Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #1 Skrevet 11. november 2012 Hvis du er av typen som synes dette er motbydelig og bare har kritikk å komme med, så er det ikke det jeg har behov for nå. Noen som har gode råd å komme med for å avvenne min snart 2 åring med amming? Jeg ammet de to første til kun 6 og 9 måneder, da stoppet sa selv. Føler meg litt rådvill og setter pris på kreative svar. Anonym poster: e3f4cabd3a106df40df9212745ca46fe
Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #2 Skrevet 11. november 2012 Konstruktive svar- skulle det stå. Jeg begynte å jobbe da han var 7 måneder og har siden da lun fått natt- morgen og kveld. Anonym poster: e3f4cabd3a106df40df9212745ca46fe
Jenny251210 Skrevet 11. november 2012 #3 Skrevet 11. november 2012 Jeg skal snart slutte å amme min på 23 mnd og....nå skjønner hun jo hva jeg sier, så kommer til å forklare endel. Avlede. Har ikke noen gode råd egentlig...gruer meg litt. Men føler det begynner å holde nå. Tror "etter bhg" puppen blir verst, den koser hun seg så veldig med
Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #4 Skrevet 11. november 2012 Ja, den har jeg prøvd å kutte ut. Noen dager klatrer han opp i fanget, ser strengt på meg og kommanderer- Pupp mamma! Da må jeg bare le. Og klarer fint å distrahere. I barnehagen tar han smokk. Men til meg sier han- nei, mamma ha puppa. Blir 2 rett over nyåret. Anonym poster: e3f4cabd3a106df40df9212745ca46fe
Jenny251210 Skrevet 11. november 2012 #5 Skrevet 11. november 2012 Jeg skal slutte på nyåret...tror jeg bare slutter tvert jeg, tror det er best når de er så store.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #6 Skrevet 11. november 2012 Amma første til han var litt over 2 jeg... Til slutt var jeg så sår, og så var det så flaut når han kom og bare drog opp genseren og skulle ha pupp, og når han sa få pupp selv, tenkte jeg at nok var nok! Hver gang han ville ha pupp fikk han tilbud om vann, og så avleda jeg han eller ga han til pappaen. Han ble først litt fornærma, men til slutt var hele puppen glemt! Anonym poster: 6edb68ba5468642129e5545166f33bd2
Musemorbr / Skrevet 11. november 2012 #7 Skrevet 11. november 2012 (endret) Vi har endret leggerutinen. Før leste vi i stolen, ammet, og over i senga. Nå leser jeg fra sengekanten, mens han ligger og holder vannkoppen sin. Kjøpte den klassiske ole brumm boka, og er konsekvent på at den bare kan leses om han ligger ned og hviler. På 6 kapittel/dager har vi nå gått fra å amme nesten i søvn, til å oppnå at han sovner helt selv, uten en eneste skvett melk. Han er virkelig ivrig på å høre fra den boka, og jeg tror jeg kunne fått han til å stå på hodet for å få høre fra den. hehe Etter kapittelet er lest, sier jeg at nå må jeg gå og legge boka på det andre rommet og at jeg kommer og ser til han om en liten stund. For en uke siden ville det skapt hylekonsert, men nå er det helt ok og han legger seg til å sove. Minutter senere kan jeg lukke døra hans og gå ned. Vet ikke on dette hjelper for dere, men det er i alle fall det eneste som har fungert her. Fyller to år 5 januar. Endret 11. november 2012 av Musemorbr /
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 11. november 2012 #8 Skrevet 11. november 2012 Jeg ammet min sønn til han var nesten 2 år, jeg var egentlig nesten tom for melk så da var det ikke vits å amme mer. De første dagene var det krise i heimen, men jeg ga meg ikke. Fortalte at mamma sin pupp ikke hadde melk og at mamma hadde aua på puppen.. Det gikk seg til etter ett par dager. Prøv å forklar han at nå er han stor gutt og store gutter trenger ikke melk fra puppen mer eller noe sånt;) Lykke til
Mamma_til_2 Skrevet 11. november 2012 #9 Skrevet 11. november 2012 Hva med og ta han med på butikk og kjøpe en kul kopp han kan få vann i på natta og gjør som tyrkiskpepper si det er tomt, men han kan få vann fra den kule nye koppen sin han var med og plukke ut?
studVest Skrevet 11. november 2012 #10 Skrevet 11. november 2012 Hvis du er av typen som synes dette er motbydelig og bare har kritikk å komme med, så er det ikke det jeg har behov for nå. Noen som har gode råd å komme med for å avvenne min snart 2 åring med amming? Jeg ammet de to første til kun 6 og 9 måneder, da stoppet sa selv. Føler meg litt rådvill og setter pris på kreative svar. Anonym poster: e3f4cabd3a106df40df9212745ca46fe Bestevenninna mi dro på tur til London med noen venninner. Tror de var borte i 5 dager, og da hun kom hjem igjen var puppen glemt Tror jenta var 23 måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå