Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Jeg slår opp øynene og lytter iherdig. Var det en lyd. MAMMA ropes det atter en gang og jeg spretter ut av senga. Inne på rommet møter jeg atter en natt tårevåte øyne. Beskjeden er som vanlig, mamma jeg har vondt i magen. Jeg trøster så godt jeg kan. Mamma vet du har vondt lille venn. Skulle gjort mye for at du skulle slippe. Inni meg tenker jeg frustrert og ganske irritert på beskjeden jeg har fått til de fleste legene, ungen er helt normal. Nei det er han ikke. Han har vondt!! Trøster ette beste evne, men det hjelper lite. Tar godt rundt han og legger han i min seng. Takknemmlige øyne lyser mot meg mens har kryper tett inntill meg. Han ønsker at jeg stryker han på magen så da gjør jeg det. Sovner heldigvis fort. Mens jeg trykker den lille varmen kroppen inntil meg tenker jeg at i morgen er dagen. Atter en dag å skal kjempe mot helsevesenet. Jeg skal ikke gi meg. Aldri gir jeg opp. Kysser min lille lett på pannen å hvisker stille til han at snart nå, ganske snart så skal alt bli så mye bedre. Jeg skal kjempe frem til det er et skikkelig svar å få. Det er vondt å se barnet sitt slik. Nattens mulm å mørke tar meg å jeg sovner selv, med min lille krabat rundt halsen min Må ærlig innrømme ette 3 års kamp mot leger å alt mulig er jeg mektig sliten. Ny time denne uken. Håper på svar fra blodprøver kan gi oss noen svar snart Anonym poster: d1157f3b9c5b3c19bab692154abdcf1f Anonym poster: d1157f3b9c5b3c19bab692154abdcf1f
valkyrien Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Har du tenkt på om det kan være psykisk? Siden de ikke har funnet noe fysisk feil, hvis jeg forstår deg rett? Vondt i magen er den vanligste angstreaksjonen hos barn... Jeg vet dessverre hvordan det er å være barnet i en sånn situasjon, som kasteball i et helsevesen som avfeier at det er et problem der.
HeltAnonym Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 uff stakkars! Regner med dere har testet for det meste? Matintoleranse/allergi/cøliaki/chrons osvosv? Signerer personen over, at det kanskje er angst? Blir det bedre når han ligger inne hos deg? Er han mindre vondt i magen da?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #4 Skrevet 9. november 2012 Har du tenkt på om det kan være psykisk? Siden de ikke har funnet noe fysisk feil, hvis jeg forstår deg rett? Vondt i magen er den vanligste angstreaksjonen hos barn... Jeg vet dessverre hvordan det er å være barnet i en sånn situasjon, som kasteball i et helsevesen som avfeier at det er et problem der. Det er såklart mulig det men jeg tviler. Han har fysiske ting og. MYE luft og løs mage blandt annet Frustrasjonen tar meg når han kun blir tatt blodprøver av og ingenting annet. Gjemmer seg bakom fin vektoppgang selv om gutter er liten for alderen Anonym poster: d1157f3b9c5b3c19bab692154abdcf1f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #5 Skrevet 9. november 2012 Vet hvordan det er. Har også en gutt som har slitt veldig mye med vondt i magen, noen ganger har han ligget på gulvet i forsterstilling og grått og holdt seg til magen. Han har vært til utredning, og blitt sjekket for omtrent alt mulig, men legene finner ingenting. Var ganske ille en periode, han sluttet å spise og ble syltynn. I tillegg hadde han ofte masse rødt utslett som utviklet seg til store blåmerker etterhvert. Følte ingen tok oss seriøst :S Hva det var vet jeg ikke, men det er ett år siden han hadde det sist. Her hjalp det å kutte ut hvetemel, han er ikke allergisk for det har vi sjekket, men han sliter ikke med magevondt lenger. Lykke til, vet at det er helt forferdelig Anonym poster: fcbe205fe4479ab5cbd35d86c2ce7bb9
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #6 Skrevet 9. november 2012 uff stakkars! Regner med dere har testet for det meste? Matintoleranse/allergi/cøliaki/chrons osvosv? Signerer personen over, at det kanskje er angst? Blir det bedre når han ligger inne hos deg? Er han mindre vondt i magen da? Jeg mistenker cøliaki. Alle tegnene er der. Men saken er jo at blodprøvene slår ut på mellom 5 og 10% av de som faktisk har det i det store og det hele. Vi har og en del av det i min familien. Er vel i mindre grad arvelig etter hva jeg har forstått Nei mindre vondt er det nok ikke. Jeg kan høre magen bobble. Tror det er mer truggheten han vil ha når han har vondt. Men dette er hva JEG tror. Uansett hva det skulle være må gutten få hjelp på en eller annen måte så han slipper Anonym poster: d1157f3b9c5b3c19bab692154abdcf1f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #7 Skrevet 9. november 2012 Vet hvordan det er. Har også en gutt som har slitt veldig mye med vondt i magen, noen ganger har han ligget på gulvet i forsterstilling og grått og holdt seg til magen. Han har vært til utredning, og blitt sjekket for omtrent alt mulig, men legene finner ingenting. Var ganske ille en periode, han sluttet å spise og ble syltynn. I tillegg hadde han ofte masse rødt utslett som utviklet seg til store