Huldretussi Skrevet 10. november 2012 #1 Skrevet 10. november 2012 Vi vurderer å søke barnehageplass for sønnen vår, som nå er 16 måneder, fra etter jul. Forstår at vi ikke akkurat er garantert plass (bor i stor by), men vi har litt bedre sjanse da vi søker i studentbarnehage. Spørsmålet er, hvis vi søker plass fra 1. januar, men det ikke blir ledig plass i løpet av våren, er da vår søknad også gjeldende for hovedopptaket 1. august?
Sebbelita Skrevet 10. november 2012 #2 Skrevet 10. november 2012 Vi søkte i høst, men har dessverre ikke fått plass enda Styrer i barnehagen sa nylig til meg at det trolig ikke blir plass før til høsten, og at vi må søke på nytt til hovedopptaket i mars.
Gjest mphs Skrevet 10. november 2012 #3 Skrevet 10. november 2012 Her i Trondheim må man søke inneværende år. Skal du sende søknaden nå i år gjelder den da ikke for 1.januar. Da må du skrive at dere søker plass fra 31.Desember. Neste år må dere sende ny søknad. Alle blir slettet ved nyttår.
Frk Ludvig Skrevet 10. november 2012 #4 Skrevet 10. november 2012 Jeg tror dette er veldig varierende etter hvilken kommune du bor i. Der hvor jeg bor hadde du ikke trengt å søke på ny, men ser ut som du kanskje må det andre steder igjen. Ville ringt kommunen og spurt hvis jeg var deg.
Huldretussi Skrevet 13. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2012 Takk for svar! Fikk svar fra kommunen at om vi søker nå og ikke får plass før hovedopptaket er vi med der, uten å måtte søke på ny. Dette er i Bergen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå