Gå til innhold

samboerpar der den gravide dama ikke har jobb eller er student!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet mitt er vel hva av penger får da denne dama inn i kassen fra NAV? Kun engangs utbetalingen på rundt 30 tusen og barnetrygd på 990? Og dette paret har 1 barn fra før som er 1 år uten bhg plass.(gravid med nr 2) får de kontantstøtte?hvor mye er den på nå? Og hun har 1 barn fra før med en annen hva får hun av barnetrygd for det barnet, og eventuelt barnebidrag? Tror de har sånn anna hver helg løsning og faren har vel en helt standard jobb!

Mange spørsmål. Håper på noen med erfaring og kunnskap :)

Anonym poster: e66fe477dabdea0513a55d744a4812da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, er du ute etter oppskriften til å få være hjemme? :P

Men hvis hun ikke er sykemeldt eller har aap må hun jo mota sosialhjelp eller noe sånt? Tror ikke akkurat hun får slike voldsomme summer da hun bor sammen med en fyr.

Kontantstøtta får man utifra hva begge foreldrene tjener? Så det er jo ikke sikkert at de får den.

Skrevet

Spørsmålet mitt er vel hva av penger får da denne dama inn i kassen fra NAV? Kun engangs utbetalingen på rundt 30 tusen og barnetrygd på 990? Og dette paret har 1 barn fra før som er 1 år uten bhg plass.(gravid med nr 2) får de kontantstøtte?hvor mye er den på nå? Og hun har 1 barn fra før med en annen hva får hun av barnetrygd for det barnet, og eventuelt barnebidrag? Tror de har sånn anna hver helg løsning og faren har vel en helt standard jobb!

Mange spørsmål. Håper på noen med erfaring og kunnskap :)

Ikke stor mer enn de fleste basert på det du forteller. Engangsstønad og muligens barnebidrag. Det går egentlig ikke an å gjette seg til barnebidraget utfra hva du forteller.

Skrevet

Vi fikk foressten kontantstøtte. Jeg gikk på skole, hadde bare stipend og lån som inntektskilde mens gubben hadde aap siden han måtte omskoleres. Vi hadde ikke voldsomme månedsinntekter så kontantstøtta var til virkelig hjelp for oss :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Dersom barn nr.1 ikke går i barnehage så får dere kontantstøtte (nei, det kommer ikke an på hva foreldrene tjener). Hvor mye dere får kan du sjekke ut på nav.no.

Barnebidrag og barnetrygd for barn nr.1 får du også.

For barn nr.2 får dere engangsstønad og barnetrygd.

Dere kan søke på bostøtte dersom far tjener lite og den totale inntekten i husstanden blir lav. Det kan du sjeke ut på husbanken.no

Skrevet

Kontantstøtta får du uansett fram til barnet er to år, og evt fra neste barn er ett år. Barnebidrag kan jeg ingenting om. Engangsstønad og barnetrygd får du. Mer er det nok ikke å hente.

Anonym poster: 2bebbecacc04a6dd4d6738b21e5f6681

Skrevet

Kontantstøtten er på 5000kr fra barnet er 12mnd-18mnd. Så blir kontantstøtten redusert til noe med 2 eller 3 tusen etter fylte 18 mnd.. Husker ikke. Gå på nav sine hjemmesider å sjekk.

ALLE får kontantstøtte så lenge de ikke har barnet i barnehage.

Men hvorfor i alle dager lurer du på dette? Hvorfor skal du snoke så mye i andres økonomi?

Skrevet

Kontantstøtten er på 5000kr fra barnet er 12mnd-18mnd. Så blir kontantstøtten redusert til noe med 2 eller 3 tusen etter fylte 18 mnd.. Husker ikke. Gå på nav sine hjemmesider å sjekk.

Men hvorfor i alle dager lurer du på dette? Hvorfor skal du snoke så mye i andres økonomi?

Ja. Er klar over at dette er snoking. Men lurer fordi at de presser foreldre for penger og det er snakk om hele tiden. Men macbook har de råd til og hagemøbler til 6 lapper etc .. og han de presser penger ut av er handikappet og de truer til seg penger. Og dette syns jeg må ta slutt . Ville kartlegge litt av hennes økonomi for å faktisk se hva de har å rutte med!!

