Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Merket dere noe til bivirkningene? Fikk dere regelmessig mens? Og ikke minst, ble dere gravide? Skal begynne på Metformin og er spent på hvordan det går. Anonym poster: 8c26f23b3d9d042c89819a07e83b68c4
Sjuttini Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Hei! Jeg har pcos, og begynte på Metformin for å bli gravid. Jeg var mye plaget med kvalme i begynnelsen, men etter å hå funnet riktig dose for meg gikk det bra. Det gikk noen måneder, så fikk jeg regelmessig mens. UL viste at eggstokkene mine var helt perfekte også:-) Mannen min hadde nedsatt kvalitet på sine soldater, men da det ble fikset på så ble jeg gravid fort. Jeg brukte Metformin i hele første trimester, etter anbefaling fra gynekolog. Dette er fordi at det med pcos er det en del større sjanse for SA i begynnelsen av graviditeten. Jeg ble fulgt opp med glukosebelastningstester, men hadde et helt normalt svangerskap, og jeg la på meg vel 12 kg. Resultatet av alt dette er nå en 2 år gammel, svært bestemt frøken. På meg virket altså Metformin helt supert:-) Lykke til, håper du får de samme, gode erfaringene:-)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 Hei! Jeg har pcos, og begynte på Metformin for å bli gravid. Jeg var mye plaget med kvalme i begynnelsen, men etter å hå funnet riktig dose for meg gikk det bra. Det gikk noen måneder, så fikk jeg regelmessig mens. UL viste at eggstokkene mine var helt perfekte også:-) Mannen min hadde nedsatt kvalitet på sine soldater, men da det ble fikset på så ble jeg gravid fort. Jeg brukte Metformin i hele første trimester, etter anbefaling fra gynekolog. Dette er fordi at det med pcos er det en del større sjanse for SA i begynnelsen av graviditeten. Jeg ble fulgt opp med glukosebelastningstester, men hadde et helt normalt svangerskap, og jeg la på meg vel 12 kg. Resultatet av alt dette er nå en 2 år gammel, svært bestemt frøken. På meg virket altså Metformin helt supert:-) Lykke til, håper du får de samme, gode erfaringene:-) Tusen takk for svar, og så flott at det hjalp på deg Begynte du med en tablett om dagen, eller startet du på to? Anonym poster: 85a4f736cfe428e6de28e9ce3c3008fa
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #4 Skrevet 9. november 2012 Jeg ble litt småkvalm og dårlig i magen i starten, men det gikk seg til ganske fort. Fikk regelmessig mens, men ikke eggløsning, heller ikke med pergotime, så jeg måtte ha IVF for å bli gravid. Brukte metformin gjennom hele svangerskapet. Anonym poster: a7836acb22f796b5f1f3439da829a809
Sjuttini Skrevet 10. november 2012 #5 Skrevet 10. november 2012 Hei! Jeg har pcos, og begynte på Metformin for å bli gravid. Jeg var mye plaget med kvalme i begynnelsen, men etter å hå funnet riktig dose for meg gikk det bra. Det gikk noen måneder, så fikk jeg regelmessig mens. UL viste at eggstokkene mine var helt perfekte også:-) Mannen min hadde nedsatt kvalitet på sine soldater, men da det ble fikset på så ble jeg gravid fort. Jeg brukte Metformin i hele første trimester, etter anbefaling fra gynekolog. Dette er fordi at det med pcos er det en del større sjanse for SA i begynnelsen av graviditeten. Jeg ble fulgt opp med glukosebelastningstester, men hadde et helt normalt svangerskap, og jeg la på meg vel 12 kg. Resultatet av alt dette er nå en 2 år gammel, svært bestemt frøken. På meg virket altså Metformin helt supert:-) Lykke til, håper du får de samme, gode erfaringene:-) Tusen takk for svar, og så flott at det hjalp på deg Begynte du med en tablett om dagen, eller startet du på to? Anonym poster: 85a4f736cfe428e6de28e9ce3c3008fa Jeg begynte med en, og brukte det en uke før jeg startet med en om morgenen, og en om kvelden. Kom meg ikke opp i foreskrevet dose som var to tbl morgen, og to tbl kveld, for jeg ble så kvalm av så mye. Men det virket bra likevel:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå