Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Hva er det som gjorde at dere bestemte dere for og ikke vaksinere? Fikk dere mye pepper fra familie og helsestasjonen? Dere som er vaksinefanatikere ikke svar. Anonym poster: e8deed1703d5579e5671e293b00eedbf
Jada-har fire små Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Vaksinefanatikere? Vet du hvorfor du og dine barn er så heldige å slippe polio, tuberkulose, kopper, stivkrampe, difteri, kikhoste, meslinger??? Fordi de fleste, heldigvis, velger å vaksinere barna sine. Dette er utrolig viktig, fordi det finnes noen barn som ikke tåler vaksinene, derfor er de utrolig sårbare ovenfor disse sykdommene, ekstra viktig at de andre er vaksinert. Hvis du ikke er vaksinert, så kan du ende med å dra med deg disse sykdommene fra andre land hvis du er på reise og så smitte disse barna som er allergiske. Hvis min mor/far hadde valgt å ikke vaksinere meg helt uten grunn, så hadde jeg blitt rimelig forbanna på dem i voksen alder. Jeg har da ikke lyst til å kunne få disse sykdommene.. Oppfordrer alle til å vaksinere barna sine. Disse vaksinene har vært brukt i flere titalls år og er helt trygge. Hilsen opplyst!!!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 Jeg mente før at vaksiner må man ta. Så var det et par som hadde valgt å ikke vaksinere sine fire barn som fikk meg til å stille litt spørsmål for meg selv, men mente egentlig at de var uansvarlige. Gjennom de neste årene opplevde flere som har hatt mer og mindre alvorlige bivirkninger etter vaksiner. Begynte å søke informasjon og lese mye om det. Til slutt kom jeg fram til at ut fra alt jeg har lest så vil jeg ikke ta flere vaksiner selv, og heller ikke vaksinere evt barn. Er man frisk og er villig til å gjøre det beste for helsen sin og barna så skal man i utgangspunktet tåle alle barnesykdommene uten problemer. Får man barnesykdommene på naturlig vis er man også immun mot dem resten av livet, noe man med mange vaksiner ikke er. Men, jeg er villig til å gjøre det som skal til for å sørge for riktig ernæring og livsstil for å ha et sterkt immunforsvar også. For meg har det vært en prosess gjennom mange år ift å lese meg opp på emne og at jeg til slutt vurderte risikoen for bivirkninger av vaksinene som større enn risikoen for å få bivirkninger etter barnesykdommene, om man får disse på naturlig vis (så lenge man opprettholder et godt immunforsvar). Jeg følger med på emnet, fortsetter å lese om vaksiner for å følge med på forskningen. Anonym poster: 0938bc3ad12fb5affa400a8d4b6759f6
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #4 Skrevet 9. november 2012 Vaksinefanatikere? Vet du hvorfor du og dine barn er så heldige å slippe polio, tuberkulose, kopper, stivkrampe, difteri, kikhoste, meslinger??? Fordi de fleste, heldigvis, velger å vaksinere barna sine. Dette er utrolig viktig, fordi det finnes noen barn som ikke tåler vaksinene, derfor er de utrolig sårbare ovenfor disse sykdommene, ekstra viktig at de andre er vaksinert. Hvis du ikke er vaksinert, så kan du ende med å dra med deg disse sykdommene fra andre land hvis du er på reise og så smitte disse barna som er allergiske. Hvis min mor/far hadde valgt å ikke vaksinere meg helt uten grunn, så hadde jeg blitt rimelig forbanna på dem i voksen alder. Jeg har da ikke lyst til å kunne få disse sykdommene.. Oppfordrer alle til å vaksinere barna sine. Disse vaksinene har vært brukt i flere titalls år og er helt trygge. Hilsen opplyst!!! Du skriver "hilsen opplyst!!!".... med det du skriver til å begynne med stemmer ikke helt. Sykdomsforekomsten for svært mange av sykdommene det vaksineres mot var redusert med opptil 80 % FØR vaksinene kom på markedet, dvs at vaksinene har "æren" for noe av reduksjonen etter det... da er det ikke så store prosenter igjen, egentlig... Det at stor dekningsgrad av vaksiner i befolkningen er så viktig som mange hevder faller på sin egen urimelighet med tanke på at man for mange av vaksinene ikke lenger er immun mot sykdommen maks ti år etter siste gang man tok den aktuelle vaksinen. Dvs at det store flertall av nordmenn, dvs de fleste voksne og eldre, ikke er immune og dermed kan få smitte av sykdommene og også spre dem videre... noe som faktisk ikke er ofte det skjer. Du skriver ikke noe om at du har revaksinert deg selv for alle vaksiner... dvs at hvis du ikke har revaksinert deg minst en gang som voksen så er du faktisk ikke bedre selv enn de du kritiserer.... Men for meg er vaksiner et personlig valg, og jeg respekterer det du mener og din rett til å gjøre det du føler for ift deg selv og dine egne barn. På samme måte hevder jeg min rett til å mene og føle hva jeg vil. Anonym poster: 0938bc3ad12fb5affa400a8d4b6759f6
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #5 Skrevet 9. november 2012 Vi valgte og ikke vaksinere da vi virkelig begynte å sette oss inn i det når vi fikk barn og vaksinering ble et tema. Etter mye "forskning" på nett og i bøker kom vi til en beslutning der vi fant ut at vi mener vaksine er skadelige og en gigantisk løgn. Hvorfor funker f.eks en vaksine i bare 10 år, mens får du sykdommen på ordntlig varer imuniteten livet ut? Pepper har vi fått mye av, vi har også helsesøster i familien noe som vi kan vel si gjorde ting litt kjølige Anonym poster: e8deed1703d5579e5671e293b00eedbf
Medulla Skrevet 9. november 2012 #6 Skrevet 9. november 2012 Dere som er imot vaksiner, gir dere barna fluor..?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #7 Skrevet 9. november 2012 Dere som er imot vaksiner, gir dere barna fluor..? Nei. Anonym poster: 0938bc3ad12fb5affa400a8d4b6759f6
BikkjeBisk Skrevet 9. november 2012 #8 Skrevet 9. november 2012 Dere som er imot vaksiner, gir dere barna fluor..? Nei
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #9 Skrevet 9. november 2012 Dere som er imot vaksiner, gir dere barna fluor..? Nei Anonym poster: e8deed1703d5579e5671e293b00eedbf
eaglebeagle Skrevet 9. november 2012 #10 Skrevet 9. november 2012 (endret) Jeg respekterer at noen ikke ønsker å vaksinere seg - men i min verden handler det også om at å vaksinere meg og barna er solidaritetserklæring for de med barn med svekket immunforsvar. Ikke alle barn tåler en barnesykdom, og ikke kan de ta vaksine heller. Et annet paradoks er at vi sitter her i verdens rikeste land og "forsker" oss til et vaksinenei (ofte basert på heller tendensiøs forskning), mens det finnes millioner av foreldre som ønsker seg samme vaksinen til sine barn - mer enn noe annet. Hvert år dør det tusenvis av barn i u-land av f.eks meslinger. At de kunne overlevd sykdommen med riktig kosthold, hygiene, medisiner mv er ikke et argument, da dette ikke er tilgjengelig i mange land. Til den som mente at reduksjonen i en del barnesykdommer var på 80% før vaksinene ble innført, og at da er det ikke mange prosentene igjen" - jeg må jeg si jeg er sterkt uenig i dette utsagnet. 20 % er betydelig, eks kan det være 2 av 10 barn. Jeg er ikke paranoid og tror at myndighetene eller legemiddelindustrien er ute etter og proppe meg eller barna fulle med gift, jeg tror heller ikke at alle vaksiner er perfekte og uten bivirkninger - men i sum når jeg veier fordeler og ulemper opp mot hverandre kommer jeg frem til at å vaksinere er det riktige for oss. Endret 9. november 2012 av eaglebeagle
BikkjeBisk Skrevet 9. november 2012 #11 Skrevet 9. november 2012 http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/aktuelt.asp?parent=1&flag=1&ban=1&id=679
eaglebeagle Skrevet 9. november 2012 #12 Skrevet 9. november 2012 http://www.fritthels...=1&ban=1&id=679 http://skepsis.no/forum/index.php?topic=2110.0
BikkjeBisk Skrevet 9. november 2012 #13 Skrevet 9. november 2012 http://www.fritthels...=1&ban=1&id=679 http://skepsis.no/fo...hp?topic=2110.0 Er det du som er trådstarter der?
eaglebeagle Skrevet 9. november 2012 #14 Skrevet 9. november 2012 På ingen måte - antar trådstarter er i tenkeboksen på om hun skal vaksinere eller ikke og ønsker innspill. Jeg har, som deg, tatt et standpunkt.
eaglebeagle Skrevet 9. november 2012 #15 Skrevet 9. november 2012 Ah, nå forstår jeg - mente du trådstarter i Skepsis-debatten? Nei - det er ikke meg. Jeg har ikke noe med organisasjonen å gjøre utover at de er gode på research, og kan brukes som ekstra kilde i blant.
BikkjeBisk Skrevet 9. november 2012 #16 Skrevet 9. november 2012 Ah, nå forstår jeg - mente du trådstarter i Skepsis-debatten? Nei - det er ikke meg. Jeg har ikke noe med organisasjonen å gjøre utover at de er gode på research, og kan brukes som ekstra kilde i blant. Ja, var det jeg mente
eaglebeagle Skrevet 9. november 2012 #17 Skrevet 9. november 2012 Ah, nå forstår jeg - mente du trådstarter i Skepsis-debatten? Nei - det er ikke meg. Jeg har ikke noe med organisasjonen å gjøre utover at de er gode på research, og kan brukes som ekstra kilde i blant. Ja, var det jeg mente :-)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #18 Skrevet 9. november 2012 Ang linken; http://skepsis.no/forum/index.php?topic=2110.0 Er enig i at folk fra den alternative behandleren burde stå ansvarlig for de pasientene som ikke klarer seg som de skriver her, de forteller også at de er nødt til å behandle kreftpasienter som ikke har klart seg så godt hos de alternative. Men selfølgelig er det mange som ikke klarer seg i den alternative bransjen, men det er jo også maaange som ikke klarer seg ved vanlig kreftbehandling. Men du leser ikke store avisoppslag der en lege ved en kreftavdelig ikke klarte å behandle en kreftpasient. Og dette er liksom "greit"? Med en gang det dør en ifra den alternativebehandlingen er det store oppslag og det blir lynsjestemning. Her er f.eks en alternativ behandling med mye historie B17 brukes foresten også i vanlig cellegift. Anonym poster: e8deed1703d5579e5671e293b00eedbf
eaglebeagle Skrevet 9. november 2012 #19 Skrevet 9. november 2012 Det er veldig sjeldent at noe er svart hvitt i verden - så også med vaksiner og legemidler. Helse er mer enn medisin. Med dette utgangspunktet, og med relativt mye opplysning, mener jeg det er mest fornuftig å følge vaksineprogrammet i Norge. Jeg respekterer at andre har et annet syn.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #20 Skrevet 9. november 2012 Det er veldig sjeldent at noe er svart hvitt i verden - så også med vaksiner og legemidler. Helse er mer enn medisin. Med dette utgangspunktet, og med relativt mye opplysning, mener jeg det er mest fornuftig å følge vaksineprogrammet i Norge. Jeg respekterer at andre har et annet syn. Bra du har respekt, det er det ikke alle som har Anonym poster: e8deed1703d5579e5671e293b00eedbf
eaglebeagle Skrevet 9. november 2012 #21 Skrevet 9. november 2012 Det er veldig sjeldent at noe er svart hvitt i verden - så også med vaksiner og legemidler. Helse er mer enn medisin. Med dette utgangspunktet, og med relativt mye opplysning, mener jeg det er mest fornuftig å følge vaksineprogrammet i Norge. Jeg respekterer at andre har et annet syn. Bra du har respekt, det er det ikke alle som har Anonym poster: e8deed1703d5579e5671e293b00eedbf Historien er full av mennesker som har vært sikre på å ha enerett på sannheten, og har tatt feil. Vi får være litt ydmyke :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå