Gå til innhold

dere som jobber i barnehage og har barn som...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker tøybleier, hvordan funker Det for dere ?

Anonym poster: 84da0a34161330a17a90c48ce6634499

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mange barnehager blir det vel praktisert det at tøybleier ikke brukes i barnehagetiden? Og det kan jeg godt forstå, egentlig. Ikke lett for ansatte å få vasket de, osv.

Anonym poster: 9cf2f4e5eeab4442c39235f72cf7ccec

Skrevet

I barnehagene i kommunen jeg jobber er det ikke lov med tøybleier, står i vedtektene!

Anonym poster: d89117f00e455f6918ae65717b96e97e

Skrevet

I mange barnehager blir det vel praktisert det at tøybleier ikke brukes i barnehagetiden? Og det kan jeg godt forstå, egentlig. Ikke lett for ansatte å få vasket de, osv.

Anonym poster: 9cf2f4e5eeab4442c39235f72cf7ccec

Haha, nå er det vel ingen som krever at barnehagene skal vaske de heller.

Tøybleier er akkurat som papirbleier, bare at man putter bleiene i en pose og sender med hjem istedenfor å være natursvin og kaste de i søpla

Anonym poster: b4def760d8b429d359033d9e94494507

Skrevet

Det har fungert kjempefint. Puttet bleiene i pose og sendte hjem kver dag. Syns ikke det var noe mer arbeid enn med papirbleier.

Skrevet

Jeg jobber i bhg, og har hatt barn med tøybleier der. Da praktiserte vi det slik at vi tømte det som gikk ann å tømme, i do, og puttet så tøybleien i en pose og la i sekken til barnet. Foreldrene sendte med bleier som var klare til å settes på. Dermed var det ikke noe særlig med ekstraarbeid for oss.

Skrevet

Jobber i bhg men har enda ikke hørt noen ønsker at barna skal bruke det. Har også barn selv og i graviditeten var planene STORE om at jeg kun skulle bruke tøybleier, men det ble med tanken.

Ser at noen skriver om at enkelte "nekter" barna å bruke det i bhgtid, da dette tar noe lenger tid(vi har avdeling med 15 bleiebarn å kan ikke nekte for at det vil ta en del lenger tid en engangsbleiene) Men til kontrast har jeg også hørt om barnehager som også kun ønsker bruk av tøybleier.

Det er vel bare å innarbeide seg en rutine på det tror jeg så hadde det ikke vært noe problem at barna bruker det i bhgogså.

Det er jo først og fremst foreldrene som bestemmer over sitt barn, syntes de ansatte bør ha en veldig god grunn til å nekte det da dette er noe foreldrene ønsker for sitt barn.

Anonym poster: 4e6d439f9ab6ff9397d1c21846f3eb86

Skrevet

Står det i vedtektene om at det ikke er lov, har du i det øyeblikk du sender en søknad med din underkskrift på underskrevet at du ikke skal bruke det i bhg. Det har vært noen diskusjoner om dette i kommunen, svaret de fleste får ved å klage er at du fint kan bytte bhg om du ikke liker det som står i vedtekten for bhg. Tror det egentlig bunner ut med at kommunelegen engang i tiden mente at man ikke kunne behandle tøybleiene smittefritt.

Anonym poster: d89117f00e455f6918ae65717b96e97e

Skrevet

Eldste datteren min tålte ingen papirbleier, lurer på hva jeg skulle gjort om barnehagen nektet å bruke tøybleier. Måtte sluttet i jobben og vært hjemme med henne da... Er bare en barnehage i mils omkrets også, så ikke bare bare å bytte barnehage alle steder heller. Heldigvis så de ikke på det som noe problem. :)

Anonym poster: 05513527f223d6f716a4cd1c34f25362

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...