Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Jeg nyter dagene, men føler ikke jeg får gjort noe fornuftig. Blir mye dib, facebook og tv mens snuppa sover. Vil ikke kaste bort dette året på det, men har ikke så mye energi til så mye mer... Tenkte nå å bake litt...Så har jeg ihvertfall gjort det... Noen som har tips til hva man kan bake før barnedåp f.eks.? Anonym poster: 371ebc7853eebdd9df5ba9a60bac822e
Hybelkanina Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Jeg går mye turer, rydder og vasker, prøver å trene litt hjemme, drar på shopping, babykino og barseltreff. Baker brød og knekkebrød jevnlig, men prøver å la være å bake kaker fordi jeg legger på meg bare det lukter kake i huset Men hvis du skal bake noe til dåpen og har god tid (og er tålmodig) så kan du jo for eksempel kjøpe deg proft kakepyntutstyr, saumfare noen kakeblogger og finne inspirasjon til å lage en imponerende dåpskake?
Ikkesåallerværst Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 (endret) Jeg ammer, prøver å sove når mini sover ettersom jeg er våken nesten hele natta, tilbereder mat, prøver å rydde og vaske litt, underholder mini som ikke liker å ligge alene (ofte mens jeg er på nett eller ser tv...). Jeg leverer og henter eldste i bhg også. Men jeg koser meg jo med han også, blir bare litt ensformig og lite tid til annet enn barn og hus. Leggingen er ofte ikke over før ca 20.00, og jeg legger meg 21.30, så det er den tida jeg har med mannen. Har noen barseltreff innimellom, men siden min ikke liker vogn og våkner av lyder, så er det ikke alltid jeg orker å bli med. Føler dagene bare renner bort i en tåke av søvnmangel og måltider. Nå er han 6 mndr, og i mars begynner jeg å jobbe. Det blir veldig slitsomt dersom han ikke sover bedre, og jeg gruer meg skikkelig.. Endret 9. november 2012 av Ikkesåallerværst
Elsker livet Skrevet 9. november 2012 #4 Skrevet 9. november 2012 Jeg har langvarig permisjon, eller hjemmeværende som det også kalles. Jeg gjør de fleste huslige ting, henter og leverer barn til barnehage/skole/venner, hjelper med lekser, gjør innkjøp, shopper, besøker venninner når det er anledning, går turer med minsten, ordner med album, drar på småbarnstreff og aktiviserer barna vved behov. Slapper av/sover når det er behov for det, men prøver å ikke bli lat, noe jeg har vært den siste tiden. Gjør man det mest nødvendige for å få husholdningenfamilien til å fungere, og man passer på å komme til hektene mener jeg man har gjort nok. Har ikke kastet bort tiden av den grunn. Det viktigste er at mammaen er i form fysisk og psykisk for familien sin. Så får heller kakene vente og hybelkaninene formere seg. Du kan f.eks bake en gulrotkake som du fryser ned, og et sukkerbrød som du kan lage til bløtkake eller marsipankake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå