Gå til innhold

Lat mann eller jeg som er kravstor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg til tider blir helt sprø av gubben. Selv om jeg elsker han og ikke kunne tengt meg noen annen så holder jeg på å bli småtøvete. Syntes fordeling på husarbeidet er helt bak mål. Jeg tar meg av alt av klesvask, rydding, husvask, tur med bikkja og lille snuppa på 3 mnd. Klager no fryktelig når han må dra på butikken å handle mat og lage den. Hvordan er fordelingen hos dere? Selv om han går på skole og har litt lekser(+hobbyer) på kveldstid så syntes jeg han burde klare såpass!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke kravstor! Hadde dette vært min mann, ville jeg ha gitt han et spark i ræva!

Skrevet

Her er det nok jeg som gjør mest, og det legger jeg ikke skjul på heller, men han har blitt mye flinkere dette svangerskapet siden jeg har bekkenløsning.

Det han gjør er for det meste matlaging, sette inn/ut av oppvaskmaskinen og sette på en vask i ny og ne (selv om jeg synes det er greiest om jeg gjør det hehe..)Alt av praktisk/snekker/utejobber tar han seg av, så blir det meste av husvask gjort av meg perfeksjonisten som jeg er. Jeg leverer også gutten vår i barnehagen og henter siden jeg nå har permisjon. Problemet her er nok at jeg har ikke latt han slippe til, og er litt for kjapp til å bare la rotet flyte... Men jeg sier tydelig ifra om jeg vil han skal få fingen ut!

Skrevet

Her er det nok jeg som gjør mest, og det legger jeg ikke skjul på heller, men han har blitt mye flinkere dette svangerskapet siden jeg har bekkenløsning.

Det han gjør er for det meste matlaging, sette inn/ut av oppvaskmaskinen og sette på en vask i ny og ne (selv om jeg synes det er greiest om jeg gjør det hehe..)Alt av praktisk/snekker/utejobber tar han seg av, så blir det meste av husvask gjort av meg perfeksjonisten som jeg er. Jeg leverer også gutten vår i barnehagen og henter siden jeg nå har permisjon. Problemet her er nok at jeg

har ikke latt han slippe til, og er litt for kjapp til å bare la rotet flyte... Men jeg sier tydelig ifra om jeg vil han skal få fingen ut!

Denne kan jeg skrive under på;))

Skrevet

Vi investerte i vaskedame annen hver uke, på grunn av dette problemet. Sykt digg å få huset skikkelig vasket annen hver uke. Da er det bare støvsuging, klesvask og generell rydding som gjenstår.

Skrevet

her ble det også vaskedame hver annen uke...

da slipper vi å diskutere om det...

Skrevet

Samme her, vaskehjelp hver 14. dag løste mye :)

Skrevet

Hmm.. Det hørtes ut som en veldig go løsning:) det hadde jeg ikke tengt på. Hvor mye betaler dere for vask hver 14dag?

Skrevet

Jeg er veldig bortskjemt. Jeg lager mat og vasker klær. Han støvsuger, vasker hus, pusser vinduene, tørker støv, bærer skittentøyskurvene opp og ned, legger sammen klær, ordner alt av snømåking og i hagen og med bilene og alt slikt. Og hvis jeg er ekstra sliten eller syk så lager han maten også. Fiiine, mannen min <3

Skrevet

500kr gangen hos meg. La jobben ut på mittanbud.no :)

Skrevet

Enig med de over- skaff deg vaskedame, det er gull verdt! Vår kommer hver 14.dag og gjør alt som å skifte på senger, tømme papir/papp- kunne fått henne til å stryke skjorter også, men vil mannen min foreløpig gjøre selv:-)

Skrevet

Min man jobber mye, har egentlig to jobber. Jeg er hjemmeværende og har derfor alt husarbeid, innkjøp og det meste praktiske rundt barna. Det blir alikevel mye mer jobb for han enn det blir for meg.

Blir du sliten og din mann ikke bidrar nok i forhold til hvor mye kapasitet han har igjen, er det på tide han tar i et tak. Men problemet i mange familier er at begge tar på seg for mye utenfor hjemmet slik at ingen av de har overskudd til å gjøre det som trengs. Jeg støtter dette med vaskehjelp. Men hver 14. dag? Vil det hjelpe noe særlig? Jeg syns det er det daglige som tar mest tid. Rydding, matlaging, innkjøp og klær som skal vaskes og tilbake i skapene igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...