Gå til innhold

Hvor mye sparer dere til barnet/barna i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele barnetrygden går rett på høyrenter konto til nurket. Samme gjelder alle penge gavene han har fått i forbindelse med dåp, bursdager, julegaver ol. Den kontoen står på mitt navn foreløpig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mi har 2 kontoa. 1 som besteforeldre sett inn 200 i måneden og spare børse peng på:)den er sperret til hun blir konfirmert. så en som vi sett inn 500 på og spare børse peng på, som hun får da hun blir 18.

Skrevet

Hvorfor antar du at alle sparer?Vi sparer ikke til barna, rett og slett fordi at det har vi ikke råd til.

Anonym poster: 4b0b516275d4e99340010fd99778b574

Anonym poster: 4b0b516275d4e99340010fd99778b574

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

500kr.

Sparer i en fox g Pia konto.

Hva er fox og Pia konto?

Det er en egen konto for barna i DNB. Sparer fast 500 der i mnd. God rente. Så når hun blir 16 skal jeg være så kjip å opprette en bsu konto til henne å føre alt over dit. Ta for henne senere, men sikkert kjipt å ikke få alt til 18 års dagen å bruke på tull. Unner henne samme muligheter som jeg har fått :)

Skrevet

600,- + barnetrygden, altså sparer jeg 1570,- i mnd til henne. :-)

Skrevet

vi har en egen konto som vi legger av 1000 i mnd på som er øremerket kun til et fremtidig barn.

Er i første pp nå og har spart i 7 mnd allerede. vi viste at vi snart ville begynne å prøve, derfor begynte vi også å spare.

Dette kommer til å fortsette også etter barnet er født.

Anonym poster: 5c2c812148ca438ec986b0c9cf10e571

Skrevet

Jeg sparer 5000 kr i mnd. Ikke til barnet, men til oss. Hun skal få det hun trenger når hun har behov for det uansett.

Skrevet

Vi sparer mange mange tusen via nedbetaling av huslån og ekstra nedbetaling månedlig. Aldri helt skjønt vitsen med å sette beløp inn på konto til barna når det samme beløpet kan heller spares ved å slette gjeld, dermed ha mer kapital den dagen barna trenger penger

Anonym poster: 39d412cf93f398095d362810336530e1

Skrevet

1430 kr pr mnd.. Sparer bidraget.. Ikke så mye, men bedre enn ingenting :)

Skrevet (endret)

1000 kr på hans egen bsu konto og 1000 kr på vanlig sparekonto i mitt navn..

Endret av 1+1=3 <3
Skrevet

Sparer barnetrygden som går rett inn på barnets konto. Regner med at jeg overfører de pengene til en konto i mitt navn om noen år, så vi ikke når den 70000 (75?) grensa.

Barnet skal ikke få disse pengene når han fyller 18, de skal brukes til lappen og slike store ting :-)

Skrevet

Svar til Anonym #33: Det går an å kombineres, noe som vi har gjort. Nå som huslånsrente er lavt, betaler vi hardt ned. Men ønsker samtidig å ha cash tilgjengeling mtp den dagen ungene våres trenger penger i forbindelse med førekort, skolegang osv. Da slipper vi å begynne og balle med refinansering eller ta flexilån. Og dessuten er det ikke sikker at boligverdien er så høyt som det er nå. For plutselig får man en dramatisk fall her i Norge også? Hva gjør man da!?!

Skrevet

Har ikke verdens beste økonomi nå så sparer bare 200 kr i mnden.

Det er hvertfall bedre enn ingenting :)

Sparer nok litt mer hver måned når jeg får meg fast jobb.

Her sparer jeg i mitt navn men det er egentlig bare helt tilfeldig.

Skrevet

Vi sparer barnetrygden i snuppas navn på den nye bsb (bolig sparing for barn) :) Så 970 i mnd. + En sparekonto i hennes navn til alle bursdags/dåpsog jule gaver:) Rører ikke en krone derfra! De skal spares til frøkna blir 18. Eller lengre:D Blir en fin sum når ho trenger egenkapital til hus:)

Gjest Mrs. Careface
Skrevet

Akkurat nå, ingenting. Vi skal nedbetale litt gjeld først og få spart oss opp en ok bufferkonto før vi begynner å spare skikkelig til henne.

Hun har allikevel mer enn oss på konto akkurat nå siden alle dåpspenger og bursdagspenger står på kontoen + litt ekstra som mormor har satt inn :)

Skrevet

Vi sparer barnetrygden + bursdagsgaver (ikke alt, noe går til utstyr), dåpsgaver etc.Barna har kontoer i egne navn. Eldstemann vil etterhvert nærme seg overformynderi-taket, da vil vi nok spare videre i våre egne navn. Sannsynligvis vil vi, hvis det blir større summer etterhvert, sørge for at kun en begrenset del er tilgjengelig til å betale for førerkort + til fri disposisjon etter 18-årsdagen. Slik at mesteparten vil være øremerket bolig, og at dette er penger barna ikke vil ha mulighet til å disponere selv (= kaste bort) like etter at de er blitt myndige.

Anonym poster: b3d94855f67399304379377aa1dcb3b7

Skrevet

Svar til Anonym #33: Det går an å kombineres, noe som vi har gjort. Nå som huslånsrente er lavt, betaler vi hardt ned. Men ønsker samtidig å ha cash tilgjengeling mtp den dagen ungene våres trenger penger i forbindelse med førekort, skolegang osv. Da slipper vi å begynne og balle med refinansering eller ta flexilån. Og dessuten er det ikke sikker at boligverdien er så høyt som det er nå. For plutselig får man en dramatisk fall her i Norge også? Hva gjør man da!?!

Du vil likevel være nesten gjeldfri og ha myye mer å rutte med i mnd, ergo mer kapital å kunne hjelpe barna våre med. Når det er sagt sparer vi noe hver måned, men ikke i barnas navn

Anonym poster: 39d412cf93f398095d362810336530e1

Skrevet

Svar til #42: Ja, men da har dere gjort det samme som oss. Hvis du leser innlegget til #33 så skjønner du hvorfor jeg skrev det jeg skrev....

Skrevet

Sparer 500 kr i mnd på en konto i mitt navn. Har ingen ambisjoner om å la henne få fri tilgang på pengene den dagen hun fyller 18. Pengene skal gå til boligsparing eller noe annet ekstremt fornuftig, ikke tull og tøys. Fikk selv tilgang på min sparekonto da jeg ble 18 og det var vel ikke akkurat et smart trekk, har jeg erfart. Kall meg gjerne streng :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...