Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #1 Skrevet 8. november 2012 Hvordan gjør dere det med rutiner, mating og amming i forhold til henting og levering i Bhg?Om morgenen går det forsåvidt greit.. For da står vi opp samtidig alle mann.. Jeg ammer mens eldstejenta spiser frokost, og så gjør vi oss klare alle tre (jeg, barnehagejenta og baby) og så rusler vi til barnehagen..Men babyen sovner gjerne etter ammingen oG sover da gjerne til mellom 12 og halv ett.. Og vil da selvfølgelig ha mat igjen.. Med det resultat at han hjelperne vil ha mat igjen midt i hentingen..Ca 4!'timer' dere amming og soving etter gjøremål, eller lar der babyen styre dagen? Anonym poster: fe1a723fbb68da80ff75fa2a9df391f1
Hybelkanina Skrevet 8. november 2012 #2 Skrevet 8. november 2012 Jeg lar ikke babyen styre fullstendig. Om morgenen ammer jeg babyen i senga før storebror våkner. Så sovner babyen igjen og sover mens storebror og jeg steller oss og spiser frokost sammen. Når vi er klare til å dra i barnehagen vekker vi lillebror, skifter bleie på ham og setter ham i dunpose i bilsetet. Så leverer vi i bhg og reiser hjem og ammer. Nå er det stort sett mannen som henter i bhg, men de dagene jeg skal gjøre det så vekker jeg babyen for mat tidsnok til at vi får ammet en stund og skiftet før vi henter storebror.
verdens heldigste mamma Skrevet 8. november 2012 #3 Skrevet 8. november 2012 Nå som mannens nedkomstpermisjon er slutt er det jeg som henter og leverer de to eldste dessverre (altså dessverre for minstemann). Jeg kommer oftest til å være alene med dem om morgenen og da må minsten bare følge med når det passer for oss andre. Men når dagen starter senest 7, og da skal være i barnehagen innen 09:30 så er det jo en viss fleksibilitet. Men det er slitsomt! Jeg henter også, og da prøver jeg å tilpasse litt etter soving. Hvis jeg ammer 1-2 timer før jeg skal hente, legger jeg ham i vognen etterpå så det bare er å trille rett ut hvis han sover.
marsgutt 2013 Skrevet 8. november 2012 #4 Skrevet 8. november 2012 hvis du ammer i 12 halv 1 tiden og det går 4 timer til mat neste gang. hvorfor henter du ikke bare da barnet i 3 tiden?
Elsker livet Skrevet 8. november 2012 #5 Skrevet 8. november 2012 Nå er den miste litt eldre, slik at jeg ikke ammer lengre. Men tidligere så tilbydde jeg mat før henting selv om det ikke var helt behov enda. Har et stykke å kjøre, så det tar ofte 45-60 min. å hente og levere. Ble det behov før vi var hjemme igjen så ammet jeg i bilen.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #6 Skrevet 8. november 2012 Fikk du lov til det av mannen da? Skulle ikke tro at amming i bil sømmet seg Anonym poster: e461cc755ee9458cace44a25f0bd2c65
Gjest Filifjonka Skrevet 8. november 2012 #7 Skrevet 8. november 2012 Hent før. Jeg hentet aldri mine så sent som klokka fire da jeg var hjemme i permisjon. Når du vet at det blir amming rundt klokka fire, kan du vel bare hente klokka tre.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #8 Skrevet 8. november 2012 Hvorfor kan du ikke bare hente før du vet at babyen skal ha mat igjen? Anonym poster: 0ccdb20424f01d322db6d5cb6486cbd3
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #9 Skrevet 8. november 2012 Rett og slett fordi at hvis jeg henter tre så blir det alltid bråk og hyling, fordi de er midt i en aktivitet og hun vil ikke hjem..Derfor henter jeg henne sånn mellom halv 4 og 4..HI Anonym poster: fe1a723fbb68da80ff75fa2a9df391f1 Anonym poster: fe1a723fbb68da80ff75fa2a9df391f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå