Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Samboeren fridde på en måte til meg igår. Vi satt og snakket om ekteskap sammen med familien hans, når han plutselig sa jeg vil gifte meg, vil du? Jeg svarte ikke, for jeg ble helt satt ut. Når vi satt oss i bilen på tur hjem så spurte han igjen, skal vi gifte oss eller?Igjen ble jeg helt satt ut og sa at jeg egentlig vil ha et skikkelig frieri, ikke noe spontant. Vi snakket mer om det og jeg vil jo så gjerne gifte meg med han. Har bestandig sagt at jeg aldri skal gifte meg, men etter jeg møtte han har jeg ønsket det.Så han har lovet meg et skikkelig frieri.Men nå sitter jeg her med skikkelig dårlig samvittighet for at jeg sa det på den måten jeg gjorde og krevde noe annet enn hva han gjorde. Anonym poster: ef4da1af03c71792a557d0fbf33f9d81
Gjest amandine Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Da plastrer du på såret med blomster, lys og god middag i kveld, du forteller ham det akkurat som det er og glemmer for all del ikke å gjøre det klinkende knusklart at du elsker ham av hele ditt hjerte, og at du gleder deg til å dele resten av livet med ham. Lykke til og gratulerer!
nerdybirdy Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 Jepp, synes oppførselen din er totalt fjern. "skikkelig frieri...." Hva er det? Han spør: "skal vi gifte oss/vil du gifte deg med meg" eller lignende. For meg er det et skikkelig frieri. Uansett, om du har sagt at du aldri skal gifte seg er det temmelig gutsy av din mann å spørre deg i utgangspunktet, og så svarer du ikke for det ikke var "skikkelig" nok? Fjernt! Følg oppskriften til Amadine så ordner det seg sikkert. Og, gratulerer :-)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #4 Skrevet 9. november 2012 Takk Ja, jeg vet det var gutsy av han og det er også en av grunnene til jeg sitter her med dårlig samvittighet. Men jeg ble så satt ut, visste ikke helt hvordan jeg skulle reagere. Det med middag og sånt går dessverre ikke ikveld for han skal jobbe. Men skal kjøpe blomster til han og si unnskyld for oppførselen min og fortelle han at jeg er hans <3 Anonym poster: ef4da1af03c71792a557d0fbf33f9d81
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #5 Skrevet 9. november 2012 Tja, jeg hadde blitt glad om min samboer hadde spurt på den måten jeg da. "skikkelig" frieri vil jeg ikke ha noe av, søtt og klissete, nei takk! Anonym poster: a67a9c271cf80fdcdc3d061e8fac08fe
valkyrien Skrevet 9. november 2012 #6 Skrevet 9. november 2012 Hadde jeg fridd til mannen min, og fått den responsen der, da kunne det vært det samme med hele greia. Hadde blitt veldig såret...
Musemorbr / Skrevet 9. november 2012 #7 Skrevet 9. november 2012 Du kunne like gjerne ha svart "Jeg vil ikke ha deg. Jeg vil ha en romantiker." Tenker mannen fikk seg et mentalt ballespark han sent vil glemme.
<3 2G <3 Skrevet 9. november 2012 #8 Skrevet 9. november 2012 Er det bare gubben og jeg spm snakker ut om ting rett etter det har skjedd? Det skal mye til for at vi ikke får snakket ut og ryddet opp om noe slikt skulle skjedd. Følelsene dine og din reaksjon er din, sier ikke noe på det. Om det var galt av deg er jeg heller ikke sikker på, stusser mest på at det må ryddes opp i senere. Er ikke feil å ønske seg et frieri med shwung spør du meg, fikk mitt etter 10 års ekteskap jeg
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #9 Skrevet 9. november 2012 Vi snakket om det etter dette, og vi leste mye om ekteskap osv. Er det seriøst ingen andre som har fått litt sjokk og blitt satt ut som jeg ble? Jeg sa jo ikke nei. Han vet at jeg er hans. Men skal gjøre noe idag som et plaster på såret for oppførselen/reaksjonen min. Glemte å nevne at jeg vil gjerne være forlovet en stund med ring osv, mens han vil ikke det pga han mener det har mistet sin sjarm siden så mange forlover seg bare på tull nå om dagen. Men var etter vi hadde diskutert dette at han sa at han skulle gjøre det "skikkelig" Anonym poster: ef4da1af03c71792a557d0fbf33f9d81
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #10 Skrevet 9. november 2012 Da har jeg kjøpt blomster, skrevet et kort og fortalt han at jeg er hans. Vi har bestemt oss for å gifte oss, men han vil fortsatt ikke være forlovet Jeg er i ekstase og vil fortelle hele verden at vi skal gifte oss, mens han vil ikke fortelle det til noen. Så idag så var det mine følelser som ble såret. Men fortjener sikkert det siden jeg svarte som jeg gjorde igår. Anonym poster: ef4da1af03c71792a557d0fbf33f9d81
Eeniemeenie Skrevet 9. november 2012 #11 Skrevet 9. november 2012 Da har jeg kjøpt blomster, skrevet et kort og fortalt han at jeg er hans. Vi har bestemt oss for å gifte oss, men han vil fortsatt ikke være forlovet Jeg er i ekstase og vil fortelle hele verden at vi skal gifte oss, mens han vil ikke fortelle det til noen. Så idag så var det mine følelser som ble såret. Men fortjener sikkert det siden jeg svarte som jeg gjorde igår. Anonym poster: ef4da1af03c71792a557d0fbf33f9d81 Herregud for en tåpelig oppførsel av begge sier nå jeg. Om dere har bestemt dere for å gifte dere ER dere jo forlova og folk vil jo finne ut av det etterhvert. Å si til en mann at du vil ha et skikkelig frieri når han har spurt to ganger er et ballespark ja. Hva forventer du, felemusikk på resturant og en ring i champisglasset? Hadde blitt fornøyd om jeg hadde hatt en kjæreste som hadde fridd uansett jeg.
Gjest amandine Skrevet 9. november 2012 #12 Skrevet 9. november 2012 Det ordner seg! Jeg vet om en som ble så satt ut at hun snudde på hælen og sprang da mannen gikk ned på kne he he,men de er nå veldig godt gift i dag, det er sikkert ti år siden. Det er ikke meningen at man skal ta lett på slikt, det er alvor og viktig. Uansett hvordan men gjør det er det store følelser involvert, og man vet ikke helt hvordan man reagerer alltid. Det bør kanskje både den som frir og den som blir fridd til tenke på? Ring på fingeren eller ei, masse gjester eller ei, det er bagateller. Det viktige er hva dere to har bestemt dere for, og hva dere skal jobbe sammen for fremover. Det er ikke bare moro, men jammen meg er det det iblant, også;-) Heia heia!!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 9. november 2012 #13 Skrevet 9. november 2012 Vel HI, her er dere begge noemerkerlig i oppførselen tenker jeg.. Men samtidig, kanskje han nå har blitt veldig bestemt på at han må fri til deg på rettvis, siden du forlangte det? Må nesten bare gi det tid, se hva som skjer.. Her forlovet vi oss så alle fikk se/vite det nesten 2 år etter at vi "sa oss enige" om ekteskap.. Gikk nesten 2 år fra vi hadde en slik samtale, til det ble kjøpt ringer, og vi fortalte at vi var forlovet
Gjest mphs Skrevet 9. november 2012 #14 Skrevet 9. november 2012 Så lenge han har fridd og du har sagt ja er dere forlover. Med eller uten ring spiller ingen rolle. Jeg fridde til mannen slik din gjorde til deg. Han sa ja der og da. Vi hadde ingen ring, men var da uansett forlovet i 3 mnd til bryllupet sto.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #15 Skrevet 9. november 2012 Det synes jeg var en merkelig oppførsel ja! Min mann fridde i et telt, midt i et katastrofeområde! Vi var utslitte og møkkete etter å ha jobbet døgnet rundt i mange dager... Ingen ring, ingen roser... Men det var ikke noe vanskelig for meg å si JA!!! Vi har nå vært lykkelig gift i mange år, og har tre deilige barn sammen. Synes du skal være glad for at han spør jeg!!! Må da være det største at den du elsker stiller det spørsmålet, selv om det ikke er "amerikanisert!" Lykke til med bryllupet!!! Anonym poster: d08c4c63fa429e387a65a719c2e87886
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå