mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 8. november 2012 #1 Skrevet 8. november 2012 fikk vite i går da jeg henta william i barnehagen at han hadde vært så grinet. Særlig en gang i løpet av dagen var han blitt helt hysterisk og de måtte fjerne han fra situasjonen og la han ligge alene på sofaen for å roe seg ned. Men når jeg tok av klærne i går kveld fikk jeg se ett stort rødt tannmerke på skulderbladet. Siden merket fortsatt er der i dag tok jeg det opp med barnehagen og sa at jeg håper de klarte å skille mellom trass og smerte i går, men nei var ingen som hadde registert at han hadde blitt bitt og fått vondt. Dette er ikke første gang, tidligere i høst kom han hjem med hele 3 bite merker nedover ryggen, da hadde heller ikke de ansatte fått med seg at det hadde skjedd. Begynner å bli bekymra for at han ikke har det så bra der lenger, slike ting skjedde aldri i fjor, men nå er det mest vikarer siden 3 av 4 faste på avdelingen er borte over lenger tid. Han er bare 2år så ikke alltid han klarer å gjøre redde for hva som har skjedd og hvor det er vondt. Vurdere å prae med styrer for å spør om han kan bytte over til den andre avdelingen, da begge småbarns avdelingene har ledige plasser. Men er redd for å virke helt hysterisk også, særlig siden vi var så fornøyde i fjor.
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. november 2012 #2 Skrevet 8. november 2012 Stakkar liten Høres forferdelig ut. Er det faste vikarer eller er det nye som ikke kjenner barna? Det er vanskelig når man føler barna ikke trives helt i bhg. Hadde nok prøvd å ta det opp flere ganger før jeg ba om avd. bytte, men du må nesten føle på det selv.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 8. november 2012 #3 Skrevet 8. november 2012 Når dette er andre gangen, og de ikke har sjekket om dette var tilfellet igjen, så synes hvertfall ikke jeg at du overreagerer. Ungene skal føle seg trygg i bhg, og jeg vil ikke kalle det trygghet, nårman har vondt, og blir lagt for seg selv for å roe seg, får helt vondt av den stakars gutten jeg
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #4 Skrevet 8. november 2012 Uff, ikke bra! Biting forekommer dessverre, men ikke bra at de ikke registrerer at det skjer. Hadde tatt en snakk med styrer, og fortalt at jeg var bekymret. Ikke noe galt å være hønemor avogtil Anonym poster: 4d3e0fcd7e4658e1bb5af8095cc02977
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #5 Skrevet 8. november 2012 Å legge han på en sofa alene for å roe seg ned... Det håper jeg inderlig var siste utvei? Til og med en såkalt umulig/hysterisk unge trenger jo trygghet og hjelp til å roe seg ned. Og bare to år? Jeg hadde kanskje ikke reagert så hardt første gangen slikt hadde skjedd, men to episoder med biting som ikke personalet har fått med seg? Jeg hadde nok blitt ganske sint, ja. Det må jo være en unge som utmerker seg som en biter da, og da må de jo være ekstra oppmerksom. Jeg hadde tatt det opp med ped.leder og evt styrer om de ikke hører. <br /><br /> Anonym poster: 2e02ca3dc08e9704051a46dfe92e1850
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 8. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2012 Biting kan såklart forekomme, og william er ikke helt uskyldig selv heller bestandig, men at ingen så hva som skjedde og skjønte at han gråt av smerte og trengte trøst synes jeg er drøyt. Men blir vel bedre tider, pedleder kommer tilbake 50% om ett par uker, og de intervjer førskolelærer for lengere vikariat slik at det skal bli er stabilitet i bemaningen der
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 8. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 8. november 2012 Å legge han på en sofa alene for å roe seg ned... Det håper jeg inderlig var siste utvei? Til og med en såkalt umulig/hysterisk unge trenger jo trygghet og hjelp til å roe seg ned. Og bare to år? Jeg hadde kanskje ikke reagert så hardt første gangen slikt hadde skjedd, men to episoder med biting som ikke personalet har fått med seg? Jeg hadde nok blitt ganske sint, ja. Det må jo være en unge som utmerker seg som en biter da, og da må de jo være ekstra oppmerksom. Jeg hadde tatt det opp med ped.leder og evt styrer om de ikke hører. <br /><br /> Anonym poster: 2e02ca3dc08e9704051a46dfe92e1850 Pedleder er 100% sykmeldt men kommer 50% tilbake om ett par uker. Har vært borte i hele høst. Førskole lærer 1 er sykmeldt og må over på annen avdeling for å kunne klare å komme tilbake pga belastning på rygg. førskole lærer 2 er til og fra, men går ut i mammaperm om 1uke. Så da sitter vi igjen med 1 assistent og 3 vikarer som det er mye rullering på. Vurere å ta det med styrer, siden det er ingen litt oppi stystemet på avdelingen nå
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #8 Skrevet 8. november 2012 Er jo uholdbart å ikke ha fagpersonell over så lang tid. Synes du som forelder skal ta det med styrer. Har mye mer slagkraft enn om en av personalet gjør det. Kan de ikke omplassere en fra annen avdeling midlertidig? Jeg hadde ikke klart å ti stille ;-) <br /><br /> Anonym poster: 2e02ca3dc08e9704051a46dfe92e1850
Mamma_til_2 Skrevet 8. november 2012 #9 Skrevet 8. november 2012 Ta det opp du, de på avd burde vite at det er barn som biter andre (små) slik at de er oppmerksomme, styrer kan sef gjøre ped sin jobb i dette tilfellet, ikke vent i 2 uker til hun kommer tilbake 50% for da skal hun catch up på alt som har skjedd ol så da kan din bekymring havne i glemmeboka! Ta det imorgen.
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 8. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 8. november 2012 Får bare info om hva som skjer og det er at de driver med intervjuer og at pedleder kommer tilbake 50%. Virker ikke som det er aktuelt å overføre fra annen avdeling heller. håper det snart blir en ordning på det slik at dagene blir mer stabile og at det blir fagpersoner der inne som vet hva de driver med. Assistenten og ene vikaren er flinke med barna, men tydligvis ikke oppmerksomme nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå