Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 En venninne av meg fikk barn iår. Jeg er fadder for dette barnet. Barnet har 6 større søsken. 3 av dem er mor sine barn fra tidligere og 3 av dem er far sine barn fra tidligere. Barna til faren møtte jeg kun i dåpen og de andre barna har bodd mye hos far så kjenner dem også dårlig. Jeg har ikke noen lang fartstid som venninne med moren så ble litt overrasket over å bli spurt men er veldig glad i barnet altså) Jeg ba ihvertfall om ønskeliste til jul og fikk da liste med ønsker til alle barna:/ Tenkte det var en fellesliste som bare var sendt ut men sto øverst at hun hadde fjernet de dyreste ønskene til barna siden de var ment på besteforeldre o.l. Sto også at de 2 største hans ønsket seg veldig en spesiell bok og siden den kostet 400,- ville hun tipse meg om at det gikk greit gi dem en felles gave:0 Jeg er litt sjokkert og hadde ærlig talt bare tenkt å gi fadderbarnet gave. De andre har egne faddere som de får gave hos. Anonym poster: c69e53bd6cd995e622bef067c7f96b3a
Nettie+jentungen Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Jeg hadde bare gitt til fadderbarnet ditt.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 Ettersom de er såpass mange, så synes jeg det høres meget spesielt ut at hun forventer at du skal kjøpe gave til alle. Hadde barnet kun hatt en søster eller bror, så hadde det vært noe annet. Jeg personlig hadde nok kun kjøpt gave til mitt fadderbarn, og sagt fra til min venninne om at det blir helt feil å kjøpe 7 gaver til kun den familien. Både fordi det blir dyrt og fordi du ikke har noe forhold til de andre barna.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #4 Skrevet 9. november 2012 Litt spesiell denne synes jeg, for som regel er jo en fadder såpass nære familien at man er glad i alle barna og da blir det helt feil å gjøre forskjell. Kunne ikke falle meg inn å gjøre forskjell på en søskenflokk, enten får alle gaver eller ingen. Fadderoppgaven har ingenting med gaver å gjøre, at du er fadder kan du markere på andre måter synes jeg. Man forskjellsbehandler ikke søsken. Men akkurat her hvor du er fadder til et barn du ikke kjenner søsknene blir det jo litt spesielt. Jeg ville nok kjøpt noe helt enkelt, billig og symbolsk til alle barna og heller kjøpt skikkelig bursdagsgave til barnet og markert fadderoppgaven ved å finne på noe på årsdagen for dåpen. Anonym poster: 70880f78ab3e882200775fd03421538c
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 9. november 2012 #5 Skrevet 9. november 2012 Jeg hadde bare gitt til fadderbarnet altså..
Lisjtuppa Skrevet 9. november 2012 #6 Skrevet 9. november 2012 Jeg hadde kjøpt en gave til fadderbarnet. Det blir dyrt å kjøpe gave til alle disse barn. Hvis du føler du må hadde jeg kjøpt noe billig godteri/pynt på europris
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #7 Skrevet 9. november 2012 Ville gitt til fadderbarnet, og så en samlegave til de ander, f.eks. et brettspill? Anonym poster: 71fe65f66821bda4a5c893a4bf1ed2de
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #8 Skrevet 9. november 2012 Denne dama må være veldig rar og kanskje litt opptatt av ting og tang?? Jeg hadde aldri kjøpt til alle! Anonym poster: 6d6a338a854e3161308eb85c45b3983c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå