Gå til innhold

Noen som kjenner liv enda?


mei87

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen av dere som har kjent liv?

Kan dere forklare meg hvordan det er? :) Jeg er førstegangs, i uke 14 og gleeeedeeer meg sånn til å kjenne babyen.

 

Det jeg lurer på er om jeg har kjent det allerede? Er det mulig? I morges før jeg hadde kledd på meg, så kjente jeg en slags boble/minikrampe/et poke i magen. Og akkurat samtidig, så så jeg at magen rørte ble dytta litt ut på det samme punktet som jeg kjente dette. Var det babyen? Kjente det to ganger, også ble det helt stille igjen (var gang nr to jeg så at magen rørte på seg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Her kjente jeg livstegn med nr 2 i uke 12, og syns det er tidlig. Førstemann var mellom 14-16, så jeg tror absolutt du kan kjenne noe så tidlig om den lille ligger godt tilrette for det!

 

Det kan være boblelignende (om det ikke er tarmlyder - veldig likt ;)..), fiskebevegelse, som leamus og som du beskriver med følelsen av liv :) tror vi opplever det ulikt fra person til person, iallefall hvordan vi vil beskrive det.

 

Har du forsøkt å kjenne etter når du legger deg for kvelden om den er noe tegn til liv? Som regel når du slapper av våkner den lille, iallefall utfra min erfaring :)

 

Utrolig herlig når en kjenner liv i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er akkurat som leamus! På et veldig konsentrert område. Kjente det i morges også, på akkurat samme plass som i går. Så artig om det er babyen allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist kjente jeg det i uke 20, men denne gangen er jeg sikker på at jeg kjente noen få spark i går kveld. Det var likson bare plutseligt, men kan ikke være noe annet. Kjekt å endelig kjenne tegn til noe liv. Er 14+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang kjente jeg liv i uke 17 når jeg la meg helt stille i senga og konsentrerte meg skikkelig :P Nå er jeg 16+2 og syns det er litt "romstrering" innimellom, men trur nok helst at det er luft og tarmebevegelser enn så lenge. Vet at livmoren ligger ut mot magen denne gangen så da regner jeg med at det tar lenger tid før jeg kjenner bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige gang kjente jeg liv i uke 17 når jeg la meg helt stille i senga og konsentrerte meg skikkelig :P Nå er jeg 16+2 og syns det er litt "romstrering" innimellom, men trur nok helst at det er luft og tarmebevegelser enn så lenge. Vet at livmoren ligger ut mot magen denne gangen så da regner jeg med at det tar lenger tid før jeg kjenner bevegelser.

 

Haha livmoren ligger ut mot magen denne gangen faktisk :P Mener selvfølgelig morkaka! Ammetåka kommer tidlig denne gangen gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at jeg kjente en del liv i uke 10, boblet noen ganger og så føltes det som noen strøk med en fjær på innsiden av magen. Er ganske sikker på at jeg kjenner spark nå, så gleder meg til ultralyd for å forsikre meg om at det er bare 1 der inne. Flere som mener når man kjenner det så tidlig så er det som oftest to inn der. Finnes noe tvilinger i slekta men er forholdsvis ganske langt ut. Er andregangs fødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat begynt å kjenne kribling rett under navelen, og nå er jeg snart 15 fullgåtte uker. :) Jeg er 3. gangs, så vet ikke om det har noe å si... Men kjente kribling tidligere ned nr 2 enn med nr 1. Denne gangen er det enda tidligere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har kjent liv fra uke 14, er andregangs fødene. Det er så spennende!!!!!!

Vil også si det er leamus aktig følelse!

Sist var jeg i uke 19 tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at jeg kjente en del liv i uke 10, boblet noen ganger og så føltes det som noen strøk med en fjær på innsiden av magen. Er ganske sikker på at jeg kjenner spark nå, så gleder meg til ultralyd for å forsikre meg om at det er bare 1 der inne. Flere som mener når man kjenner det så tidlig så er det som oftest to inn der. Finnes noe tvilinger i slekta men er forholdsvis ganske langt ut. Er andregangs fødende.

 

Wow, det var tidlig. I uke 10 veier ikke embryoet mer enn 3 gram :) Men veldig spennende å høre om du har en eller flere der inne da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry altså..... Men uke 10.... Det hørtes veeeldig merkelig ut for meg... Som sakt. De veier 3 gram.. kossn skal noe som veier 3 gram, kunne flytte på huden din? Da må du jo få kul på magen hver gang du spiser mer enn ei ert... Prøver å ikke disse noe hær men.... Tror nok det var luft.... Magen min kan hoppe til, ser ut som en baby som sparker, skikkeig også.. men bøllefrøet i magen (som er 10 uker) har ikke kraft nok til å sparke meg ennå... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at i uke 10 e alt for tidlig, men nå kjenner jeg litt spark hvis jeg legger handa på magen når det e full aktivitet, er i slutten av uke 16. Skal på ul på mandag så blir utrulig spennende. Håper àt det bare er ender inne og at jeg har kommet mye lengre en hva vi tror:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at i uke 10 e alt for tidlig, men nå kjenner jeg litt spark hvis jeg legger handa på magen når det e full aktivitet, er i slutten av uke 16. Skal på ul på mandag så blir utrulig spennende. Håper àt det bare er ender inne og at jeg har kommet mye lengre en hva vi tror:)

 

Kjente ikke spark i uke ti men bobbler og som en fjær som bevegde seg der inne. Men nå skal det også sies at i uke 10 hadde jeg allerede fått mye mage. Det var heller ikke ofte jeg merket det men en gang i blant. Jeg er ganske sikker på at det var det og ikke luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at i uke 10 e alt for tidlig, men nå kjenner jeg litt spark hvis jeg legger handa på magen når det e full aktivitet, er i slutten av uke 16. Skal på ul på mandag så blir utrulig spennende. Håper àt det bare er ender inne og at jeg har kommet mye lengre en hva vi tror:)

 

Kjente ikke spark i uke ti men bobbler og som en fjær som bevegde seg der inne. Men nå skal det også sies at i uke 10 hadde jeg allerede fått mye mage. Det var heller ikke ofte jeg merket det men en gang i blant. Jeg er ganske sikker på at det var det og ikke luft.

 

jeg har to i magen min. Jeg har merket mye symptomer tidligere enn om det bare var en inni der. Det er det mange tvillingmammaer som har sagt. Er selv i min 11 mnd nå, men har ikke merket noe til smitt og smule inni her enda. Tror nok det vil ta tid. Men at magen vokse fortere og at man merker mye som skjer inni magen, det er sikkert. Presser som bare det mot tarmer og alt som er.

Men tror nok at jeg vil kjenne bevegelser tidlig. Håper iallefall det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry altså..... Men uke 10.... Det hørtes veeeldig merkelig ut for meg... Som sakt. De veier 3 gram.. kossn skal noe som veier 3 gram, kunne flytte på huden din? Da må du jo få kul på magen hver gang du spiser mer enn ei ert... Prøver å ikke disse noe hær men.... Tror nok det var luft.... Magen min kan hoppe til, ser ut som en baby som sparker, skikkeig også.. men bøllefrøet i magen (som er 10 uker) har ikke kraft nok til å sparke meg ennå... ;)

 

Det er vel ikke snakk om å flytte på huden. Men å kjenne at noe beveger seg inni deg er en annen ting!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg har kjent de første spark i dag...:-) Hvor kjenner dere det? Her kjenner jeg noe helt nederst på magen , godt under navlen. Kan det være spark mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...