Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #1 Skrevet 8. november 2012 Ok, litt vanskelig å finne overskrift, men det duger. Skal prøve å fatte meg i korthet! Jeg og sambo har ganske ulike synspunkter har jeg funnet ut.. Og det er helt umulig å diskutere med ham! En ting er at han hisser seg veldig opp, og en annen er at jeg er utrolig dårlig til å argumentere sånn generelt sett. Uansett, noe av det vi krangler om er sex. Han har helst lyst å ha det opptil flere ganger daglig, noe jeg hverken har tid, lyst, eller ork til. Idag hadde vi sex midt på dagen, når sønnen vår sov, og selv om jeg egentlig ikke ville, så gjorde jeg det for å slippe den dårlige stemningen det ellers ville blitt. Egentlig har jeg mistet sexlysten helt etter fødselen, men vi har alikevel sex kanskje 6 av 7 dager i gjennomsnitt. Når da kvelden var kommet, og jeg hadde lagt mini, så ville han ha sex igjen. Jeg sa nei, og at det ikke hjalp å surmule, fordi denne gangen hadde jeg bestemt meg. (Jeg har lett for å gi etter når han maser eller surmuler, dessverre.) Og da ble det såklart surmuling. Når jeg etter en stund prøvde å snakke med ham, så ble han bare sint. Kan prøve å skrive opp sånn ca det vi sa, så blir det litt mer oversiktlig: Meg: Skjønner du ikke at sex to ggr per dag er unormalt mye, hvertfall for småbarnsforeldre? Og burde du ikke respektere at jeg ikke har lyst? Han: Jeg har heller ikke lyst å gå på butikken å handle for deg, eller springe inn på bensinstasjonen å kjøpe det vi skal ha når vi kjører forbi, skal jeg bare la være å gjøre det da? Man må gjøre ting man ikke har lyst til av og til.Jeg: Men det blir da noe helt annet når det kommer til sex! Du kan ikke sammenligne å ikke ville ha sex, og ikke ville gå på butikken. Han: Jo, det blir jo akkurat samme greia!Og sånn fortsatte det ei stund, uten at vi kom fram til noe. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal si, når han ikke skjønner at det er to helt forskjellige ting! Eller er det jeg som tar feil? Og ja, jeg forventer at han går på butikken de gangene vi skal ha noe utenom storhandelen (som vi tar ilag), da jeg ikke har lappen, og det er mye lettere at han bare kjører å kjøper! Ellers måtte jeg pakka ungen i vogna, gå til butikken, og så dra både vogn og varer hjem igjen, mens han uansett bare hadde sittet på dataen.. Det er ikke langt til butikken altså, så jeg går selv når han ikke er hjemme. Men jeg vet det bare er pga han heller vil sitte på dataen at han syns det er så forferdelig slitsomt. En annen ting er at siden jeg har perm fra skole, så får jeg ikke noe penger mens jeg er i permisjon, så det er han som forsørger oss. Dette tar han stadig opp i kranglene, om at alt som blir kjøpt er hans (han har bla kjøpt en data til meg, da den andre ble ødelagt) og når jeg sier jeg skal sette meg på dataen litt, og han vil ha sex, sier han bare at det er hans data, og at jeg ikke får bruke den før vi har hatt sex.. Og jeg vet heller ikke her hva jeg kan si tilbake! Det er jo faktisk hans penger, og ja, det er ikke noe gøy at han må betale for alt, men det visste han jo når vi valgte å beholde! Dette har jeg sagt til ham, og da kaller han meg bare bortskjemt og utakknemlig..Åh, dette ble vel ikke så kort, så takk viss du har klart å lest alt! Ganske frustrert nå også, så er nok mye som kunne blitt formulert annerledes osv.. Og tilslutt: her høres han ut som verdens største drittsekk, noe han vel er av og til, men jeg vil virkelig få det til å fungere!! Vi har det så fint sammen, når disse tingene ikke er noe tema. Ville vel egentlig bare få det ut noen plass, og kanskje noen har noen synspunkter? Hva skal jeg svare ham, når han sier disse tingene?? Anonym poster: c0cfef38d5fa6587e9f5a576d026ec0b
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. november 2012 #2 Skrevet 8. november 2012 Det å tvinge noen til å ha sex når de ikke vil, nærmer seg overgrep.
holahopp Skrevet 8. november 2012 #3 Skrevet 8. november 2012 høres ut som min ex.. han manipulerer deg for at du skal få dårlig samvittighet og han skal få det som han vil.. for å være helt ærlig skjønner jeg ikke at du orker...
