Gå til innhold

Når tar dere ultralyd?


sonja77

Anbefalte innlegg

Er ivf og er nå 7-4. Vært på tidlig ul og sett hjerte banke. Fått beskjed om at ivf klinikken er ferdig med meg og at nå blir neste ordinær ul ca uke 18. Liker ikke!!! Synes det er altfor lenge til, sa d til legen min men hun også var ik så villig til noe spes tidligere skal tilbake til henne i uke 12. Personlig kunne jg tenkt meg ul uke 11-12. Hva gjør dere andre og spes dere ivf damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville jeg bare betalt for en privat ultralyd i uke 12.

Innenfor helsevesenet blir jo dette sett på som unødvendig, men hvis du ønsker det sterkt finnes det jo mange private aktører som tilbyr dette.

 

Gratulerer med spiren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ul på fertilitetsklinikken da jeg var 7+0. Da var jeg også ferdig der, og har gått over i det vanlige forløpet. Jeg synes det er helt greit, så lenge jeg ikke har noen komplikasjoner. Det er jo ikke større sjanse for at det skal gå galt med ivf enn mer vanlig graviditet. Jeg stoler på legene der.

Nå har jeg fått time til ordinær ul 3. januar, da er jeg vel rundt uke 18.

Hvis det skulle oppstå noe før den tid, så vil jeg selvfølgelig prøve å få ul tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fikk tidlig ultralyd 7+0 å har fått time igjen av gynikologen 10+0 men den timen viste eg ikke at eg sku få:) så blir det vel uke 18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på privat ultralyd da jeg var 8+1. Vi har bestemt oss for duotest (jeg er 39 nå) og har fått time til ul da på Riksen akkurat dagen jeg går over til uke12.

Så blir det ul i ca uke18 (den ordinære) som er midt i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar privat UL når jeg er 8+4.

 

Synes det var litt lenge å vente til uke 18, som er det man får av det offentlige her om ikke det er noe spesielt med svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har fått tidlig ul i uke 7 og 9, men det er fordi jeg mistet sist og begymret meg veldig denne gangen. Ul timen i uke 9 var det gynokologen som ba meg om å komme på for å sjekka at alt gikk bra. Skal egentlig ikke ha ul før ordinær nå, men de skulle se om de kunne få meg inn rundt uke 12(det er 2 uker til). Så er alt bra da kan jeg slappe av og nyte jula jeg og:)

Ellers er ordinær ul i uke 17 for meg og det er 15.januar:)

Jordmor skal jeg til i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på 1 i uke 9 og igjen i dag (13 uker). Blir fulgt opp tett pga medisiner. Skal også inn på rikshospitalet. Kommer til å få ul en gang i mnd hele svangerskapet. Trygt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...