Gå til innhold

Mann som lyger og stjeler penger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann er verdens herligste, men nå er jeg redd forholdet vårt snart ikke holder lengre. For ca 1år siden fant jeg ut ved en tilfeldighet at han hadde tatt opp flere kredittkort lån. Disse kom det alle inkassovarsler på, og det var Igrunn slik jeg fant det ut. Jeg hadde kanskje en mistanke innerst inne, så jeg valgte å åpne posten hans. Det var likevel forferdelig å se det svart på hvitt. Jeg konfronterte han med dette, og han innrømmet alt. Vi ble enige om at han skulle samle alt i ett lån med gunstigere rente. Beløpet samlet var 50 000, noe som er mye penger for oss. Han hadde ikke noe godt svar på hva han hadde brukt pengene til.

Jeg tilga ham, men siden den gang har det kommet flere inkasso varsler, og jeg er redd han ikke betaler ned på lånet. Flere av sakene har vist seg å være misforståelser da det egentlig skulle vært regninger til jobben osv, men jeg klarer bare ikke å stole på han lenger. All tillitt er brutt når det gjelder økonomi og det er så slitsomt.

Det toppet seg for noen mnd siden da jeg skulle sette inn pengene som minstejenta hadde fått til dåpen i banken. Jeg lette og lette i skuffen jeg hadde lagt dem, men de var ikke der!! Jeg ringte straks til mannen (som jeg mistenkte med en gang. Det sier vel sitt). Han benektet alt. Jeg sa at hvis du ikke innrømmer det nå tar jeg med meg ungene og drar for godt. Jeg visste det var ham, men likevel håpet jeg at det skulle være en forklaring på det. Han innrømmet det. Han hadde stjålet 8000 kr fra datteren sin!!! Jeg tenkte at nok får være nok, men også denne gangen endte jeg med å tilgi ham. Selvom jeg innerst inne sliter litt med dette ennå. Hadde han bare kommet til meg og sagt at han manglet penger til kredittkortgjelden sin så kunne vi tatt det fra sparekontoen. (Jeg administrerer denne av åpenlyse årsaker). Men det faktum at han heller tok pengene fra datteren sin enn å komme til meg såret meg veldig!

For noen mnd siden lånte han med seg mitt kredittkort på jobbreise. Han får ikke lov av meg å ha kredittkort selv. Siden det er lettere med tanke på reiseregning til jobben fikk han låne mitt. Dette var i mai, og jeg har ennå ikke fått tilbake disse 5000 fra jobben hans. Vi har hatt lignende problemer med tilbakebetalinger fra jobben hans tidligere, men det har aldri tatt så lang tid. Er det naivt av meg å tro at jobben ikke har tilbakebetalt pengene? Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal tro. Jeg ønsker så gjerne å stole på det han sier, men alt skurrer fra meg.

Det som plager meg litt også er at han alltid går i postkassen og henter posten før jeg får sjans. Er så redd det er for å skjule noe...

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Tenker ofte at jeg skulle ønske jeg hadde funnet meg en mann med god inntekt og økonomisk sans, men ønsker vel helst at den mannen jeg har skulle vært mer økonomisk. Jeg føler vi har prøvd alt, men likevel henger dette over meg hele tiden. Klarer bare ikke å stole på ham, men jeg elsker ham over alt på jord. Og han er en fantastisk pappa. Jeg har aldri sagt dette til noen, og det sliter veldig på meg å bære det alene. Jeg vil liksom ikke at andre skal se ned på ham, svekke deres syn på ham på en måte. Eller kanskje jeg ikke ønsker å vise at jeg er flau over ham.. Jeg vet ikke..

Hva ville dere gjort i min situasjon? Takk for at dere leste mitt lange frustrerte innlegg:). Deilig å få det ut.

Anonym poster: 2b6d7ca503690308f5a7a21401d7bf88

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

La meg påpeke det åpenlysende først: "verdens herligste mann"?!

Han lyver deg rett i ansiktet, skaffer seg gjeld uten å la deg vite det, STJELER fra sitt eget barn?! Verdens herligste mann gjør ikke de tingene, beklager, men her setter vi de harde fakta som grunnlag for hvor vidt han er den du føler han er, og han stryker med glans.

Så til saken:

Du må nesten ta det opp med han, si det som det er; du stoler ikke på han i forhold til økonomien lenger, og forlanger at han griper tak i situasjonen. Beste løsningen er nok økonomisk rådgiver, og at du tar full styring på det økonomiske for familien, frem til han klarer å hamle opp med forbruks problemet sitt, for han skader ikke bare forholdet deres, han skader hele familien når det gårpå økonomien.

Om han nekter å høre, og sier han skal ordne opp dette selv, så finnes det desverre lite håp for at han akter å rydde opp i økonomien OG/ELLER forbruket sitt.

Skrevet

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.

Han har tydeligvis et stort problem. Det ser ikke ut som han klarer å løse det, selv om du hjalp ham. I tillegg lyver han, men for meg hadde grensen vært når han stjeler penger fra barna. Jeg mener da har han ikke noen sperre lengre, og det går bare ikke. Vet du sikkert at han ikke tar opp lån i ditt navn? Han har jo alle opplysninger som trengs, pluss at han henter posten. Kanskje på tide å kaste ham ut og skaffe seg postboks?

Skrevet

Han bruker penger dere ikke har, lyver on det og sier ikke hva han har brukt de på? Han stjeler fra barnet og lyver. Han styrer økonomien til et firma som har gjeldsproblemer? Si meg, har han spillegalskap, eller er han rusmisbruker? Hvilken mann og far utsetter de kjæreste han har for sånne ting? En ting er sikkert. Han respekterer dere ikke. Og uten respekt, hvor står egentlig forholdet da...?

Skrevet

Første jeg ville gjort om jeg var deg var å finne ut om han har skaffet gjeld i ditt navn, lån,kreditt eller abonnementer av noe slag.

Man vil ikke tro det om sin mann men når han er villig til å stjele fra sitt eget barn så bør du faktisk sikre deg.

Jeg har selv sittet etter et brudd og oppdaget et lån jeg overhode ikke har tatt opp og aldri har sett penga av men det var min daværende partner som har sittet med all informasjon og gjort dette. Dessverre er han for flink til å etterligne min underskrift og selv med politianmeldelse av saken måtte jeg betale det ned.

Og du det var det absolutt siste jeg ville trodd at den mannen ville gjøre selv om vi hadde store problemer på andre ting som gjorde at forholdet ble avsluttet. Han har forsåvidt siden den gang stjålet masse penger som er hans barn som han har blitt betrodd fra foreldre og besteforeldre for å gi videre til barna våre.

Masse løgner og annet fra den kanten gjorde at de ikke visste at han ikke hadde kontakt med sine barn engang.

Så ja ring kredittselskapene og finn ut hva slags selskaper de har som har kjørt kredittsjekk av deg det siste året(?), Og hvis det er noen du ikke kjenner til så ring selskapene og finn ut hvorfor.

Eller få posten din sendt til en postboks eller annen sin adresse i en periode slik at du ser om han fjerner post som kommer i ditt navn.

Ellers ville jeg satt lås på postkassa og forklart hvorfor, forlangt at alle regninger skal åpnes og gjennomgås sammen.

Og i det hele tatt forlangt styring, hadde han ikke gått med på det hadde jeg valgt å gå.

Mannen din har alt vist at han ikke er til å stole på og når dere skal ha fikset opp i det så går han bak ryggen din igjen, han lyver og han stjeler fra barnet sitt,(og deg?) Om han ikke er villig til å legge seg flat nå så er han ikke så interessert i å ordne opp i dette og forandre seg, eller å beholde familien

Anonym poster: cf8b18dff5bb6d9d42050796256e2fa6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...