Gjest Mrs. Careface Skrevet 8. november 2012 #4 Skrevet 8. november 2012 Hørtes ut som en stor drittsekk som driver utpressing med sex
Gjest yrild Skrevet 8. november 2012 #5 Skrevet 8. november 2012 Dust samboer du har spør du meg! Sex er ingen plikt eller rettighet men noe deilig som begge parter skal være med på! Hvis min mann hadde holdt PCen for seg selv fordi jeg ikke ville ha sex med ham ville jeg dratt ham med til parterapi... Får helt frysninger av det du skriver. Du er normal og han manipulerer deg!
BareMas Skrevet 8. november 2012 #6 Skrevet 8. november 2012 Man MÅ ikke ha sex, men man må faktisk ha mat i hus, så det der butikk-argumentet falt på steingrunn for min del! La han surmule, det høres iallefall ikke ut som at det er noen vits å diskutere med denne mannen.Her i huset fører ikke surmuling til sex. Min mening er at sex er en overskuddsaktivitet som forutsetter at begge parter faktisk har lyst!
CaptainHindsight Skrevet 8. november 2012 #7 Skrevet 8. november 2012 Jeg hadde iallefall mistet all lyst på en mann som det der. Å sammenligne tvang i forhold til sex med å gå på butikken er så latterlig at det bare blir trist. Du er heller ikke en prostituert, så å dra penger inn i situasjonen blir bare sykt. Å drive med pressmidler for å få sex... Nei, jeg har ikke ord. Han høres virkelig sykelig, umoden og ekkel ut.
Februargullet2013 Skrevet 8. november 2012 #8 Skrevet 8. november 2012 Vist han forsetter slikt hadde jeg gått fra han, er ikke bra og være sammens med en sånn fyr, kan ikke tvinge til til noe når du ikke orker.
Nikamo Skrevet 8. november 2012 #9 Skrevet 8. november 2012 Drittsekk? Tja... Umoden? Oh yes! Definitivt. Uten tvil. Jeg hadde blitt gal.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #10 Skrevet 8. november 2012 Og han der vil du satse videre på? Ta kontakt med fmvkt og få deg noen singeltimer, hvor du legger frem problemet.Så tar du med deg mannen, og lar han få seg en skjennepreken av behandleren. Hvis han da ikke skjerper seg, så hadde jeg ikke gitt han en eneste sjangse til.Fy for en ekkel type, min eks var sånn også og det var en av grunnene til at han ble min eks. Anonym poster: fca66ad00dc5d4cd5e53a0fc9222510e
Elsker livet Skrevet 8. november 2012 #11 Skrevet 8. november 2012 Dette med sex er jeg helt enig med samboer din i. Det jeg ikke syns er greit å er nevne dette med penger, han kan ikke bruke det mot deg som et argument med å få sex. Det er ikke et argument som hører hjemme i et forhold i det hele tatt. Man bruker ikke forsørgeransvaret som et pressmiddel. Det bør han bare legge av seg med en gang om, jeg hadde i alle fall mistet mye av respekten for min mann om han så på det som sine penger, og brukte det som argument for hvorfor hans mening burde gjelde mest. I tillegg er det ikke noe som er så lite sjarmerende som et sutrende mannfolk. Om jeg ikke hadde mistet sexlysten fra før, så hadde jeg i alle fall gjort det da.
marsgutt 2013 Skrevet 8. november 2012 #12 Skrevet 8. november 2012 hils ham og si at det er misbruk. og si at vi må alle gjøre noe vi ikke vil noen ganger viser jo at han er syk. tviler på at du får mer lyst når han holder på slik. jeg hadde ikke klart og leve slik og hadde godt. og tvinge seg selv til og ha sex kan få konsekvenser senere.
augustjanuar Skrevet 9. november 2012 #13 Skrevet 9. november 2012 Kom deg langt, langt vekk! For en j.... idiot.
gale damen Skrevet 9. november 2012 #14 Skrevet 9. november 2012 Hvis mannen mener han har kjøpt deg fordi det er han som bidrar økonomisk, mens du alene tar deg av barnet ( det høres jo sånn ut dersom du må ta med deg barnet til butikken når han likevel er hjemme), og derfor kan benytte deg som prostituert når det måtte falle ham inn, så er det på tide å løpe fort i andre retningen. Veldig fort. Du sier han har andre, positive egenskaper, og at du gjerne vil få det til å fungere, men det lar seg rett og slett ikke gjøre med en mann som surmuler hver dag fordi du ikke vil ha sex som han mener seg berettiget til fordi du er betalt.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #15 Skrevet 9. november 2012 Å hjelp. Mannen din er nymfoman. Hadde ikke taklet det der. Anonym poster: c8a471a927371ff2810e6631ca8989be
ærlig talt Skrevet 9. november 2012 #16 Skrevet 9. november 2012 Å, herregud! Jeg vet ikke hva jeg skal si/skrive engang. Han manipulerer deg for sex! Det der hadde jeg ikke funnet meg i, på trass hadde jeg rett og slett holdt beina samla!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 9. november 2012 #17 Skrevet 9. november 2012 Tror du har blitt litt "blind" i dette forholdet. Fra utsiden syns jeg han virker som en minipsykopat. Minner meg veldig om x'en til venninna mi. Ho også unnskyldte han.. Så ikke klart før hun var ute av forholdet.
Hannepålandet Skrevet 9. november 2012 #18 Skrevet 9. november 2012 Høres ikke noe trivelig ut nei. Han utnytter deg. Uten tvil. Jeg ville pakka sakene mine og reist.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #19 Skrevet 9. november 2012 Merker jeg blir fly forbannet på samboeren din. Jeg hadde aldrig klart å bo med han. Han minner meg litt om eksen min. Han maste om sex hele tiden. Ville ha sex 3-4 ganger om dagen. Husker spesielt godt den gangen jeg sa nei, fordi jeg var sår, men det brydde han seg ikke om og bare kjørte på. Etter min mening burde samboeren din være fornøyd med sex 2 ganger i uken. I hvertfall hvis du har mistet lysten på sex. Jeg og min samboer har sex kanskje 1 gang i mnd( vært sammen i 13 år) mye av grunnen til det er en kombinasjon av at jeg har liten sex lyst og samboer går på sterke smertestillende pga kroniske ryggsmerter. Synes foresten det høres ut som du er sexslaven hans og ikke hans partner og mor til hans barn. Anonym poster: 53c62807fa6ae190263bed060131a4b2
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. november 2012 #20 Skrevet 9. november 2012 Herregud for en dust! Man tvinger ingen til å ha sex, sex har man fordi man er glad i hverandre! (eller noen ganger kåt og desperat, men det er en annen sak:) ) Her frister det å si "hiv han på hue å ræva ut!" Det at han gjør sånne ting mot deg vil nok i det lange løp gjøre at du ikke har noe følelser igjen for han, og da blir det slutt uansett.... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #21 Skrevet 9. november 2012 Har dere prøvd å gå i parterapi elle rnoe i den duren? Få hjelp til å kunne legge fram ting. Jeg er også utrolig dårlig til å argumentere pga at jeg fort blir så skuffa/lei meg/sint når vi krangler eller er uenige om ting, så hjernen min slutter å fungerer (føles det ut som). Men når det har gått noen minutter kommer jeg med mange gode argumenter, men da er jo som regel krangelen ferdig! Veldig trist at du har det sånn, håper det ordner seg etterhvert! Men prøv å snakk med noen om dette! Anonym poster: 8c9222c547856ab09b9af2f60e577131
Sjokoladefantomet Skrevet 9. november 2012 #22 Skrevet 9. november 2012 Mannen din er på grensen til å være en forgriper.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #23 Skrevet 9. november 2012 Jeg bare lurer; tror han at du er hora hans, eller? Anonym poster: 858bcb1fe3d70b92eec6bc6751eeb894
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå