Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Har en gutt på 2 år som er veldig vanskelig å få i mat om dagen. Har lest at det er helt normalt i denne alderen, men synes det er fælt at han skal gå flere dager uten å spise noe særlig. Merker jo forskjell på humøret hans også når han ikke spiser, og han våkner på nettene og hyler og er urolig. Mistenker at han våkner fordi han ikke har spist så mye på dagen. Det kommer litt i perioder, noen ganger spiser han greit, men så kommer de periodene på flere uker der han ikke spiser noe nesten. I går spiste han 2 små biter av en potet, en yoghurt og en banan. Dagen før spiste han 2 yoghurter og en banan. Gir jeg han skive tar han gjerne bare en liiiten bit så er han ferdig, og middag vil han ikke smake på. Klarer å lure i han et par biter om jeg lar han spise forran tv, ellers hyler han bare at han er ferdig. Hva gjør dere for å lure mat i barna deres? Anonym poster: a6d2269f7a77524a92fd52d82fdba3c8
Vogndilla Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Har du prøvd velling? Mine barn har alltid vært veldig glad i det. Når de var så store fikk de vanlig kumelk med 6mnd grøt pulver oppi. Veldig næringsrikt og godt
Puppemamma Skrevet 9. november 2012 #3 Skrevet 9. november 2012 Godt å høre at det er fler med dette problemet!! Her kjører vi på med bananer, yoghurt og knekkebrød - det er det eneste som går i gutten vår om dagen. Det går vel sikkert over snart
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #4 Skrevet 9. november 2012 Kunne ha skrevet samme innlegg selv.Min 2 åring elsker melk og drikker helst melk i stedenfor å spise. Eneste han spiser til middag er tomatsuppe (evt pølse i lompe). Han kan spise veldig lite, og ja han våkner på natta og spør etter melk. Slitsomt. Men nå får de jo 2 årsjeksler da, kan hende at det er det som plager de. Jeg var på helsestasjon (2 årskontroll) og tok opp det at han var veldig dårlig til å spise, og middager rører han ikke ! Han kan nesten få et trassanfall da vi skal spise middag. (VELDIG frusterene!!) Men helsesøster sa at det var helt greit og helt normalt, han kan gå to tre dager uten mye mat men han tar det igjen i et annet måltid en dag. Det er sant det da. Jeg kjenner den følelsen du har, nå har ikke min gutt spist noe på to dager. Jeg må legge til at det hender jeg har bestikki han litt, jeg har sagt du får skjokolademelk når du har spist opp maten din (en halv brødskive). Og da får han sjokomelka etterpå. (liten mengde). Det har funka her litt, håper det fortsetter. OG, jeg har latt han få smake og spise andre ting enn mat når vi er borte på besøk f eks. Står det pepperkaker på bordet så får han smake og spise, han har "oppdaget" kaker, brus og slike ting, og det er helt greit for meg, for da får han smakt forskjellige smaker og utvikler smaksansene. Nå må det sies at han IKKE FÅR brus eller godt hver dag altså! En gang da vi skulle spise lunsj i helgen, nekta han å spise, og hadde ikke spist noe i det hele tatt den dagen og kl var 11. han skulle absloutt ha oboy før alt annet. Etter mye om og men fikk han det, (la oss si ca 40 ml) og etter det skulle han ha mer, det visste jeg vel siden han fikk såpass lite. Da sa jeg vi må spise litt mat først. Ungen spiste. Tror nesten han var "oversulten?!". Det samme opplevde jeg med middag. Han nekta å spise. Etterhvert skulle han ha saft. Tenkte jaja, fikk en liten mengde saft. - drukket opp, - begynte å spise uten at jeg sa noe. Tror han trengte "forsmak" på mat/drikke. Jeg jobber og sliter med dette at han ikke spiser så mye. Men nå de siste dagene har det funket. I mine øyne er han kresen, jeg sa det på HS men de sa nei det var noe annet, husker ikke hva det var. Men at de kun spiste feks prim på brødskiva, og ikke noe annet. Et tips. Mitt barn kan få servert en kald fiskekake i hånda. og det liker han godt. Hender han får kjeks (havrekjeks også) får å få i seg noe. Til og med is og sjokolde. (men dette blir aldri i stedenfor mat altså.). Anonym poster: 557622af4f4fa3d944957bfed911d7ac Anonym poster: 557622af4f4fa3d944957bfed911d7ac
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #5 Skrevet 9. november 2012 Velling har jeg aldri tenkt på, burde kanskje prøve det! Han har vært glad i tynn havregrøt med banan oppi, nå vil han ikke ha det lenger. Men han er veldig glad i alt som kan drikkes, så mye mulig han godtar det. Anonym #4: Har bestikket han med mye forskjellig som jeg ikke er stolt over jeg også, men hva gjør man ikke når man er desperat etter å få i de litt mat. Hører nok med trassen dette, håper bare det går over litt raskere Takk for svar HI Anonym poster: a6d2269f7a77524a92fd52d82fdba3c8 Anonym poster: a6d2269f7a77524a92fd52d82fdba3c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå