Gå til innhold

Noen som ikke hadde problem med amming med nummer en men med nummer to?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis amming gikk fint med første baby, kan man gå utfra at dette da vil gå fint neste gang også, eller kan det gå skeis med baby nummer 2 likevel?

Anonym poster: 08ad3affce6f221eb41b08d12d24a633

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Motsatt for meg. Hadde store problemer med nr 1 og måtte gi opp, men gikk knirkefritt med nr 2. Da skjønte jeg at det ikke var min innsats eller innstilling det var noe i veien med, men rett og slett noe utenfor min kontroll (pupper og baby) som avgjorde om det funket eller ikke.

Anonym poster: 88edad3889a46b487973e1c499e26d8d

Skrevet

Jeg hadde helt problemfri amming med nr 1. Rikelig med melk til han var over året.

Men nr 2 begynte det også bra, men allerede 2 uker etter fødselen begynte melkeproduksjonen å avta. Klarte å opprettholde produksjon, men ikke å øke mengden igjen, så måtte supplere med mme. Tror grunnen var at jeg var sliten og stressa(hadde ikke eldstemann på 2 i barnehage da), var lite tid til å få litt ekstra hvile og søvn. Klarte å amme litt helt til babyen var 8 mnd, da tok melken helt slutt.

Skrevet

Det første barnet mitt var brystvegrer fra fødsel og måtte vendes/tvinges til å amme. Andremann var en puppeelsker fra dag en, og spiste som han aldri hadde gjort annet. Men, puppene mine blei like herpa med begge :-P (gikk seg til etterhvert, da) Det jeg vil si, er vel at det kommer vel litt an på ungen og, ikke bare rekkefølgen, men det er vel større sjangs for suksess med andremann om det gikk bra med første :)

Anonym poster: 0d1bc034c6f31ddca8837ea0fae991b8

Anonym poster: 0d1bc034c6f31ddca8837ea0fae991b8

Skrevet

Alt gikk nesten knirkefritt med nummer 1. Det var sinnssykt vondt å amme med nummer 2. Det var jeg overhodet ikke forberedt på. Gråt stort sett hver gang jeg skulle amme de første ukene, og grudde meg skikkelig før hver amming. Helt forferdelig! Leste alt om ammeteknikker, var hos legen, prøvde diverse salver, brystskjold, pumpa meg etc. Lite nytte. Heldigvis ga jeg ikke opp. Etter noen uker var alt svært mye bedre, og jeg ammet til nr 2 var 18 måneder.

Anonym poster: 74b12400a5c3c458721d452d65c722ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...