Gå til innhold

Jeg er aldri sulten lenger

Anbefalte innlegg

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Jeg har et problem.

Jeg elsker mat og kan stort sett spise alt.

Men de to siste mnd spiser jeg INGENTING. Jeg lager mat jeg liker, men klarer 1-2 gaffler og så orker jeg ikke mer. Føler ikke sult i det hele tatt.

Går heller ikke ned i vekt av dette.

Dette plager meg. Vil så gjerne spise men klarer ikke. Er ikke sulten at all. Denne uka har jeg spist to brødskiver. Det er jo altfor lite.. Føle meg merkelig nok ikke slapp..

Noen råd? Klarer ikke tvinge i meg mat

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg heller. Men det er fordi mamma snart dør av kreft. Jeg er kvalm,ikke sulten. Jeg går ned i vekt,da. Tror jeg. Har ikke turt å veie meg. jeg går rundt å skjelver dagen lang fordi jeg er så anspent. Hender jeg tar en ernæringsdrikk,de er kalori-rike. Kanskje det kan være et tips?. Fås kjøpt på apoteket.

Anonym poster: 6b7f8f4a89c2378d5d73ead7618eb605

Skrevet

Jeg har et problem.

Men de to siste mnd spiser jeg INGENTING. Jeg lager mat jeg liker, men klarer 1-2 gaffler og så orker jeg ikke mer. Føler ikke sult i det hele tatt.

Dette plager meg. Vil så gjerne spise men klarer ikke. Er ikke sulten at all. Denne uka har jeg spist to brødskiver. Det er jo altfor lite.. Føle meg merkelig nok ikke slapp..

Er du veeeldig slank? Merkelig at du ikke går ned i vekt når du spiser så lite. Rart du klarer å stå oppreist, egentlig!

Har du mye å tære på er det vel ingen stor krise, men skjønner "sorgen" over å miste appetitten :(

Skrevet

Hm, høres veldig rart ut..

Ville nok tatt kontakt med lege hvis det fortsetter ut i neste uke, evt hvis du får noe mer ubehag utover det du beskriver nå.

Pass på at det lille du får i deg er næringstett matt.

Smoothie, næringsdrikk på apoteket, olivenolje, melk, fett..

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Jeg har et problem.

Er du veeeldig slank? Merkelig at du ikke går ned i vekt når du spiser så lite. Rart du klarer å stå oppreist, egentlig!

Har du mye å tære på er det vel ingen stor krise, men skjønner "sorgen" over å miste appetitten :(

Veldig slank nei. Lubben faktisk:/.

Jeg drikker jo mye, men får ikke i meg shakes. Jeg har jo tatt noen munnfuller her og der.

Har vært hos legen og sjekket stoffskifte mineraler etc. Ikke noe galt sånn sett...

Idag var min bror her, vi hadde taco. Greide spise 1 lefse, men hvis jeg hister hoster jeg opp karbonadedeig. Har nettopp vært til kolo og gastro. Fatter ingenting.

Tenker det kan være psykisk, men jeg har det jo fint. Jeg ELSKER mat i alle former. Men ikke nå.

Jævlig kjipt at jeg ikke går ned av dette. Jeg trener forøvrig og burde blitt sulten av det. Sånn det er nå kan jeg føle sånne stikk av at jeg er uutsulten og da løper jeg for å spise, men da er det borte.. Huff... Dritt:(

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Hm, høres veldig rart ut..

Ville nok tatt kontakt med lege hvis det fortsetter ut i neste uke, evt hvis du får noe mer ubehag utover det du beskriver nå.

Pass på at det lille du får i deg er næringstett matt.

Smoothie, næringsdrikk på apoteket, olivenolje, melk, fett..

Bruker ikke melk.. Ikke spes glad i fett. Har pcos om det forklarer dere noe..

Skrevet

Har også veldig dårlig apetitt. Klarer ikke en porsjon av noe. Ender med at jeg spiser f.eks. kun en yoghurt til ett måltid, en halv brødskive og to - tre gafler middag. Og da føler jeg meg mett, både før og etter måltidet. Føles som om alle måltid jeg inntar er lik mellommåltider, sånne som man egentlig bare skal skremme sulten med.

Har ikke funnet ut hvordan jeg kan spise normale porsjoner, så har dessverre ingen råd. Men tror min "matvegring" ligger psykisk. Traff veggen i sommer, ble veldig deprimert og klarte ingenting. Hadde opplevd mye stress og det kjørte meg rett i grøfta. Når depresjonen herjet på det verste klarte jeg ikke å svelge mat. Uansett konsistens stoppet det opp i halsen. Om jeg svelget maten gikk den ofte feil eller jeg begynte å brekke meg. Nå er det ikke så ille (depresjonen er heller ikke riktig så ille lenger), men småsmist er jeg blitt.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Huff stakkars deg. Jeg har det flott psykisk. Men jeg har hatt mye trøbbel med magen i mange år nå. Men det har aldri stoppet lysten før.. Jeg elsker virkelig mat... Dette er så frustrerende:(

Skrevet

Ja.. Jeg har også alltid elsket mat. Liker jo det meste, er ikke kresen i det hele tatt. Så jeg er helt enig, frustrerende å ikke ha matlyst. Men for min del er det nok noe forbigående. Merker jo allerede at det går bedre, selv om matlysten og sulten ikke er som før. Men maten stopper iallefall ikke opp når jeg prøver å få den ned.

Håper det løser seg for deg! At du får tilbake matlysten snart :)

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Jeg har prøvd å spise hver dag til samme tide. Iflg bastant ernæringsfysiolog ville jeg bli sulten av det. Motsatt effekt, mistet all matlyst endamer.. Håper også det går over:(

Barna lurer jo også på hvorfor jeg ikke spiser.. Pg jeg prøver. Viktig for meg at vi spiser samlet... Minstejenta har endel spiseproblemer og når jeg ikke spiser vil jo ikke hun heller.. Blææ

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Håper du og blir bedre! Virkelig:)

Skrevet

Jeg har et problem.

Sliter med det samme kan man si, men jeg har nok å ta av ;) Idag har jeg spist to knekkebrød, en skive, en youghurt, drukket kaffe og litt ostepop og det er MYE mat iforhold til inntaket mitt i det siste. Aldri sulten rundt middag. Men har jobbet en del. Når jeg stresser prioriterer jeg heller ikke mat og matlysta har forsvunnet omtrent helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...