Lady lovely locks Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Jeg fjernet mandlene forje fredag, men jeg har fremdeles veldig vondt når de smertestillende tabletne mister virkningen. Hvor lenge hadde dere plager etter fjerningen av mandler?
mariabee Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 i to uker lå jeg strak ut føltes det ut som.. MEn har du vondt opp mot ørene?? Jeg fikk en betennelse eller noe, fikk mamma som var på besøk til å ringe til legen så jeg fikk mer voltaren på resept Det hjalp veldig på, og ja be om stikkpiller :)
Swana Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 Gikk på smertestillende i iallfall to uker...
Lady lovely locks Skrevet 9. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. november 2012 i to uker lå jeg strak ut føltes det ut som.. MEn har du vondt opp mot ørene?? Jeg fikk en betennelse eller noe, fikk mamma som var på besøk til å ringe til legen så jeg fikk mer voltaren på resept Det hjalp veldig på, og ja be om stikkpiller :) Ja når virkningen av voltaren går ut så får jeg kjempe vondt i ørene, kjeven og halsen. Voltaren får jeg bare ta 3 ganger om dagen. Pinex Forte får jeg ta 8 stk av i døynet, men de virkel IKKE så effektivt som voltaren. Ble du mye bedre etter på?
Musemora Skrevet 9. november 2012 #5 Skrevet 9. november 2012 Skorpene løsner jo etter en stund og da blir det jo nye åpne sår som kan gjøre vondt i noen dager.
Sanchin Skrevet 9. november 2012 #6 Skrevet 9. november 2012 Jeg fjernet mandlene forje fredag, men jeg har fremdeles veldig vondt når de smertestillende tabletne mister virkningen. Hvor lenge hadde dere plager etter fjerningen av mandler? Jeg tok mandlene i september ifjor, de første dagen gikk veldig greit men det kom en smertetopp rundt dag 5 - 7 som visstnok er veldig vanlig. Det som gjør at Voltaren virker er vel at det tar ned hevelsen. Jeg fikk også masse paralgin forte som jeg egentlig ikke følte gjorde noen forskjell fra eller til. I likhet med deg og flere andre var det smerter i ørene og området rundt der som var verst. Halsen var egentlig mest vond når jeg svelget eller hadde spist noe som økte mengden med slim i halsen. Tror jeg var så og si smertefri på dag 10 (fremdeles vondt å svelge, men helt greit) God bedring!
mariabee Skrevet 9. november 2012 #7 Skrevet 9. november 2012 Ja voltaren hjalp mye og er veldig glad for at jeg fikk d. Lå til sengs m tykk lue på fordi det verket sånn med ørene. For de andre smertestillende jeg fikk virket fint lite! Men etter nesten tre uker var d tåelig greit og minus 8kg:p men de kom fort på igjen 5 av de! Hehe
Lady lovely locks Skrevet 9. november 2012 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2012 Takk for masse hjelpsome svar
Anonym bruker Skrevet 11. november 2012 #9 Skrevet 11. november 2012 dytt Anonym poster: c1c438e81b2bac9683b7369384dd6732
Gjest mphs Skrevet 11. november 2012 #10 Skrevet 11. november 2012 Fjernet mine for 19 år siden. Jeg fikk ingen smertestillende tabletter i etterkant. Fikk en blødning noen timer etter inngrepet så fikk noe for å stoppe dette. Hadde veldig vondt i en uke og så ble det gradvis bedre de neste ukene. Var sykemeldt fra skolen i 14 dager.
NormaJean Skrevet 11. november 2012 #11 Skrevet 11. november 2012 Gud, jeg hadde vondt leeeeeenge! Ble innlagt på Riksen 2 ganger, først pga dehydrering, fikk ikke i meg noe som helst, selv med Voltaren, Paralgin forte og Oxynorm. Hadde veldig vondt og lymfeødem i svelg/hals. Så våknet jeg på dag 9 etter operasjon av at jeg gurglet blod, hehe! Så da var det ambulanse tilbake for å stanse blødningen. Prøv å ikke la det gå for lenge mellom hver gang du spiser noe, bare noe myk loff eller suppe. Hold "maskineriet" forsiktig i gang. Tror det er noe av grunnen til at jeg ble dehydrett, venter for lenge mellom hver gang jeg drakk/spiste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå