Gå til innhold

Når har dere tenkt å ha første svangersskapskontroll?


<3 StørsteØnske <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har allerede tatt blodprøvene man tar første gang. Hu på labratoriet ville bare ta det da jeg tok andre blodprøver i uke 5.

Skal på ultralyd i uke 7 for å få svar på om det bor en eller to inni der da vi har gjennomgått prøverørsbehandling og fikk satt inn to egg.

 

Jeg ønsker time hos jordmor i uke 8 om det er to for å få veiledning og informasjon om hvilke hensyn man må ta i tvillingsvangerskap og i forhold til kosthold og vekt da jeg er overvektig i utgangspunktet.

Er det en liten inni der, drøyer jeg det nok noe lengre, uke 10 eller 11 vil jeg tro. Uke 12 blir romjulen for meg så... :P

Skal til jordmor på første kontroll, det er vanlig her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første time hos legen 6+3.

Har bestilt tidlig UL 9+2, for å se at alt ser fint ut så jeg slipper å bekymre meg. Skal reise til Thailand 1 des.

Har fått ny time hos legen 12+3 for å ta blodprøvene:)

Må vel kanskje ringe JM å høre når ho vil ha meg inn:)

Fikk time til UL den 5 feb, 19+3 :)

Endret av Julispire11+julispire13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde første time hos lege for å kontroll av vitaminer og hCG 4+3. som burde sjekkes opp igjen nå til uken siden hadde aaaaltfor lavt D-vitamin.

 

Så skal vi på privat UL når jeg er 7+5 i neste uke.

Første jordmorsamtale blir 8+6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha i uke 7 (+1). Ville egentlig ventet en uke og to lengre, men tror legen min er litt ivrig på svangerskapskontroller. Så da har jeg nok også en GU i vente.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De i skranka hadde misforstått legen, så skulle egentlig ikke vært hos legen igår jeg :-) Skal tilbake når jeg er litt over 9 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ringe å bestille time i morgen, jeg. Bør få fortest mulig grunnet krav på tidlig UL pga en Blighted ovum sist gang, og nå er stoffskiftet farlig høyt. :-) Ellers så skal jeg til gyn på mandag for vevsprøve pga celleforandringer, så får sikkert sett mini da og. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede vært hos legen, var da 5+6. Fikk se et lite fosteranlegg og et lite hjerte som banket. Men fikk også se at det hadde vært tvillinger, men at det andre egget hadde gått til grunne. Hadde en blodansamling i livmoren, ved siden av det friske fosteranlegget. Jeg går til privat gynekolog, og får ultralyd hver kontroll. Jeg var inne tidlig nå, og skal tilbake om 2 uker, og igjen rett før jul. Dette pga en spontan abort og en missed abortion i uke 17. Men har ikke tatt blodprøver osv enda, det gjør vi i uke 8. Også vil jeg få oppfølging i tillegg av jordmor på føde-barsel avdelingen her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har et bra opplegg rundt deg! :) Har selv vurdert privat gynekolog etter en MA i sommer. Er veldig bekymretEr dette noe du vil anbefale? Ha må du betale for kontrollene? Håper alt går bra for deg denne gangen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Jeg er veldig fornøyd med min gynekolog, og hans opplegg er jeg veldig fornøyd med. Men om man får det samme opplegget hos andre private gynekologer, det vet jeg ikke. Jeg betaler nesten ingenting...betaler kun for medisinsk utstyr, sånn mellom 50-80 kr per gang. Vi også håper alt går bra denne gangen, men det gjenstår å se. Jeg kommer nok ikke til å senke skuldrene før etter ordinær ultralyd hvertfall! Ønsker deg masse lykke til, og håper du får ordentlig god oppfølging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk time til første svangerskapskontroll 10+0 jeg. Håper tiden fram mot jul går raskt og at ukene etterpå går enda fortere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg har allerede vært hos legen, var da 5+6. Fikk se et lite fosteranlegg og et lite hjerte som banket. Men fikk også se at det hadde vært tvillinger, men at det andre egget hadde gått til grunne. Hadde en blodansamling i livmoren, ved siden av det friske fosteranlegget. Jeg går til privat gynekolog, og får ultralyd hver kontroll. Jeg var inne tidlig nå, og skal tilbake om 2 uker, og igjen rett før jul. Dette pga en spontan abort og en missed abortion i uke 17. Men har ikke tatt blodprøver osv enda, det gjør vi i uke 8. Også vil jeg få oppfølging i tillegg av jordmor på føde-barsel avdelingen her jeg bor.

jeg gikk gravid md tvillinger var rundt 3 månder på vei da jeg mistet dn ene....d som reddet dn andre var et di låg i forskjelloge poser....ho e frisk og rask :) lykke til <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kontroll var ved uke 6... da var det både jm og legen.. hadde første ul i uke 8+6 og skal til neste ul 7 jan... Jeg er et litt spess tillfelle.. jeg har hatt en slankeoperasjon for snart 6 mnd siden og er nå 10 uker på vei... iom jeg ikke har noe reserver til babyen må jeg ha tett oppfølging med ultralyd for og se om babyen vokser som den skal :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammaijuli

Jeg var hos legen og fikk bekreftet graviditeten i uke 4 pga arbeidssituasjonen min, var deretter tilbake i uke 8 på den første kontrollen med blodprøver å papirskiving. Har fått time hos jordmor 15.januar :) Har også fått time til ul i slutten av februar, men vurderer om jeg skal bestille time på privatklinikk bare for å få bekreftet at alt er ok før det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde første time hos legen når jeg var 8 uker. I dag 10+3 var jeg hos jordmor, og tok ultralyd. Alt så bra ut, sprell levende baby med bein og armer som sprellet rundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...