Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #1 Skrevet 11. november 2012 Må blåse ut litt. Jeg hater julebordsesongen. Grunn - mannen min tåler ikke alkohol. Og han vet det selv, men det er jo så "fort gjort å bomme litt". Han skifter personlighet, blir tøff i trynet og opptrer truende. Han har aldri lagt en hånd på meg bare så det er sagt men jeg finner meg ikke i å bli snakket til på den måten han gjør. I tillegg blir han slapp og sløv og sovner stående, med det resultat at han kan slå seg helseløs på vei ned i liggende. Han kan ta et par øl men så fort han begynner å tylle i seg sprit går det galt. Jeg nekter ham ikke å ta seg en fest, men regelen min er at enten holder han seg til et par øl, hvis han blir full får han finne seg et annet sted å sove. Enkelt og greit. Jeg vil ikke ha ham hjem til barna i en slik forfatning. I natt gikk det galt. Og jeg koker!!! Han kommer veltende inn døra klokka to. Jeg våkner av at han kommer inn og hører han går på badet. En halvtime senere har han fortsatt ikke kommet i seng så jeg går for å se til ham. Da har han falt av do og sovna. Bæsj og spy overalt!!!! Hva om treåringen hadde stått opp for å gå på do og blitt møtt av det synet!? Jeg dytter borti ham og da får jeg så hatten passer, og han er totalt forandret. Hele uttrykket og øynene og alt er ikke ham. Kort sagt - jeg er forbanna og livredd for at ungene skal se ham sånn. Han har selv vokst opp i et alkoholikerhjem så han mer enn noen burde jo vite hvordan slikt brenner seg på netthinnen. Fikk ham omsider i seng og jeg kjenner at jeg ikke orker forholde meg til ham nå så han får bare sove. Vi har snakket om dette før og jeg veit at han kommer til å gå i forsvar og si at han gikk på en smell og at det kan skje alle. Ja. Mulig det, men det er fortsatt aldeles ikke akseptabelt. Hva pokker skal jeg si for at han skal få inn i hønsehjernen sin at dette aldri må skje igjen!? Jeg tror han ville fått en vekker om barna faktisk hadde sett ham slik, men ikke søren om jeg vil utsette dem for det. Jævla tosk!!!!!! Anonym poster: 9cf7a18b649ca2dd0fdd2e0d344ca548
Gjest peacock Skrevet 11. november 2012 #2 Skrevet 11. november 2012 (endret) Tror dessverre han oppfatter truslene dine som tomme - han tar deg ikke seriøst. Hadde ikke godtatt noen øl engang om jeg hadde en slik mann. Har dere flere baderom? Da hadde jeg latt han rydde etter seg selv og låst døren slik at ikke barna kommer seg inn og ser hvordan det ser ut. Ville faktisk overveid å la han sove der og. Endret 11. november 2012 av peacock
Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #3 Skrevet 11. november 2012 Min mamma har fortalt at pappa var slik da jeg var liten og hun satte foten ned. Ja, det gjorde hun. Han fikk velge mellom fest og fyll eller familien. Hun orket ikke mer og hun ville beskytte oss barna så hun var hard der, og det mener jeg at man kan være for det er ikke slik at man kan bestemme alt selv og gjøre som man lyster når man har barn og familie. Sett ned foten og fortell ham hvilke alternative han har. Min pappa valgte heldigvis familien og jeg kan aldri huske at han verken har vært på julebord, fest eller vært full. Anonym poster: 593d2d86d858e11dc653bc4068a12f1d
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 11. november 2012 #4 Skrevet 11. november 2012 Dersom det var meg så tror jeg faktisk at jeg hadde tatt med meg ungene å sovet hos mine foreldre noen dager....
Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #5 Skrevet 11. november 2012 Uff. Du må nok rett og slett sette foten ned og virkelig mene det. Jeg har også vokst opp slik du har, og du av alle folk vet jo at det setter dype spor! Du trenger ikke diskutere med ham i dag. Jeg skjønner at du koker, men en diskusjon bare eskalerer og han ender i forsvar om dere skal prate om dette i dag. Gi det noen dager og tenk deg om. I mellomtiden kan du gi ham en kald skulder om du føler for det. Han må innse at han er 'allergisk' mot sprit og derfor ikke kan røre det mer, ferdig med det. Klem til deg. Anonym poster: d521d5964250db2f39f1d3eaf4d59614 Anonym poster: d521d5964250db2f39f1d3eaf4d59614
klg,2 boys now:) Skrevet 11. november 2012 #6 Skrevet 11. november 2012 Film han neste gang så får han se selv.ei jeg kjenner gjorde det mannen hennes har ikke rørt enn dråpe alkohol siden
☆☆☆ Skrevet 11. november 2012 #7 Skrevet 11. november 2012 Det eg finn rart er den normaliseringa av slikt som mange driv med. Ja, det kan skje alle at ein drikk litt meir enn ein kanskje burde. Det artar seg slik at ein har skallebank og bondeanger dagen etter, muleg litt fylleangst fordi ein kanskje vart vel pratsom og utadvendt. Det du skildrar her er meir enn å få i seg litt for mykje, dette her er å få i seg altfor mykje. Det er slettes ikkje normalt når ein er ferdig med russetida. Om mannen ikkje skjønar av seg sjølv at han må ligge unna spriten (i det minste ikkje drikke heile flaska) er det nok ultimatum som må til. Det er kjipt å måtte vere "tante sofie" overfor sin eigen (vaksne) mann, men han må bli fråtatt husnøklane når han skal på fest fram til han er blitt vaksen nok til å opphalde seg i ein familieheim etter festen. Dette bør ungar bli spart for. Eg er stor tilhengar av at vaksne folk gjer som dei vil, men ikkje når det potensielt kan skade barn, og dette kan bli traumatisk å sjå. Når far ikkje evnar å skjerme barna mot sin dumskap må mor gjere det, enda så trøyttande det er å skulle oppdra eigen mann (noko eg i normale høve er imot).
NormaJean Skrevet 11. november 2012 #8 Skrevet 11. november 2012 Syns også du skal filme han neste gang han går på "smellen" sin. Film dritt,bæsj og munnbruken. Ta med deg ungene til dine foreldre/venninne el, og send filmen til han på mail. Så får man se hva han er lagd av, om han skjønner poenget
Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #9 Skrevet 11. november 2012 Jeg hadde noe av samme problemet som deg, men det gjalt når han drall brunt brennevin da ble/ blir han en helt annen og når jeg leste innlegget ditt så så jeg han for meg, det gikk nesten utover forholdet vårt, men jeg bynte når han var edru og si gud så forandret du blir av brunt brennevin, du er ikke til og kjenne igjen osv men sa det på en fin måte fikk putta det inn i samtaler på forskellige måter og visst han da drakk brunt så sa jeg til han at jeg gidder ikke ha noe med deg og gjøre! og skulle han ut så sa jeg klart fra "ikke drikk brunt, du vet hva som skjer" det finns mye annet og drikke. Han vet det selv nå og drikker nesten kun øl når han er ute, han er faktisk blitt så "voksen" at han har bynt og skjønne at det og drikke seg amøbe ikke er kult og det går ut over familielivet dagen etterpå. Så det du må gjøre er og snakke med han ikke dømmende med saklig og pent og si det ofte, gjerne minne han på det neste gang han skal ut. Anonym poster: ff49836653b47f9ebe4237fc1c7b2253
Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #10 Skrevet 11. november 2012 Og dette natt til farsdagen til og meg..... Anonym poster: 426a60e608a9ddd206caafb1e34f4286
Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #11 Skrevet 11. november 2012 Da hadde jeg latt badet være full av spy og bæsj, så hadde jeg tatt med barna ut på morgenen og vært ute hele dagen. Da når han våkner og er seg selv er huset tomt og han må vaske opp dritten selv. Kanskje Det hadde vært flaut og en liten vekker for han? Anonym poster: 38406331c7d1cc9a7f31fc77b55446ec
<3 2G <3 Skrevet 11. november 2012 #12 Skrevet 11. november 2012 Og tatt bilder av hvordan han så ut da du fant ham. Det hadde jeg gjort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå