Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? ang ARV..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var 17 år gammel fikk jeg vite at pappa hadde en ukjent datter.. Jeg tok kontakt med henne å ville gjerne ha henne i livet mitt. Det som skjedde var at jeg alltid måtte kontakte henne hvis vi skulle møtes. Ble med andre ord enveiskjøring om dere skjønner. Hun glemte å svare på mine meldinger osv, det tydet etterhvert på at hun var ikke så ivrig på å ha kontakt sånn som jeg ønsket.Må si jeg egentlig ble veldig skuffet, skjønner jo at hun ikke har hatt en pappa i livet sitt, men det har jo ingenting med meg å gjøre.Jeg er enebarn å derfor ble jeg ekstra glad da denne "nyheten" kom fram. Men det er hennes valg selvfølgelig.Pappa ønsker at jeg arver alt når han en gang går bort.Må vi ordne et testament da? Må en del av testamentet leveres inn på tinghuset, eller hvor det nå er?

Anonym poster: dba305c65a107473a0bbac494dddb1ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har nok rett på sin del av arven uansett mener jeg.. Hvorfor vil faren din ikke at søsteren din skal arve? Høres merkelig ut. Hun er jo datteren hans tross alt.

Anonym poster: eb722fb2bdf37f8e9bde729ff0c39b8a

Skrevet

Det kan han heldigvis ikke gjøre. Hun har krav på pliktdelsarven sin, og far kan ikke nekte henne det.

Men resten kan han testamentere til deg.

Skrevet

Google opp arveloven, der står alt dette..

Hvis foreldrene dine bor sammen/er gift, må faren din overføre alt han eier og har/formuen sin til din mor. Men om mor har egne særkullsbarn, da arver de din far osv. Og skulle de skille seg, så eier han ingenting..

Dette med arveoppgjør er veldig komplisert, så dere bør nok snakke med en advokat om dette med lover og regler.

Anonym poster: f2b4874276220a311a02a4259070bd7f

Skrevet

Eneste måten du kan arve alt er hvis han overfører alt av verdier til din mor, og at han dør før mamman din.

Norge er ikke som på film hvor man kan styre alt ved testamente, det eneste en kan testamentere bort er 1/3 av verdiene hvis man er ugift. Er man gift skal først ektefelle ha 50%, 1-3 av den resterende halvdelen kan da testamenteres.

Anonym poster: 4db6f9e0463227e6779335794c927527

Skrevet

Eneste måte å sørge for at du får alt er at han gir deg alt før han dør. Det holder ikke at det blir ditt på papiret. Du må overta alt ansvar og få aller rettigheter til det det gjelder mens han er i live.

Det er også en annen mulighet tror jeg. Den innebærer at søsteren din blir adoptert av en annen mann og får arverett etter ham. Da tror jeg arveretten etter din far faller bort.

Hvorfor skal hun ikke få arve? Han har sviktet som far fra hun ble født og nå ønsker han å sikkre at sviket fortsetter?

Anonym poster: b6dc83f4fb08077ba5e56b69b1244845

Skrevet

Ok, takk for svar.

Han var ikke klar for barn da han var veldig ung den gangen. Men hun han var sammen med da, lurte han så hun ble gravid.. Ikke akurat måten å gjøre det på spør du meg da.

Hi.

Skrevet

Ok, takk for svar.

Han var ikke klar for barn da han var veldig ung den gangen. Men hun han var sammen med da, lurte han så hun ble gravid.. Ikke akurat måten å gjøre det på spør du meg da.

Hi.

Voldtok hun han da? om ikke er jeg sikker på at han viste at det kan bli barn av sex.

Tipper du er veldig stolt over din far.

Anonym poster: c98bfb0c3f1c26f1deddd225a2dd1e9f

Skrevet

Har du hørt om p-piller? Tror du en mann står å følger med at de blir tatt hver dag? man stoler som regel på den man er sammen med vell. Hun innrømte det selv at hun hadde droppet p-pillene for lenge siden å ville bli gravid for å knytte seg til han resten av livet.

Noe mer du lurte på?

Skrevet

Har du hørt om p-piller? Tror du en mann står å følger med at de blir tatt hver dag? man stoler som regel på den man er sammen med vell. Hun innrømte det selv at hun hadde droppet p-pillene for lenge siden å ville bli gravid for å knytte seg til han resten av livet.

Noe mer du lurte på?

Ville han ikke ha barn hadde han brukt kondom.

Skrevet

Ok, takk for svar.

Hi.

Uansett om han ble "lurt" så var ikke det barnets skyld. Jeg kan forstå ham om han ble voldtatt og barnet var et resultat av voldtekten (svert uvanlig), men ellers var det en risiko han tok når han valgte å ha sex.

Anonym poster: b6dc83f4fb08077ba5e56b69b1244845

Skrevet

Søsteren din kan vel ikke hjelpe for at hun ble født, og det skal to til for å lage barn :)

hun har rett på sin del. Jeg synes samfunnet bare blir kaldere og kaldere, mange griske mennesker der ute.

Skrevet

Din søster kan ikke noe for at hun ble født.. uansett om din far ble "lurt" eller ikke så har det ingenting å si på henne.

Dessuten, sjansen er der for å bli gravid uansett om man tar de forholdsregler en kan tenke på.. så om din far ikke var klar for barn så skulle han ha latt være å ha sex.

Skrevet

Så syns det er ok å droppe barnet fra hans side siden han ikke var klar? Hadde jeg fått vite det om pappa hadde jeg mistet totalt respekten for han og faktisk ville jeg ikke hatt så mye kontakt med han spesielt hvis han kom med den unnskyldningen der at hun lurte han. Det er så mange som sier det....han kan ha lurt henne og med å si at han vil bare ha henne for å få sex.

Men ja hun har rett på pliktarven hvis han står oppført som faren hennes.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis hun er adoptert av en annen far, skal hun ikke arve sin kjødelige.

Skrevet

Jeg har en halv bror som aldri har hadd noe spesiell kontakt med vår far. jeg spurte ham rett ut om han kom til og være inntresert i arv etter vår far da den tid kom, for pappa ville overføre huset til meg for og sikkre at jeg skulle ha det. skjønner godt at din far kun ønsker at du skal arve. Er mange som kun kommer for og få penger og arve oppgjør uten og kjenne personen di arver en gang.

Gjest Antarctica
Skrevet

Men nå er det nå sånn at arv ikke er noe man gjør seg fortjent til, det er noe loven har bestemt at man har rett til.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Har du en halv bror? Hvilken halvdel har du da? hihi..

Neida, men herlighet... Tror du virkelig han kun er interessert i arven? Eller tror du han kanskje kunne tenke seg et forhold med sin far? Blir skikkelig grinete når jeg hører andre omtale særkullsbarn som griske, slik de ofte fremstilles av de som føler at arven sin er "truet" av andre!

Beklager, men jeg syns både du og faren din høres veldig kyniske ut :(

Skrevet

får ikke til og sitere. Nei han har ikke noe inntresse av og ha noe forhold til vår far. det har han aldri hadd. Moren flyttet langt vekk så ringte hun og sa til vår far at han skulle blir pappa. Pappa fikk møte ham samtidig som meg da han var 11 år gammel. han kom 2 sommere og så ønsket han ikke og komme mer. Han liker ikke faren vår ( noe jeg også forstår, liker ham ikke så selv jeg så)

Hadde vært noe helt annet hvis min far ikke hadde bryd seg og ikke hadde prøvd og fått se ham og få vært en far.

Skrevet

får ikke til og sitere. Nei han har ikke noe inntresse av og ha noe forhold til vår far. det har han aldri hadd. Moren flyttet langt vekk så ringte hun og sa til vår far at han skulle blir pappa. Pappa fikk møte ham samtidig som meg da han var 11 år gammel. han kom 2 sommere og så ønsket han ikke og komme mer. Han liker ikke faren vår ( noe jeg også forstår, liker ham ikke så selv jeg så)

Hadde vært noe helt annet hvis min far ikke hadde bryd seg og ikke hadde prøvd og fått se ham og få vært en far.

Ser ikke at han prøvd noe særlig. Klart en ung gutt ikke ville komme til dere om det kun var på sommeren da han allerede var 11 år gammel når det ikke var noe mer samvær enn det.

Vil du dra på sommerbesøk til noe du ikke kjenner?

Skrevet

Han kom da med mor og sin andre mindre søster. det er jo selfølgelig mer bak, en det jeg har skrevet. men skulle jeg da skrevet alt hadde det blitt alt for mye. Han er jo nå 28 år. og har kun kontakt med meg.

Skrevet

Jeg har en halv bror som aldri har hadd noe spesiell kontakt med vår far. jeg spurte ham rett ut om han kom til og være inntresert i arv etter vår far da den tid kom, for pappa ville overføre huset til meg for og sikkre at jeg skulle ha det. skjønner godt at din far kun ønsker at du skal arve. Er mange som kun kommer for og få penger og arve oppgjør uten og kjenne personen di arver en gang.

Hvordan ser en halv bror ut, tro....

Anonym poster: 5549c037d7e34133f80b9050c2bdf074

Skrevet

Hvordan ser en halv bror ut, tro....

Anonym poster: 5549c037d7e34133f80b9050c2bdf074

Som en som arver et oppgjør :-p

Skrevet

Din far kan gi deg hus/øvrig formue,mens han fortsatt er i live.

Skrevet

Søsteren din kan vel ikke hjelpe for at hun ble født, og det skal to til for å lage barn smile.png

hun har rett på sin del. Jeg synes samfunnet bare blir kaldere og kaldere, mange griske mennesker der ute.

Er vel enda griskere å ikke ha kontakt med noen, for så å tigge penger den dagen de dør.

Tar hun imot arv så sier hun jo at det faren gjorde mot henne var helt greit.

Anonym poster: 990c98ba226a1be2e76a3cfd89b6c38b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...