Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #1 Skrevet 8. november 2012 Så blir jeg og begynne igjen, og jeg er 26 uker! Helt knust etter samlivsbrudd i kveld og ingenting spiller noen rolle lengre Anonym poster: 02ecd0a1ebc7b29c4051add26119f988
Lille♥mitt Skrevet 8. november 2012 #3 Skrevet 8. november 2012 Bare å kjøre på. Du risikerer å gi barnet for lite oksygen, med alle de komplikasjoner det kan føre med seg, pga navlestrengen trekker seg sammen. Tenk på det hver gang du røyker, at du nå like greit kunne ta tak rundt navlestrengen og klipe hardt til. Hold taket en times tid. Smaker røyken like godt?
Februargullet2013 Skrevet 8. november 2012 #4 Skrevet 8. november 2012 Babyen i maven bør komme først uansett
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #5 Skrevet 8. november 2012 Nei, er ikke ute etter og provosere. Har enda ikke røykt, har ikke røyk hjemme så må kjøpe det i morgen. Er kommet til det stadiet at ingenting er verdt og leve for mer, så hva gjør vell en røyk eller to? Sorry, men jeg tror jeg er meeeget deprimert.. Anonym poster: 02ecd0a1ebc7b29c4051add26119f988
Gjest Mrs. Careface Skrevet 8. november 2012 #6 Skrevet 8. november 2012 Skjønner at du føler det sånn, men sånn er det nå som det nettopp har skjedd. I morgen er en ny dag og du tenker klarere. Da tenker du også at barnet er verdt å ikke røyke for
Lisjtuppa Skrevet 8. november 2012 #7 Skrevet 8. november 2012 Nå har du klart å holde deg røykfri i MANGE uker, da klarer du å fortsette med det. Røyken vil ikke på noen måte gi deg lindring fra smerten du føler pga samlivsbruddet. Ta deg litt sammen og tenk over hva det kan gjøre med babyen! Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #8 Skrevet 8. november 2012 Det her var en baby vi skulle ha sammen, så jeg føler ingenting for den nå lengre.. Tror jeg må komme meg til lege i morgen... HI Anonym poster: 02ecd0a1ebc7b29c4051add26119f988
Februargullet2013 Skrevet 8. november 2012 #9 Skrevet 8. november 2012 Skjønner det er veldig trist,det er helt forstårlig,men for den lille er røyken veldig farlig, en røyk eller 2 er en for mye
Cmyk Skrevet 8. november 2012 #10 Skrevet 8. november 2012 Trist å høre. Har du noen å snakke med om samlivsbruddet - noen å gråte på skuldra til? Høres ut til at du trenger noen, akkurat nå. Jeg har ikke tenkt å moralisere over røyking, du vet jo godt selv at det ikke er bra for den lille, så det trenger du ikke at noen sier til deg. Jeg vil bare si at dersom du velger å røyke i morgen, tenk på det som et engangstilfelle. Om du så røyker i ei uke, betyr ikke det at du ikke kan gå tilbake til å være røykfri igjen. Uansett: jeg håper du har noen som kan støtte deg gjennom en jævlig tid!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #11 Skrevet 8. november 2012 Nå er ikke jeg den som tror babyen tar helt enorm skade av en enkel sigarett. Men hvis du først tar en, kommer du til å ta en til. Og en til. Og en til. Osv osv... Anonym poster: 48eb4471ae145cc58b0b30ded472a11c
marsgutt 2013 Skrevet 8. november 2012 #12 Skrevet 8. november 2012 håper dette er et troll. Men hvis det ikke er det så tar du turen direkte til lege i morgen i stede for butikken. det eneste den røyken kommer til og gjøre er og gi deg dårlig samvitighet.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #13 Skrevet 8. november 2012 Dette er ikke troll! Høres det så usannsynlig ut og få lyst til og røyke å bare gi faen når en som du elsker ikke er din lengre?? Kunne godt tenkt meg en tur til legen, men vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre. Fått noen lykkepiller kanskje..? Nei, jeg har ingen og gråte på skuldra til.. Mannen eller eksen nå da, er på jobb og ellers har jeg ingen.. HI Anonym poster: 02ecd0a1ebc7b29c4051add26119f988
Hybelkanina Skrevet 8. november 2012 #14 Skrevet 8. november 2012 Hvorfor i alle dager vente helt til i morgen hvis du først er så glup at du har bestemt deg for at å sette ditt barns helse på spill er løsningen på alle dine problemer? Kvelden er ennå ung, kjør på!
marsgutt 2013 Skrevet 8. november 2012 #15 Skrevet 8. november 2012 det som får meg til og tro det er troll er at du skriver at du ikke føler noe for barnet lenger. vet at det er tøft og gå igjennom et brudd. det gjør vondt. og kan gjøre vondt lenge. og skjønner trangen til og ta en røyk når ting bikker i mot. men nå har du klart og slutte så lenge. ring røyke telefon snakk med de. snakk med noen du kjenner, hvem som helst bare de lytter. og ring lege i morgen, det er det første døgnet som er det værste. i morgen er en ny dag.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #16 Skrevet 8. november 2012 Dette er ikke troll! Høres det så usannsynlig ut og få lyst til og røyke å bare gi faen når en som du elsker ikke er din lengre?? Kunne godt tenkt meg en tur til legen, men vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre. Fått noen lykkepiller kanskje..? Nei, jeg har ingen og gråte på skuldra til.. Mannen eller eksen nå da, er på jobb og ellers har jeg ingen.. HI Anonym poster: 02ecd0a1ebc7b29c4051add26119f988 Den du elsker burde også være barnet ditt, og det er ditt, for alltid. Anonym poster: f433c36b624a53813f9d9af62227fa6e
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #17 Skrevet 8. november 2012 Butikken er stengt og jeg har ikke mulighet til og kjøre noen plasser. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.. Har ikke lyst og leve lengre.. Anonym poster: 02ecd0a1ebc7b29c4051add26119f988
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #18 Skrevet 8. november 2012 Snakk med oss om hva som har skjedd!!! Jeg lytter om det kan hjelpe:) Klem Anonym poster: 53f301483943e03e97c507e920149702
Fru Blåbær Skrevet 8. november 2012 #19 Skrevet 8. november 2012 Gå til legen i morgen og fortell hvordan du har det og at du har lyst til å begynne å røyke igjen. Prøv også å finne ut om helsestasjonen har et tilbud for mødre som sliter med vanskelige følelser. Du får kanskje ikke lykkepiller, men du kan få noen å snakke med og hjelp til å finne tilbake til det positive ved å vente barn. Alt ordner seg på et vis, det gjør det alltid! Lykke til!
marsgutt 2013 Skrevet 8. november 2012 #20 Skrevet 8. november 2012 Den følelsen går over. nå har jo dette nettopp skjedd og det er vanlig og bli lei seg da. men hvis du ikke har annet og leve for en ham så bør du jo i allefall kontakte lege. Tenk på barne du har i magen, det kommer til og være avhenig av deg og trenger deg. Han var vell ikke alene om og ønske seg barnet vell, dere var vell 2 om det. Røyken forandrer ikke det som har skjedd uansett. Dra til noen venner i morgen og få ting litt på avstand, tenk på hvordan du vil at livet skal bli nå. Og fokuser på deg og barnet`s beste.
Februargullet2013 Skrevet 8. november 2012 #21 Skrevet 8. november 2012 Barnet i magen bør vel være viktigere enn et samlivsbrudd? skjønner det er veldig vondt,men du har barnet ditt og leve for
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #22 Skrevet 8. november 2012 Kjære HI. Du har min dypeste medfølelse og jeg kan ikke tenke meg å sitte i din situasjon.. Jeg mistet mammaen min som var min verden for meg når jeg var 6 mnd på vei og mannen min datt helt ut frem til datteren vår var over året. Jeg hadde også sluttet å røyke og det var en forferdelig prøvelse å ikke gjøre det. Med det sagt, DU MÅ IKKE GJØRE DET! Barnet ditt har ikke valgt å komme til verden. Å straffe barnet for av BF har dratt er ikke et bra valg av deg. Barnet kommer sannsynligvis uansett og hvis det får hjerneskader eller sykdom av røyken din vil det bli enda verre for deg. Du kan klare dette helt fint alene, men du må stille deg inn på det(!) Tenk å komme til verden uten noen som er glad i deg da? Innerst inne tror jeg du er veldig glad i barnet ditt, det er ikke bf som avgjør hvor godt barnet har det heller. Du og barnet kan få det fantastisk fint sammen, bare dere to Anonym poster: 8b87e3e91c993d2ea262b47901e0f845
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #23 Skrevet 8. november 2012 Hi, du sluttet å røyke fordi du oppdaget at du var gravid. Du sluttet ikke å røyke pga barnefaren. Du sluttet å røyke fordi du brydde deg om den lille i magen. Den lille i magen har ikke endret seg selv om livssituasjonen ellers har endret seg. Se om du greier å føle på de følelsene du hadde for babyen da du oppdaget at du var gravid, ikke ift bf, kun følelsene for babyen. Jeg tror det banker et stort og godt mammahjerte der inne, men at det nå blir overdøvet av sjokket over livssituasjonen som endrer seg. Ring til legen i morgen. Det finnes også en del hjelpetelefoner du kan ringe om du føler behov for å snakke med noen i kveld og natt. Jeg vet hvordan det er å være alene. Men du er ikke helt alene, Hi, nå er det du og babyen som er en enhet og det kan ingen mann ta fra deg. En mann som svikter når partneren er gravid, han har ikke gode nok verdier i livet sitt! Se om du kan bli litt sint på ham etter hvert. Men vet du, det er han som taper mest nå, ikke du! Ønsker deg alt godt fremover, Hi, dette greier du! Anonym poster: 59d635c74af381ac4d2de006cf636c8f
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #24 Skrevet 8. november 2012 Jeg klarer meg ikke alene med enda et barn økonomisk.. Jeg har 2 fra før. Alt er vanskelig nå.. Vet ikke hva jeg skal si eller gjøre.. Anonym poster: 02ecd0a1ebc7b29c4051add26119f988
marsgutt 2013 Skrevet 8. november 2012 #25 Skrevet 8. november 2012 er mange støtte ordninger for alene mødre og selv om man må leve trangt så ordner det meste seg. sett opp et budsjett og lev etter det. Ting blir bedre etter vært. det du trenger nå er noen og prate med og få ut alt du føler så det ikke bygger seg opp for mye inni deg. bruk forumet til og skrive ned det du føler. Er mange her som gjerne hjelper deg med råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå