Gå til innhold

Hjemme alene ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en 8 åring og en 10 åring være hjemme alene i 4 timer ?

Anonym poster: bcb2d29449adac18c237f3afc491d499

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Kommer helt ann på ungene, og om de har noen som er lett tilgjengelig om det skulle være noe.. Noen 8 og 10 åringer er mer voksene enn andre..

Jeg og min søster var hjemme alene i 3-4 timer hver ukedag fra jeg var 8 år, da hadde vi to nabohus hvor vi kunne gå om det var noe, eller vi ble redde, vi hadde også en mobil liggende, så vi kunne ringe til naboene og få de til å komme ned til oss..

Skrevet

En tiåring syns jeg bør klare dette, ja! Er ingen av dem vant til å være noe alene? Er kanskje på tide å øve litt på det :) En mobil og evt noen naboer i bakhånd, så er de jo trygge.

Skrevet

slutter opp om kjærepære:-) De bør ha en mobil tilgjengelig i alle fall

Skrevet

Så lenge de har vært noe alene før og er litt forbredt og som andre sier har en telefon tilgjengelig så skulle det ikke være noe problem.

Vi har begynt å la storesøster være alene hjemme litt mer enn 30-60 min nå og hun går i 2. klasse. Hun liker å være ute med venner og vil ikke alltid være med når jeg skal rundt på ting, og da får hun være alene. Vi har flere både venner og familie som kan stikke opp til henne om hun blir redd el.

Det kommer mye an på om de vil være alene eller om de synes det er ubehagelig :)

Skrevet

Mine to kan det. 8-åringen kunne nok vært alene hele dagen om han måtte, mens 10-.åringen hadde gått på veggene, han er så utrolig selskapssjuk av seg ;) Men begge er veldig rolige og greie hjemme, de finner aldri på noe tull her og vet begge hva de skal gjøre i ulike former for krisesituasjoner + at begge har mobil. Når de er alene sammen krangler de også mye mindre (nesten aldri. I hvert fall påstår de det) enn når det er flere hjemme.

Skrevet (endret)

Ja, det syns jeg. Men en mobil og noen til kan ringe til bør de ha :)

Endret av Mandalas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...