinnekjøttet på. Merker det er ett år siden sist, måtte ut å fylle på mer vann for d var vekke :-s Nå blir jeg vel stående over gryten for å følge med vannet resten av tiden. Hvor stor krise er det at vannet nesten svir seg??

Om det bare nesten svir seg så er det ikke noen krise i det hele tatt :) Det er først når det damper helt tørt man trenger å tenke i kriseretning...

Anonym poster: dcb65453b692c0164420984ec4f8dab4

Skrevet

Om det bare nesten svir seg så er det ikke noen krise i det hele tatt :) Det er først når det damper helt tørt man trenger å tenke i kriseretning...

Anonym poster: dcb65453b692c0164420984ec4f8dab4

Var ikke helt tørt men litt svi lukt. Fylte på med vann fortere enn noe! Kommer det til å smake godt uansett? *nervøs*

Skrevet

Eg vatner ut pinnekjøttet i ca 4 timer.. Pass på å ikkjekoke tørt. Er det enkleste å lage syns eg..

Anonym poster: 37a16124100a989a8c85d59fdeb2e4c2

Skrevet

Eg lager massepinnekjøt men fyller på så og sei aldri vatn.. Det skal damekoke ikkje stormfyre...

Anonym poster: 37a16124100a989a8c85d59fdeb2e4c2

Skrevet

Jaja, nå skal jeg begi meg ut på pinnekjøtt helvette for første gang.. får inderlig håpe den har ståt uvannet lenge nok (siden i går kl 17 ca og frem til nå om litt).

Hva gjør man ikke for at en god pappa skal ha det godt på farsdagen...

Nå har jeg akkurat tatt gulrotkaka ut av ovnen, og selvfølgelig så sank den på midten (er ikke noen mester i å bake ser jeg) men får håpe den smaker godt når jeg får klæsja på litt ostekrem på toppen, er jo ikke utseende som teller..

Gubben sover fortsatt(han var oppe i natt med ei sjuk lita ei) og skal snart inn å vekke han!!

Kryss fingrene for meg å pinnekjøttet :D

det holder å vatne det ut i ca fem timer... Dette får du til.. Lykke til
Skrevet (endret)

Tusen takk for alle gode ord :D

Nå står pinnekjøttet å damper på konfyren og kaka er dekket med smørkrem(var så smart å dekka hele kaka å nå ser det ut som er meget perfekt kake :D:D:)

Har alltid hørt at pinnekjøtt skal vannes over natta jeg, så da gjorde jeg det :P

Endret av Frk Vimse
Skrevet

Ja du kan vanne ut over natta.. Men fordi som liker røkt salt smak så trenger du ikkje lenger enn 5 ti er.. Og det blir ikkje alt for salt, helt passelig... Tenker det var utrulig godt. Vi hadde det forgje helg. Snadder...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...