Gå til innhold

Dere som røyka når dere ble gravide...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde dere ifht til alle som visste at dere hadde slutta, men som dere ikke fortalte om graviditeten til?

Kjenner jeg har litt problemer nå, fordi jeg alltid har røykepauser med sjefen. Hun er ekstrem da, så ofte sier jeg at det ikke passer, men nå har jeg løyet opp og ned i mente i en uke allerede. Syns det er kjempevanskelig, men vil jo ikke fortelle henne om graviditeten enda....

Anonym poster: 48dfa73f60a21c6b5ed46a6a8830e15c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sa til alle at jeg at hadde sluttet å røyke. Hver gang noen spurte meg om en røyk så sa jeg "nei takk. Nå har jeg prøvd å slutte så mange ganger at denne gangen skal jeg klare det!"

Anonym poster: 65bb0b9ffbb29519cc68d6019c9ab096

Skrevet

...At du har slutta å røyke? Ingenting er vel bedre enn det..?

Og spør hun om hvorfor du ikke har sagt du skulle slutte/har slutta, si at du ville se hvordan det gikk de første ukene før du forkynte det til hele verden.

Du får helt sikkert spørsmål om "er du gravid?", og da må du bare velge om du vil si sannheten eller ikke.

Anonym poster: 75c71a18039a3c8fa9efca03cb42876f

Skrevet

Si at du har funnet ut at du skal slutte og røyke, da burde de la deg være :)

Skrevet

Mamma sa det med en gang "Er du gravid??", så der var det ikke noe poeng... Men ja, jeg får vel bare si jeg har slutta...

Skrevet

Er det ikke bare å si at du har sluttet og røyke, og ikke føler for å stå i røyklukt? Det er jo helt vanlig å slutte selv om man ikke er gravid.

Anonym poster: b4c827e8f4671a4e028c2d20033e12d8

Skrevet

Fikk mange spørsmål om jeg at gravid da jeg slutta, men ble ikke det dør flere mnder etter, så maset får du uansett....

Skrevet

Heldigvis en problemstilling man slipper som ikke-røyker.

Og ja, en (ung) kvinne som røyker og ikke viser tegn til å slutte men gjør det brått får helt sikkert spørsmål om graviditet. Så enten lyver du eller sier sannheten.

Anonym poster: 750fd0a0aa33fde9c3ef788c7d42e9cc

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hva gjorde dere ifht til alle som visste at dere hadde slutta, men som dere ikke fortalte om graviditeten til?

Kjenner jeg har litt problemer nå, fordi jeg alltid har røykepauser med sjefen. Hun er ekstrem da, så ofte sier jeg at det ikke passer, men nå har jeg løyet opp og ned i mente i en uke allerede. Syns det er kjempevanskelig, men vil jo ikke fortelle henne om graviditeten enda....

Er vel bare å si at du har bestemt deg for å slutte å røyke, og derfor ikke kan være med når de andre røyker, så du slipper røyksuget.

Skrevet

Heldigvis en problemstilling man slipper som ikke-røyker.

Og ja, en (ung) kvinne som røyker og ikke viser tegn til å slutte men gjør det brått får helt sikkert spørsmål om graviditet. Så enten lyver du eller sier sannheten.

Anonym poster: 750fd0a0aa33fde9c3ef788c7d42e9cc

Den gangen jeg sluttet å røyke for å bedre helsa, så sluttet jeg på dagen, og ingen hvisket bakmeg at jeg var gravid (20 år) jeg sprakk når jeg nermet meg 24 år, så ble jeg gravid, og sluttet på dagen igjen, ingen tanker rundt svangerskap da heller.. Begge gangene bodde jeg på små tettsteder, hvor man etter kort tid får høre igjen sladder om en selv.

Så det er ikke slik at alle tenker slik, enda om du og din krets gjør det..

Anonym poster: 7cc816b1358f0e0c149530c7d3a7ad6f

Skrevet

Ja, jeg får bare si det. At jeg har slutta. Har prøvd meg på å si at "Nei, jeg har akkurat vært ute med Hanne", hehe. det har funka så langt :)

Får sikkert spørsmålene uansett...Er bare ei på jobb som vet det, så jeg bruker henne som unnskyldning ;)

Skrevet

Jeg slutttet å røyke når jeg ble gravid. Tenkte at "nå skjønner alle at jeg gravid" men det var faktisk ikke en eneste som tenkte det. Virket som om folk bare var positive til at jeg hadde bestemt meg for å slutte.Tror folk reagerer mye mer på at folk som er veldig glad i å ta seg et glass i helgene plutselig "kjører" eller liknende.

Anonym poster: beb275b29cc0bb776b0235a55c89e8f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...