Skrevet

hun får engangsstønaden. 970 for barnet hun får nå, og det dobbelte for det andre barnet, pluss småbarnstilleg. barn i barnetrygd. barnebidrag er jo umulig og vite for oss, det får du da spørre faren til første barnet om. kontant støtten får hun snart nå på 5000. hun har da kansje rundt 8 9 tusen i måneden. gå på nav så finner du disse tallene der.

Skrevet

Ja. Er klar over at dette er snoking. Men lurer fordi at de presser foreldre for penger og det er snakk om hele tiden. Men macbook har de råd til og hagemøbler til 6 lapper etc .. og han de presser penger ut av er handikappet og de truer til seg penger. Og dette syns jeg må ta slutt . Ville kartlegge litt av hennes økonomi for å faktisk se hva de har å rutte med!!

Meld fra til skatteetaten da vel. De har innsyn i hva de faktisk har inn hver måned. Og om de har unormalt høyt forbruk ift inntekt, så kan de etterforske. (Da mistenker de gjerne svartejobbing osv). Og er det noe snusk kan de i verste fall bli meldt til økokrim..

Anonym poster: 7e5446cc5f1ab4ab5a3f4615bb49b588

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Dersom de bedriver utpressing av andre så spiller det liten rolle om de tjener mye eller om de tjener lite. Det å utpresse eller å lure penger fra andre er ikke helt lovlig.

Jeg tenker at det ville være bedre å snakke med den / de som dette samboerparet får penger av slik at vedkommende kan stenge igjen "krana".

Skrevet

hun får engangsstønaden. 970 for barnet hun får nå, og det dobbelte for det andre barnet, pluss småbarnstilleg. barn i barnetrygd. barnebidrag er jo umulig og vite for oss, det får du da spørre faren til første barnet om. kontant støtten får hun snart nå på 5000. hun har da kansje rundt 8 9 tusen i måneden. gå på nav så finner du disse tallene der.

Jeg blir så imponert over hvordan du ofte uttaler deg om ting du ikke vet noe om.. Småbarnstillegg får man bare om man har full overgangsstønad. Og dette med utvidet barnetrygd TROR JEG bortfaller så fort hun får barn med en ny mann som hun bor sammen med..

Skrevet

Takk for svar. Ja, vært litt innpå nav sine sider å sjekket ut litt. Hun får nok da et sted mellom 8-10 tusen vil jeg tro. Og mannen vet jeg noe lunne etter som det er en i familien. Dette er familierelatert. Så vi har vel halveis bestemt oss for at noe bør gjøres! De stakkars foreldra kan ikke bli utpresset/truet på den måten mer. Det er jo snakk om prioriteringer.

Usj. Jeg er jo da ikke direkte slekt menn inngift. Men mannen min ,som utrykker sinne og frustrasjon over situasjonen. Så han kommer nok til å ta grep i morgen :-)

Skrevet

Dersom de bedriver utpressing av andre så spiller det liten rolle om de tjener mye eller om de tjener lite. Det å utpresse eller å lure penger fra andre er ikke helt lovlig.

Jeg tenker at det ville være bedre å snakke med den / de som dette samboerparet får penger av slik at vedkommende kan stenge igjen "krana".

Nei. Det er jo et sabla godt poeng. Men tenkte ift at noen av gangene får de jo penger fordi de mangler til regning og mat etc og andre ganger er det større summer som sitter lengre inne og da kommer gjerne små trusler og de gir da penger fordi de ikke orker krangling etc. Så tenkte liksom om det faktisk er for de at de har så rævva inntekt. Men i utgangspunktet har de ikke det. Det er jo prioriteringen det tydligvis er noe feil med. Og det må da foreldrene få vite slik at de nettopp kan stenge igjen krana selv om de kommer med trusler

Skrevet

Jeg blir så imponert over hvordan du ofte uttaler deg om ting du ikke vet noe om.. Småbarnstillegg får man bare om man har full overgangsstønad. Og dette med utvidet barnetrygd TROR JEG bortfaller så fort hun får barn med en ny mann som hun bor sammen med..

Jeg fikk det selv om jeg ikke hadde overgansstønad, og fikk dobbel barnetrygd da jeg en liten periode bode sammen med en annen mann en barnefar.

Så at jeg da utaller meg om ting jeg ikke vet noe om blir da litt feil.

Har du flere eksempler og da eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...