Gå til innhold

Frykter tvillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere har jeg hatt en bestemt følelse av om det blir jente eller gutt, denne gangen har jeg hele tiden hatt følelsen av tvillinger. Det er jo egentlig ikke så relevant, men jeg er fryktelig kvalm og så kan jeg ikke huske at jeg har vokst så fort tidligere. Jeg har en ganske stor og veldig avlang klump i magen, og selv om jeg bare er i 14 eller 15, rekker livmoren allerede til litt over navlen. Det er ikke mulig at jeg har kommet lenger i svangerskapet enn man tror.

Er det noen her som har tvillinger? Kan man merke det så tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du tar UL får du svaret. Men om dette ikke er dett første svangerskap, vil livmoren strekke seg ut raskere. Om man blir større i magen. Jen venter selv tvillinger, men dette er mitt første svangerskap, så jeg har ingenting å samenligne med.

Skrevet

Venninnen min fikk tvillinger og magen hennes var begynt å vokse bare ved 12 uker. skikkelig kul! hun visste ikke at hun var gravid, det var jeg som sa at magen hadde vokst (slank i utgangspunktet). Så er vel mulig....

Svigermor sa til meg at neste gang jeg ble gravid ble det tvillinger....lite visste hun at jeg er gravid..... Håper ikke hun er syns.

Anonym poster: 26cead2abb543786f19fd5a45f86d81c

Skrevet

Om du tar UL får du svaret. Men om dette ikke er dett første svangerskap, vil livmoren strekke seg ut raskere. Om man blir større i magen. Jen venter selv tvillinger, men dette er mitt første svangerskap, så jeg har ingenting å samenligne med.

Jeg har vært kvalm tidligere også, men ikke på denne måten. Det første jeg kjenner når jeg våkner om morgenen, er at jeg må spy, ellers har jeg ikke særlig matlyst resten av dagen. Det med matlysten er høyst uvanlig.

Når jeg våkner om morgenen kjenner jeg en omtrent 10 cm bred klump som strekker seg fra ene siden av magen og så og si helt til den andre siden av magen, hvilket vil si at den er godt over 20 cm! Dette kan jeg ikke huske å ha opplevd før.

Jeg vet jo jeg får svaret før eller senere på UL, men det er så forbanna ubehagelig å gå med den følelsen i uvitenhet. Jeg hadde håpet på litt sammenligningsgrunnlag.

Skrevet

Venninnen min fikk tvillinger og magen hennes var begynt å vokse bare ved 12 uker. skikkelig kul! hun visste ikke at hun var gravid, det var jeg som sa at magen hadde vokst (slank i utgangspunktet). Så er vel mulig....

Svigermor sa til meg at neste gang jeg ble gravid ble det tvillinger....lite visste hun at jeg er gravid..... Håper ikke hun er syns.

Anonym poster: 26cead2abb543786f19fd5a45f86d81c

Jeg har vel fått mage med bul ved rundt uke 12 før, men det har skyldtes luft i magen. Jeg har ikke kunnet kjenne noe markant kul så tidlig, og når den først kommer, så har den ikke vært så stor.

Skrevet

Jeg har fått mage veldig tidlig begge gangene, men ikke fått tvillinger, og ikke fått store barn.... Så det med magen trenger ikke ha noe og si.... Både denne gangen og sist sa jordmødrene at " det spørs om ikke de er to her inne" før tidlig UL..... Men det var det ikke:-)

Skrevet

Jeg har fått mage veldig tidlig begge gangene, men ikke fått tvillinger, og ikke fått store barn.... Så det med magen trenger ikke ha noe og si.... Både denne gangen og sist sa jordmødrene at " det spørs om ikke de er to her inne" før tidlig UL..... Men det var det ikke:-)

Får håpe det er noe sånn. Jeg har to barn fra før, og jeg syns det er litt dårlig gjort å komme snikende med en "lureunge" sånn helt på tampen :)

Skrevet

Jeg er 24 uker. og mine tvillinger ligger i etasjer. Så kuler er på den ene siden av magen. Kommer ann på hvordan tvillinger ligger. Stor forskjell på hvordan mangen blir seende ut. Jeg har ikke vært noe kvalm, så det varierer fra svangerskap til svangerskap. Det ordner seg nok til slutt for alle.

Skrevet

Kan du ikke bestille en privat UL? Så får du svar.

Jeg fikk mage i uke 12 da jeg gikk med tvillinger.

Skrevet

Jeg hadde en uforklarelig følese av at det var to barn i magen da jeg var ganske nylig gravid med mine tvillinger. Jeg har stor tro på en kvinnes magefølese.

Jeg også vokste veldig fort. Jeg var ikke speiselt kvalm, men uendelig sliten.

Skrevet

Jeg hadde stor mage etter kun fem uker. I uke ti var den så stor at fastlegen sendte meg på ultralyd for å se etter tvillinger eller fler. De fant bare en. Men sykehuset var også sikre på at jeg hadde flere fostre så jeg måtte gjennom tre ultralyd til i ukene etter hvor de lette etter tvillinger. De mente at man ikke kunne ha såååå stor mage om det bare var en. Det var kun en der inne. Jeg ble satt igamg i uke 38 og ut kom en klump på nesten fem kilo:)

Skrevet

Beklager mas, altså, men nå har jeg målt avstanden mellom symfyse og fundus, og det ligger på omtrentlig 20 cm. Hva er normal vekst for tvillinger i forhold til "enlinger"?

Skrevet

Jeg hadde stor mage etter kun fem uker. I uke ti var den så stor at fastlegen sendte meg på ultralyd for å se etter tvillinger eller fler. De fant bare en. Men sykehuset var også sikre på at jeg hadde flere fostre så jeg måtte gjennom tre ultralyd til i ukene etter hvor de lette etter tvillinger. De mente at man ikke kunne ha såååå stor mage om det bare var en. Det var kun en der inne. Jeg ble satt igamg i uke 38 og ut kom en klump på nesten fem kilo:)

Hmmm...mine to andre har begge vært 3 600 gram. Var dette din første?

Gjest Ingen skal få!
Skrevet (endret)

Da jeg ble gravid med tvillinger var det verste den sinnnnnnnnnsyke kvalmen..

Trillinger*

Endret av Ingen skal få!
Skrevet

Beklager mas, altså, men nå har jeg målt avstanden mellom symfyse og fundus, og det ligger på omtrentlig 20 cm. Hva er normal vekst for tvillinger i forhold til "enlinger"?

Aner ikke hva det var hos meg, for skjemaet ble igjen på sykehuset da jeg fødte:-) Er nok bare en tidlig UL som kan gi deg fasit uansett:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...