Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #1 Skrevet 9. november 2012 Jeg syns det er trist at det er så mange som bruker tiden som gravid til å bekymre seg over å gå opp "for mye" i vekt. Ekstra trist at man sammenligner seg med andre, for ingen av oss er like, og vekten man går opp vil variere ekstremt fra person til person. Dette gjelder jo også vekt utenom graviditeten - noen jenter veien 50 kg eller mindre, noen veier 65, noen veier 70 eller 80. Noen kan spise så mye sjokolade de vil uten å gå opp noe særlig, noen går opp så fort de ser på en sjokolade (satt på spissen). Jeg gikk opp 30 kg + sist jeg var gravid... Jeg er en slank jente, og må si at jeg sleit litt med å bli såpass stor, men ett år senere var jeg tilbake der jeg starta. Nå er jeg gravid igjen, vet ikke hvor langt jeg er på vei, men vil tro et sted mellom 5 og 9 uker... Jeg kjenner jeg begynner å få "angst" av å lese om hvor mye man burde gå opp, hvor mye man burde spise, "man skal ikke spise for to!!" osv. Jeg blir gal! Gjør i dag et bevisst valg om å glede meg over og kose meg med graviditeten min. Det klarte jeg ikke sist, men hvilken nytte ga det meg å deppe over kiloene??? Er det virkelig så viktig sammenlignet med det at man bærer på et nytt liv?? Det er jo babyen som betyr noe:-) Og jeg mener man skal høre på kroppen sin og spise det man har lyst på. Så lenge hovedingrediensen i dietten ikke er søtsaker, syns jeg man skal kooooose seg og lære seg å trives med graviditeten. Du skal tross alt gå med den i 9 mnd. Anonym poster: 5c2c19e157f42b7d39ec062c2e2275bf
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #2 Skrevet 9. november 2012 Jeg er helt enig med deg, men med tanke på at enkelte ikke klarer å ta av seg disse kiloene etter svangerskapet, bør det være litt "regler" rundt det. Det er jo faktisk helseskadelig å være overvektig (altså, mye overvektig). Men utsagnet er at man skal spise FOR to, man skal bare ikke spise SOM to Anonym poster: c2181543c0ec9487799d3d272fef05e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå