Gå til innhold

Hva skulle du gjort om du ikke hadde barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk mitt første barn da jeg var 21, vi leide leilighet da hun ble født.

I dag har vi to barn og eier leilighet.

Om jeg ikke hadde hatt barn skulle jeg tatt mere utdanning, reist litt mer og spart penger:p

Hva skulle du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldrig tenkt på det egentlig. Sikkert det samme som Sug Lut sa ;-)

Skrevet (endret)

Tatt mer utdanning, fått god jobb, tjent mye penger, kjøpt større hus, reist mye mer og tilbragt mer tid med venner.

Men men.. Livet er jo ikke over selv om jeg har fått barn, så jeg holder på med utdanning nå, reise kan jeg gjøre senere i livet og så finner vi ut av resten :)

Jo, og det Sug Lut sa :)

Endret av Westroze og tulla♥©
Skrevet

Reist mye mer. Jobbet som vikar, og jobbet masse i perioder for så å reise. Nå jobber jeg fast 100%, får litt klaustrofobisk følelse av å være så bundet.

Anonym poster: 8b224bc10a9cd61961c7a1b3cd9d2a1c

Skrevet

Sovet mer, veid mindre, reist mer, bodd en annen plass, vært mer ute med venner, jobbet mer, hatt ett mer ryddig og rent hjem, trent mer, lest flere bøker, hatt mer tid til hobby .....

En del av disse tingene kommer seg mer etter hvert som ungene blir større :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

1 år i Australia med jobb på gård.. Men det året jeg søkte, så ble jeg gravid, så måtte si ifra meg den drømmen :-p

Skrevet

Hvorfor sier dere "veid mindre"???

Går an å leve sunt å være slank med barn.....

Anonym poster: ce12e0925e80cb34cc2afd9965733757

Skrevet

For å være helt ærlig så har jeg skjønt meningen med livet først nå som jeg har 2 barn. Har slitt med tomhetsfølelse så lenge jeg kan huske, men ting har falt på plass nå som jeg har min egen familie.

Over til spørsmålet: jeg hadde nok hatt en karrierejobb (er jurist). I dag jobber jeg i offentlig forvaltning, men hadde nok tatt jobb som eiendomsmegler hvis jeg ikke hadde hatt barn.

Hadde nok hatt litt bedre råd hvis vi ikke hadde hatt alle utgiftene til barnehage osv. Har det vi trenger, men mannen er student så det blir ikke mye luksus. Vi kunne sikkert hatt en større bolig enn den vi eier nå om vi ikke hadde hatt barn.

Anonym poster: dbee7e7b18a143e924a4549db4eb9985

Skrevet

Jeg hadde tatt mer utdanning, slik at jeg kunne fått en bedre jobb. Pluss at jeg hadde reist mer, og brukt enda mer tid sammen med venninnene mine:)

Skrevet

Hvis jeg ikke hadde hatt barn hadde jeg eid mindre verdier, hatt mer utdanning og ikke bodd i Norge.

Anonym poster: f5a85865bd3c4682a28a1343c5664879

Skrevet

Ikke hengt her inne, tenker jeg. :)

Skrevet

Fortsatt å jobbe i barnevernet.

Anonym poster: 7cc1145c108ace1124d750716a28b299

Skrevet

Livet mitt ville ha vært veldig tomt og fattig uten tenåringen min!

Skrevet

Det eg gjorde dei to siste åra før eg fekk ho, prøve å få barn..

Skrevet

Fått sove! Reist steder jeg ikke har vært.

Skrevet

Sove mer!

Når han jeg verdens snilleste 1 åring som gjerne sover til klokken 9,så kan absolutt ikke klage.

Men hadde jeg ikke hatt barn hadde jeg nok nytet å til minst klokken 12 i helgene.

Ville reist mer,lest mer,brukt mer tid på venner og hobbyer.

Støttet laget i hjertet mitt mye oftere med å gå på stadion.

Gjest I See You, Shakin That Ass....
Skrevet

Tror jeg hadde kjedet meg ganske mye. Men hadde nok jobbet mer, vært mer sosial, reist mer og sovet mer. Er så glad jeg har fått knøttene mine, uten de hadde heg ikke vært den jeg er i dag :-)

Skrevet

Gått rundt med gensere som viste den gang flate-uten-strekkmerker magen.hehe nei trur ikke det altså.

Men jeg trur jeg hadde jobbet mere og vært langt fra så lykkelig som jeg er nå..kjedet meg mye før barn og følte noe manglet.det gjør jeg ikke nå

Skrevet

Jeg var 28år da jeg fikk mitt første barn, så jeg var ferdig med både utdanning og "fjortisfesting" for lengst. Reist litt hadde jeg gjort også. Jeg har aldri drømt om backpacking i flere måneder, så jeg har jo ikke noe problem med å få reist nå med barn heller.

Antagelig hadde jeg vært litt mindre stresset på vei hjem fra jobb, sovet mer og antagelig vært slankere jeg også, uansett om det er mulig å være sunn og slank med barn også :)

Skrevet (endret)

Da hadde jeg flyttet til Oslo og blitt veterinærstudent :) Og dratt på mange konserter! ;) Det gjør jeg av og til nå også, men bor så langt uti huttiheita at det blir veldi dyrt med fly, hotell osv.

Endret av AnneS
Skrevet

Da hadde jeg flyttet til Oslo og blitt veterinærstudent :) Og dratt på mange konserter! ;) Det gjør jeg av og til nå også, men bor så langt uti huttiheita at det blir veldi dyrt med fly, hotell osv.

Jeg gjør dette nå jeg, med barn :-) (Bor i Oslo, er veterinærstudent og går på konserter).

Hadde gjort det samme uten barn.

Anonym poster: a300f63437b00b719e72f83ea82f31f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...