blåmerker etterhvert. Følte ingen tok oss seriøst :S Hva det var vet jeg ikke, men det er ett år siden han hadde det sist. Her hjalp det å kutte ut hvetemel, han er ikke allergisk for det har vi sjekket, men han sliter ikke med magevondt lenger. Lykke til, vet at det er helt forferdelig Anonym poster: fcbe205fe4479ab5cbd35d86c2ce7bb9 Huff stakkars. Min blir ikke sånn på dagtid. Men suttrete og tildels aggresiv på de verste dagene, Tydlig plaget. Etter denne runden til legen blir jeg å kutte hvetemel hjemme og se hvordan ting blir da. Utrolig godt å høre at gutten din ble bedre Anonym poster: d1157f3b9c5b3c19bab692154abdcf1f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #8 Skrevet 9. november 2012 Kan bli fysisk syk av angst også har jeg hørt... Du er helt sikker på at det ikke er noe annet, ingen som har mulighet eller tilgang på å gjøre barnet ditt vondt? Har barnet mye diare? Tenkte den sykdommen som mange får i 20 års alderen eller ungdomsalderen, men huser ikke hva den heter, men er usikker på om den kan komme så tidlig.. Hvis du vet at barnet har det godt hos alle personene som involverer seg i livet hannes, så er det vel bare å fortsette å kjempe og forlange flere prøver enn kun blodprøver.. Har dere tenkt på å la barnet snakke med psykolog da? bare for å utelukke det psykiske? Lykke til uansett, håper dere finner ut av det snart! Anonym poster: af136d1ed4ee8ff7307c58fb3c3a9135
valkyrien Skrevet 9. november 2012 #9 Skrevet 9. november 2012 Man blir fysisk syk av angst ja... Luft, diare, forstoppelse, smerter, har alle de tingene som symptomer på angst, hadde det da jeg var barn også. Psykiske problemer gir fysiske symptomer. Tanken min er at når de ikke finne fysisk sykdom, så er det ihvetfall ikke usannsynlig at plagene har rot i psyken.
mamman til to gutter Skrevet 9. november 2012 #10 Skrevet 9. november 2012 Hvis dere har cøliaki i familien, så be om at det tas en gentest. Det er en veldig enkel test, kun en blodprøve. For at de skal kunne ha cøliaki, så må de ha genene for det. Hvis den testen er positiv, så bør dere få sjekket det videre. Vanlige blodprøver slår ikke alltid ut, så den eneste måten å få bekreftet 100% sikkert om han har det eller ikke er å sjekke tarmen. Sønnen min har tatt den gentesten og heldigvis var den negativ for han, men jeg vet om en annen som etter mye masing fra foreldrene fikk tatt den testen og den var positiv. Han testet videre og har etter flere år funnet ut at han har cøliaki.
Honningmelon Skrevet 9. november 2012 #11 Skrevet 9. november 2012 Be om å få sjekket det som kan sjekkes ang cøliaki. Blodprøver og evt at de går ned med kamera og sjekker tarmen. Mange ganger må det til for å få et klart svar. Om det ikke fører frem, eller det tar tid, så hadde jeg behandlet han som om han har cøliaki. Du merker jo om det blir noen endring. Men, vent med det til du får vite om det blir flere undersøkelser. Ellers kan det slå feil ut på prøver/undersøkelser.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #12 Skrevet 9. november 2012 Jeg foreslår at du tar kontakt med leger som har spesialisert seg innenfor ernærings-og miljømedisin. Det er veldig mye "vanlige" leger ikke kan. Jeg spurte for eksempel noe om vitaminer og mineraler til fastlegen min, og da sa han at det kan han ikke så mye om.Jeg har brukt Balderklinikken i Oslo for meg selv, for eksempel. Helt andre årsaker enn dine, men de har tatt mange blodprøver, avføringsprøver etc som ikke tas i det ordinære helsevesenet. På meg har de funnet mye, noe som har gjort helsa mi mye bedre. Slike klinikker er dyre da de er private og ikke har refusjonsordning, men absolutt verdt det! Anonym poster: 8686e94541515d3fcf5a87aae877a049
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #13 Skrevet 9. november 2012 Ang nr 11: Ja, lurt å vente med å utelukke noe til man har tatt alle de prøvene man trenger å ta. Det kan for eksempel kanskje være aktuelt å teste ut for proteinintoleranse. Hvis man da kutter ut gluten og melkeprodukter først, vil ikke testen påvise dette hvis man mot formodning skulle ha en slik intoleranse ( bare et eksempel... Og dette er en test man ikke kan utføre i det offentlige.Hilsen nr 12. Anonym poster: 8686e94541515d3fcf5a87aae877a049 Anonym poster: 8686e94541515d3fcf5a87aae877a049
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #14 Skrevet 9. november 2012 Hvis du mistenker cøliaki ville jeg prøvd å langtidsheve brød. Etter som jeg har forstått har de som har cøliaki lite enzymer som fordøyer gluten og når du langtidshever gjærbakst så dannes det slike enzymer i heveprosessen. Dette gjør visstnok at mange som har cøliaki tåler å spise hvetemel likevel:) du kan også prøve å gi han ananas og kiwi som inneholder enzymer som spalter ned bla kjøtt. Du kan gi det som rene frukter, ha det i smoothie eller fersk juice. Håper du finner ut av det:) Lykke til:) Anonym poster: 6aef6c39e455904cc83886cea07c374f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå