Gå til innhold

billige middager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips til billige middager. nesten billigst mulig.. div supper og gryteretter vet jeg om, men det nytter ikke å spise det i 3 uker fremover:-P

Hva er DITT billigste middagstips?:-)

Anonym poster: 22c1021c19015791a33f8b9ec72423ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omelett med champignon, løk og potet. Brød/rundstykker til.

Fiskeboller(de til 7 kr boksen), hvit saus, poteter, gulrot.

Pølselapskaus. Frossen lapskausgrønnsaker fra fysedisken - tilsett røkt kjøttpølse i terninger og litt potetmospulver for å tjukne det litt.

Der var det i alle fall 3 forslag under 50 kroner med mat til 4 personer.

Anonym poster: fa0a5aaba7400a3238d66657ec5535ee

Skrevet

Pasta med lys saus og hjemmelaget hvitløksbrød er ganske billig i hvert fall, og godt, men ikke så sunt da ;)

Skrevet

Går fint an å lage pannekaker med vann. Jeg har gjort det noen ganger når vi ikke har hatt melk.

Nå hadde de akkurat denne uka mange gode tilbud på obs. 10, 20 og 40 krs marked. Jeg kjøpte pastaposer for 10 kr som blir middag til meg og 2 barn. Ev. ha noen pølser eller litt kjøtt/skinke oppi.

De har også billige ferdigpizza i frysreren. X-tra sine med ost og skinke 2-pk er ikke dyre og går fint til middag innimellom :)

Skrevet

Hjemmelagde komper er kjempebillige!

Anonym poster: f0057c928990652ec6f598401c4ef6f1

Skrevet

Tusen takk for gode svar:-) keep it comming!:-)

Hi

Anonym poster: 22c1021c19015791a33f8b9ec72423ce

Skrevet

Lagde god pølsegrateng med hjelp fra folk på denne siden. Den elsket barna! Billig var den også. Smelt smør, tilsett hvetemel og melk. Lag hvit saus tilsatt pepper salt og gjerne muskat. Kok Makaroni. Skjer opp pølse og broccoli. Bland alt. Ha i ildfast form med ost på toppen. 200 grader i ca 10 min hvis varmluft ovn, muligens lengre hvis kun vanlig ovn. Server med salat.

Skrevet

Jeg laget en rett her som var veldig god. Kyllingkjøttdeig (under 20kr på kiwi) stekes med pepper, salt og grillkrydder og evt litt hvitløk. (jeg blander også et egg inn i kjøttdeigen). Hell over fløte og la det koke inn litt. Serveres over spaghetti :) Billig men heller ikke så altfor sunt.

Anonym poster: ce54aa7e4cd17d80f25fbdda8f97c50b

Gjest Antarctica
Skrevet

Risengrynsgrøt en fast dag i uka. Blodpudding med tyttebærsyltetøy.

Skrevet

Vi kjøper fiskepinner (stort sett de dyre med torskefilet, men de har jo First Price også, som koster under tieren) Ved siden av har vi poteter (nypoteter, plukk selv, billig siden vi er kun 2 barn og 1 voksen når vi spiser dette) smeltet smør som saus, gulrøtter ved siden av.

Kjøper du pose med poteter og first price gulrøtter har du jo også begge deler til minst 2 (eller som hos oss 5!) middager med annet tilbehør.

Vi lager også "hvit saus med skjell" som er hvit saus med reker (First price sine er faktisk best til denne retten!) en boks med gulrøtter og erter (hermetisk) og terteskjell ved siden av. Jeg har tidligere laget middag til 9 personer av dette for under hundrelappen, men terteskjellene er dyre dersom du ikke finner dem på tilbud.

Pasta med hvitløk, fløte og laks er også en slager her. Bruker fersk tagliatelle (22 kr for familiepose), laks (frossen billig hvis nødvendig, ellers fersk på tilbud, Meny har det ukentlig) hvitløk har jeg alltid i hus, fløte kr 25 ca (kan jo da bruke resten av fløten til annet, feks vafler etc), salt og pepper som krydder.

Og du, det er MYE billigere å bake brød selv enn å kjøpe i butikken, raskt og enkelt er det faktisk også...

Trenger du flere tips? (eller kanskje flere prise, ser jeg slurvet litt der:p)

Skrevet

Pasta med kjøttboller av kylling eller svin, med tomatsaus.

Kjøp pasta penne på rema 1000 til under 4kr pakka, løk, gulrot og 1 boks hakkede tomater. Sausen kan gjerne finmoses med stavmikser. Stek kjøttboller og ha i sausen

Skrevet

De har julepølser på tema til 10kr pr stk.

Kok kålrabi og potet å lag stappe. Godt, men best med bacon til.

Speilegg med karbonade? Kjøp billig kjøttdeig å leg kakene selv.

