Anonym bruker Skrevet 10. november 2012 #1 Skrevet 10. november 2012 Har ei tulle på 3 uker. Siden melka kom har vi måttet bruke store kluter mellom brystet og BHen/genseren for å unngå melkesøl. Hun lekker fra den nederste munnvika, og slipper ofte brystet med mye melk i munnen slik at det renner fra munnen hennes, i tillegg til at spruten står fra brystet mitt i ansiktet hennes og utover klærne mine. Det frister ikke akkurat å amme i offentlighet med dette sølet med kluter, ammeinnlegg og melkeflekker overalt - og dørstokkmila er derfor blitt veldig lang. Noen som har opplevd det samme eller har gode råd? Takknemlig for innspill Anonym poster: d128ce4b70e94fc5cffdf62808773fdd
Anonym bruker Skrevet 10. november 2012 #2 Skrevet 10. november 2012 Du er midt i den heftigste melkeproduksjonen Det er en grunn til at barselperioden er frem til 6 uker....mener jeg Ta det med ro og hold dere hjemme eller der du er komfortabel med litt søl og har mulighet til å skifte tøy hvis det skulle være nødvendig Det går over! Anonym poster: cf93608de1e6b7b5329d7b8c1c5465ef
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 10. november 2012 #3 Skrevet 10. november 2012 Jeg har hatt det helt likt som deg begge gangene. Måtte feste en klut under puppen, en klut over klærne til ungen og en ekstra tilgjengelig til det som sprutet ut. Samtidig som melken rant ut av den andre puppen. Kjenner jeg er glad for at jeg ikke er noen melkeku lengre Har dessverre ingen gode tips til deg, men hos meg roet det seg heldigvis etterhvert.
Gjest Antarctica Skrevet 10. november 2012 #4 Skrevet 10. november 2012 Fikk tak i noen lure kopper/"brystglass" som ble lagt utenpå puppen, men inni BH-en, som samlet det hele opp. Innimellom kunne jeg så helle det over i en flaske og sette i kjøleskapet. Spesielt viktig å ha mens man ammer, fordi det andre brystet gir ned samtidig!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2012 #5 Skrevet 10. november 2012 Jeg brukte ammeinnlegg. Mens jeg ammet hadde jeg ammeinnlegg på den andre puppen, og hvis jenta mi slapp den puppen hun holdt på med, holdt jeg et innlegg klart i hånda. Men babyen din er bare 3 uker, du finner helt sikkert en teknikk etterhvert. Jeg holdt meg hjemme de første ukene mens jeg ble kjent med babyen og den nye kroppen min, orket ikke all "kløningen" ute blant folk. Etterhvert viste det seg at jeg hatet å amme ute blant folk også, så jeg gikk unna hvis det ble nødvendig. Men som sagt, dette finner du ut av. Anonym poster: 0b72e45502b9a78711678dccd37f6a16
Cat_Woman Skrevet 10. november 2012 #6 Skrevet 10. november 2012 Hadde det akkurat på samme måte. Babyen min tok heldigvis flaske i tillegg, så når vi skulle ut pleide jeg å pumpe og ta med flaske, så slapp jeg å amme offentlig. Jeg brukte også sånne "samlekopper" i BH-en. Ble anbefalt å ta de med hull øverst for at brystvortene skulle få luft, men det ble det bare enda mer søl av! (koppene fylte seg jo opp, så hver gang jeg lente meg framover eller til siden rant det melk ut av disse hullene og jeg ble gjennomvåt). Anbefaler derfor koppene uten hull...
Tigerpote Skrevet 10. november 2012 #7 Skrevet 10. november 2012 Jeg har opplevd det samme, men jeg bryr meg ikke så mye om det i grunn! Jeg går fremdeles rundt i utgulpete/våte melkeklær. Babyen min er snart 5 mnd. En gang sprutet jeg melk på elskeren min også hehe... Han kikket bare på meg og sa ingenting
mamma til go' gutten Skrevet 11. november 2012 #8 Skrevet 11. november 2012 Siklesmekke på babyen kan også ta litt av sølet, men det blir snart bedre - for meg sluttet det værste sølet når baby var 6-7 uker...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #9 Skrevet 11. november 2012 Jeg hektet ofte en gulpeklut mellom bhen og puppen og hadde den derfra og under babyens hode og hånda mi under der igjen. Når han slapp taket tok jeg gulpekluten raskt foran puppen sånn at det ikke sprutet så alt for mye... Men det tok mer enn 3uker før jeg syns det var greit å amme andre steder enn hjemme, men det hendte jeg gikk ut likevel. Anonym poster: f2227638c51625932667d689d5db7cf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå