Gå til innhold

Noen PCOS'er som har erfaring med Metformin her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merket dere noe til bivirkningene? Fikk dere regelmessig mens? Og ikke minst, ble dere gravide? :)

Skal begynne på Metformin og er spent på hvordan det går.

Anonym poster: 8c26f23b3d9d042c89819a07e83b68c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har pcos, og begynte på Metformin for å bli gravid. Jeg var mye plaget med kvalme i begynnelsen, men etter å hå funnet riktig dose for meg gikk det bra. Det gikk noen måneder, så fikk jeg regelmessig mens. UL viste at eggstokkene mine var helt perfekte også:-) Mannen min hadde nedsatt kvalitet på sine soldater, men da det ble fikset på så ble jeg gravid fort. Jeg brukte Metformin i hele første trimester, etter anbefaling fra gynekolog. Dette er fordi at det med pcos er det en del større sjanse for SA i begynnelsen av graviditeten. Jeg ble fulgt opp med glukosebelastningstester, men hadde et helt normalt svangerskap, og jeg la på meg vel 12 kg.

Resultatet av alt dette er nå en 2 år gammel, svært bestemt frøken. På meg virket altså Metformin helt supert:-)

Lykke til, håper du får de samme, gode erfaringene:-)

Skrevet

Hei!

Jeg har pcos, og begynte på Metformin for å bli gravid. Jeg var mye plaget med kvalme i begynnelsen, men etter å hå funnet riktig dose for meg gikk det bra. Det gikk noen måneder, så fikk jeg regelmessig mens. UL viste at eggstokkene mine var helt perfekte også:-) Mannen min hadde nedsatt kvalitet på sine soldater, men da det ble fikset på så ble jeg gravid fort. Jeg brukte Metformin i hele første trimester, etter anbefaling fra gynekolog. Dette er fordi at det med pcos er det en del større sjanse for SA i begynnelsen av graviditeten. Jeg ble fulgt opp med glukosebelastningstester, men hadde et helt normalt svangerskap, og jeg la på meg vel 12 kg.

Resultatet av alt dette er nå en 2 år gammel, svært bestemt frøken. På meg virket altså Metformin helt supert:-)

Tusen takk for svar, og så flott at det hjalp på deg :)

Begynte du med en tablett om dagen, eller startet du på to?

Anonym poster: 85a4f736cfe428e6de28e9ce3c3008fa

Skrevet

Jeg ble litt småkvalm og dårlig i magen i starten, men det gikk seg til ganske fort. Fikk regelmessig mens, men ikke eggløsning, heller ikke med pergotime, så jeg måtte ha IVF for å bli gravid. Brukte metformin gjennom hele svangerskapet.

Anonym poster: a7836acb22f796b5f1f3439da829a809

Skrevet

Hei!

Tusen takk for svar, og så flott at det hjalp på deg :)

Begynte du med en tablett om dagen, eller startet du på to?

Anonym poster: 85a4f736cfe428e6de28e9ce3c3008fa

Jeg begynte med en, og brukte det en uke før jeg startet med en om morgenen, og en om kvelden. Kom meg ikke opp i foreskrevet dose som var to tbl morgen, og to tbl kveld, for jeg ble så kvalm av så mye. Men det virket bra likevel:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...