Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Lurer på om alle pakkene må opp med en gang eller om deg er lurt å henge opp en og en pakke. Lurer på om det kanskje fort kan bli slik at han ikke skjønner at det bare er en pakke om dagen... Hvordan har dere gjort det? Anonym poster: a438ab301780d80d2c72d3e5bb5c0d1d
Elsker livet Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Selve kalenderen er for oss en måte å telle ned til jul. Da syns jeg alle pakkene skal henge der fra starten. Men det har vært en kamp de første dagene å få 2-3-4 åringen til å forstå konseptet. Blir det for vanskelig å takle så kan den heller henges litt ute av synet.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 Poenget med en kalender er å se at det nærmer seg jul. Hvordan ser barnet det hvis det ikke blir færre pakker etter hvert? Toåringen skjønner sansynlig vis ingenting av konseptet kalender uansett. Kalender til så små barn er for de voksnes og eventuelt eldre søsken sin skyld. Sån sett kan du gjøre akkurat som du vil. Anonym poster: af9c5ade0b3fd5971ba9f91c0f98a2eb
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #4 Skrevet 9. november 2012 Jeg hadde rett og slett ikke giddet å lage pakkekalender til en toåring. Særlig hvis han er ditt eldste/eneste barn. Vent i dte minste ett år. Anonym poster: 7571d00db8d55e1e53ce2a0e79278fb0
<3 2G <3 Skrevet 9. november 2012 #5 Skrevet 9. november 2012 Jr fikk ikke kalender før han var nærmere 4, han har bursdag i januar. Ser ikke helt poenget ned kalender til så små barn.
Fire småtroll Skrevet 9. november 2012 #6 Skrevet 9. november 2012 Her har det gått helt greit, alle pakkene henges opp og det er bare en pakke hver dag. Første dagene må den setningen gjentas noen ganger "Bare EN pakke hver dag", men de skjønner det fort. Ha en fast tid på døgnet dere åpner pakkene så skjønner de at det ikke skal åpnes noen ny før det tidspunktet på døgnet neste dag. Om det er med en gang de står opp eller til barne-TV spiller ingen rolle, bare lag en fast rutine på det. Ingen av barna her som har laget bråk eller åpnet pakker uten å få lov. Eldste var vel 2,5 år første gang han fikk pakkekalender, og etterhvert som vi har fått flere barn har de fått første kalenderen det året de fyller 2 år (kan jo ikke la de store få og ikke minstemann i søskenflokken).
MamaLadyBug Skrevet 9. november 2012 #7 Skrevet 9. november 2012 Jeg tenker egentlig at det kanskje kunne være litt spennende for toåringen å løpe til kalenderen hver morgen for å se om det henger en gave på den jeg da. Så kan dere jo sette et merke der hvor gaven har hengt og på den måten kunne se hvor lenge det er igjen til jul.
mamman til to gutter Skrevet 9. november 2012 #8 Skrevet 9. november 2012 Vi har ikke hatt noe problem med å henge opp alle gavene med en gang. Jeg har måttet minne dem på noen ganger at det bare er en pakke hver dag, men ingen har blitt pakket opp før de skal.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #9 Skrevet 9. november 2012 Som andre sier, det er egentlig ikke nødvendig med kalender til toåringer (om de ikke har eldre søsken). Men husker gutten min hadde da han var to. Alle pakkene hang på fra starten av, jeg synes det er noe av poenget med kalender. De første dagene spesifiserte vi veldig at det var EN pakke, og det skjønte han faktisk ganske fort. Men han fikk velge hvilken pakke han skulle ta, vi var ikke så nøye på numrene, for det skjønner ikke en toåring. Tror muligens vi hadde fått kamp om det bare var en, og i tillegg en helt bestemt pakke. Koselig var det i alle fall - om enn ikke nødvendig Anonym poster: 773847a6a89c8011108e1465524574f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå