Gå til innhold

Herrenes tale.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan hjelpe meg med morsomme momenter til herrenes tale? Det er til gutta på jobben, lærere.

Jeg sitter skikkelig fast i gjørma her. Har nesten ikke lyst til å dra på julebord jeg.

Uendelig takknemlig hvis noen kan hjelpe meg litt på vei.

Skrive og talesperre.

Anonym poster: 636fc02d13224492281515b3a2f75561

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg skrev det en gang, og latet som om jeg leste opp diverste mail fra alle mennene på jobben.

Nå husker jeg ikke hva jeg skrev, men lager et eksempel her:

"Etter at det ble kjent at jeg skulle holde herrenes tale, så har jeg aldri fått så mye mail som nå. Knut sendte meg en mail i forrige uke, hvor han bad om at jeg ikke måtte nevne hans forhold til Larkollen. Han fortsatte med å skrive at grilldressen er noe kona tvinger han til å ta på, men at han gjør det for å glede henne. Per sendte meg derimot en mail sent i går kveld, hvor han ba meg holde meg unna temaet fjorårets julebord. Han lovet å ikke danse på bordet med bar overkropp og slipset rundt hodet i år.....blablabla".

Hadde selvsagt endel andre ting innimellom mailene, og skrev ingenting ondskapsfullt eller avslørende. Kun ting som var almenkjent :)

Skrevet

Oj, kjempe takk! Dette kan jeg bruke. Hm, nå må jeg tenke litt.

Noen flere tips?

Tas imot med glede!

Skrevet

Lån en bok om festtaler på biblioteket. Masse gode råd, og en del eksempler du kan bruke.

Det viktigste er at talen ikke er for lang. Og at du ikke prøver å skrive den på rim. Taler på rim er virkelig det pinligste som finnes.

Anonym poster: f4202ce2f9e79318e8b8e3becd3b1e59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...