Grøt er billig:p

Fiskegrateng, noen selger stortsett alltid på tilbud til en 10'er. Potet og gulrot.

Har du mel og gjær så lag pizza bunn selv. Kjøp frist price sin pasta saus som pizza saus og bruk coop skinke (pålegg) å skjær i strimler. En boks hermetisk ananas og xtra ost på toppen. Krydre godt.

Det var billig det!

Skrevet

Bruk svinekjøttdeig i stedenfor vanlig kjøttdeig

Lapskaus 13 kr for lapskausblandig og 30 kr for en pakke pølser (Du bruker maks 5, så da har du en middag til 30 kr)

Kjøttsuppe- Jeg bruker det jeg har i hus av grønnsaket og en pakke svinekjøtt, pølser eller annet kjøtt som er godt (Ligger på 30-40 kr)

Spaghetti med kjøttsaus (Litt dyrt, kommer på ca 40 kr)

Fiskegrateng- De har mye fisk på tilbud fortiden, kjøp en pakke, lag hvitsaus og ha i makaroni- vips så har du en nydelig fiskegrateng. (Ikke mer enn 50 kr)

Hjemmelaget kjøttkaker med potet eller pasta (50 kr)

Wok (svinekjøttdeig, 1 pk nudler og 1 wok-blanding, 45 kr)

Laks (Jeg kjøpe på tilbud til 10 kr for en pakke med 2 biter, ha en pose wokblanding og en skvett fløte på toppen, ca 50 kr)

Har ikke noe navn på dette, men 1/2 pk pasta, 1 pose kylling bretagnesaus, 1 pakke svinekjøtt eller kyllingkjøttdeig, stek/kok alt og bland det sammen. Ha dette i en ildfast form med ost på toppen og gratiner på 200 gr til osten er ferdig, 40 kr)

Potetmos og pølser

Havregrøt med frukt går helt fint en gang i ny og ne til middag

Og ellers, følg med på tilbud og lag en ukemeny etter matvarene du finner på tilbud :) Da kan dere få mye god mat, uten at dere blir ruinert. Husk at det er kun fantasien som setter grenser!

Anonym poster: c8a149c0cbb40121e97675cd3b172b43

Skrevet

Altså, det billigste er jo for eksempel å spise ris med ketchup, men det skal vel være litt sunnere regner jeg med. Her er mine tips:

-4 laksefileter koster 43 kr på rema. Har du potetet og brokkoli blir det ikke så fryktelig dyrt. Eventuelt får du enda billigere laks med skinn og ben i frysedisken.

-på Rema har de en pose med torskeporsjoner. 800 g. for 36 kr. Du kan dele de opp panere og lage fiskepinner, eller du kan lage fiskegrateng.

-grønnsakslasagne. Varm opp en pose frossen spinat og bland med creme fraiche eller hvit saus. Lag en tomatsaus med gulrøtter og løk og hvitløk. Lagvis med fullkornslasagneplater.

-Lag tomatsaus og ha i linser, bønner og andre grønnsaker. Ha til brun ris.

Ville heller satset på fiskefileter og kjøtt med helt enkle grønnsaker til enn å spise pølser, pasta og rundstykker og kjøttdeig ofte. Følg med på tilbud i butikkene. For en tid tilbake var det tilbud på svinekam på Rema, bare for å ta et eksempel. Fikk da nok kjøtt til 2 middager for 60 kr.

Anonym poster: 1f6ddd86f65c1928b99c3eb2436feb11

Skrevet

Rema 100 har middagspølser til 15 kr pakka. Er vel 5-6 stykk i pakka. Så kan du kjøpe pasta til under 4 som er sier her. Stek pølsen ( oppkuttet i biter. Kok opp pastaen. Når pastaen er ferdig. Bland inn pølsa og et halvt glass tacosaus, og tomatpurre. Smak til med hvitløkspulver, salt og pepper. Dryss litt ost på :-). Billig. Og kjempegodt. :-).

Skrevet

Du kan også kjøpe fiskepudding. Stek den og skjær i skiver. Legges på brødskiver. Og ha på ketchup. Nammis. Fiskekaker i brun saus og med macaroni som tilbehør er også kjempe godt. Frosne grønnsaker ( 15 kr for en kg amerikansk blanding. ). Kyllingkjøttdeig med tacokrydder i gorditas med tzatziki. :-).

Skrevet (endret)

Eurospar hadde akkurat tilbud på svinekjøttdeig for 10 kr pakka. Vet ikke om de har tilbudet enda, men er du heldig har de det!

Endret av chocolate
Skrevet

Tusen takk for mange fantastiske tips damer!:-) her er det mange fantastiske tips som blir skrevet ned så de ikke blir glemt!

Hi;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...