Gå til innhold

Ser på birth stories, og lurer

Anbefalte innlegg

Skrevet

når de blir så overveldet over størrelsen, 3,3 kg. SÅ STOR!! Får amerikanerne veldig små babyer? Eller er det meget store barn i Norge? Trodde 3,3 var en normal baby, ikke en stor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun hadde sikkert fått liten baby før.

Anonym poster: eee88df9e1d2518d025d5aad6fa08c9d

Anonym poster: eee88df9e1d2518d025d5aad6fa08c9d

Skrevet

Jeg mener legen min sa at etnisk norske babyer er ganske store til sammenligning med andre babyer. Dette var i forbindelse med at symfysemålet mitt lå over gjennomsnittet. Men aner egentlig ikke :)

Skrevet

Ja skjønner. Merkelig. For trodde vi ikke var så stor forskjell til europeere, og amerikanere stammer jo generelt fra Europa. Men men. ja hun kan ha fått en liten før. Men dette er ofte en kommentar på slike serier fra fødsler derfra føler jeg.

Skrevet

Amerikanere er faktisk kortere og mindre som barn (og voksne) pga dårlig ernæring.

Anonym poster: 01372e0db069565b4bd4015845869c71

Gjest Mrs. Careface
Skrevet

Det jeg reagerer mest på er at INGEN omtrent hyler under fødsel. Tror de har klippa vekk gapinga jeg :P

Skrevet

Det jeg reagerer mest på er at INGEN omtrent hyler under fødsel. Tror de har klippa vekk gapinga jeg :P

Det er jo bare fordi de pøser på med enorme mengder epidural- myyyye mer enn her i Norge. Dessuten er det lavere terskel for å gi petidin og en haug andre smertelindringer. Derfor ser man mange sitte og tekste på mobil, ha halve slekta på besøk uten problemer og slarve på telefonen med venninner mens de ligger midt i rier. ;)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Men er det seriøst vanlig å hyle under fødsel? Oppriktig nysgjerrig ikke noe kritikk!

Men jeg trodde det bare var på film man skrek. Og i virkeligheten puster man heller tungt..

Skrevet

Men er det seriøst vanlig å hyle under fødsel? Oppriktig nysgjerrig ikke noe kritikk!

Men jeg trodde det bare var på film man skrek. Og i virkeligheten puster man heller tungt..

Sant det da, jeg hylte ikke under fødsel. ;) Kom med noen heftige stønn og rare ul under selve pressingen, men ingen hyling, nei. :P

Gjest Mrs. Careface
Skrevet

Jeg kom med noen hyl under fødsel. Var ikke mer enn 3-4 stk helt på slutten, men uansett.

Husker også når jentungen var innlagt ifjor jul så hadde vi rom i etasjen under fødestua. Ene dagen var det ei som fødte og ho HYYYYYYLA :P

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Sant det da, jeg hylte ikke under fødsel. ;) Kom med noen heftige stønn og rare ul under selve pressingen, men ingen hyling, nei. :P

Haha samme her, stønnet og peste, men hylte ikke. Bannet innimellom og sa "men det er faktisk vondt altså AU, du burde seriøst grue deg" Sa jeg til stakkars jm studenten som sto der og hjalp til 5 mnd på vei... Hehe lystgass er en fin gass ja ;)

Skrevet

Er nok ikke bare på film de skriker, jeg skreik så det holdt med begge barna. Førstemann var riktig nok en "stjernekikker" så han satt fast midt i åpninga. Ikke rart jeg skreik ;-) Nr.2 var helt vanlig meb skreik da også for d var jo så vondt... :-P

Anonym poster: 69e024a4187017811820260bd0730588

Skrevet

Jeg har brølt selveste urbrølet i mine fødsler. Ikke på grunn av smerte, men fordi jeg presset og presset. Tror det er like vanlig som ikke å hyle.

Skrevet

jeg hylte heller ikke,men hun som fødet etterpå skreik så intenst høyt at jeg er sikker på at hele Bergen hørte det.

Har aldri hørt noen som skriker så høyt og så lenge.

Hun hylte sånn på hver rie visst nok.

Anonym poster: fab26268d0d9e9d11884dbdb400f873a

Skrevet

Jeg hylte heller ikke selv om jeg godt kunne gjort det fordi smertene var så intense.

Anonym poster: fab26268d0d9e9d11884dbdb400f873a

Skrevet

Jeg bar meg høylydt. Og fikk en beskjed fra jordmor om at det virket ikke å bråke under riene. Jeg kunne likesågreit vente til jeg skulle presse. Men det gjorde så vondt. Men jeg endte opp med ks da. Så jeg vet ikke hvor mye verre det kunne blitt.

Anonym poster: 7381f97c0afec873dcfeaa0274314b27

Skrevet

Jeg hylte som en stukket gris under de siste 2 timene av føste fødsel, og den siste timen av andre fødsel.

Rett og slett fordi det var så inn i helvete vondt at jeg ikke klarte noe annet ;)

Anonym poster: b9574e7c64aef2478be77938f6cbcd97

Skrevet

Jeg lagde ikke lyd,hadde nok med å ``overleve`` i min egen verden.De siste timene av de 40 lukket jeg meg helt inne og registrerte ikke en gang mennesker i rommet.Endte med keisersnitt. Ser ikke helt at det hjelper å skrike som en stukken gris.Stakkars jordmødrene:)

Anonym poster: 246b2575b4d9040ff1e25e9e24538f2a

Skrevet

Siste fødsel tok kun to timer, styrtfødsel. Trodde jeg skulle dø og hyla ganske mye ja. Det var så sykt intenst at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg!

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Juliea: alle fødsler er forskjellige. Mine var så grusomme at jeg ba flere ganger om å få dø eller hoppe ut av vinduet, og hylte som en idiot. Til slutt måtte jeg få petidin fordi kroppen var i ferd med å gi opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...