Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #1 Skrevet 8. november 2012 noen som har gjort dette? er d ondt? blir man ferdig på en behandling eller legger man midlertidlig plomme og må teb igjen? jeg har skikkelig tannlegeskrekk Anonym poster: 7866d0761a90e392e4965822e89ea14c
Februargullet2013 Skrevet 8. november 2012 #2 Skrevet 8. november 2012 Jeg synes ikke det er vondt,men kommer an på hvor høy smerteterskelen du har
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. november 2012 #3 Skrevet 8. november 2012 Kommer ann på hvor betent rota er... har rotfylt ei tann som jeg ikke kjente noenting på, mens den andre var så vond at jeg holdt på å forgå. Har vært til behandling minst 5 ganger for alle 3 tennene jeg har rotfylt. Ja, jeg har dårlige tenner...
<3 2G <3 Skrevet 8. november 2012 #5 Skrevet 8. november 2012 I utgangspunktet skal du ikke trenge å kjenne noe sier tannlegen min, og han nekter å gjøre noe om du er betent, så han setter deg på kur ny time. Tar to runder der, og han er suveren. Kjente ingenting jeg, og jeg må bli bedøvd før han får se på tennene mine.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #6 Skrevet 8. november 2012 Jeg tenker umiddelbart at her hvis det gjør vondt har ikke tannlegen gjort jobben sin. Jeg har rotfyllt 2 tenner, den ene så betent som det kunne få blitt. Men jeg ble bedøvd herfra til månen og kjente absolutt ikke noe. <br /><br /> Anonym poster: 551ce105b5de15a2d521ac73761ac7f8
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. november 2012 #7 Skrevet 8. november 2012 Jeg har som sagt rotfylt 3 ganger, og 2 av de var så vonde at jeg holdt på å spy. Nå er ikke jeg særlig mottakelig for bedøvelser, så enda de setter 4-5 stk, så merker jeg det. Nå skal det sies at jeg jordmor reagerte under fødsel på at epiduralen ikke virka som den skulle, og fødsel nr 2 fikk jeg beskjed om at det ikke skulle gjøre vondt å sy fordi de hadde bedøvd meg....vel, det gjorde vondt. Så kan godt være det bare er meg
anitra Skrevet 8. november 2012 #8 Skrevet 8. november 2012 ok.. krysser fingrene og håper d går bra.. d verste er at jeg sitter å venter på at d skal gjøre ondt så greier nesten ikke puste
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. november 2012 #9 Skrevet 8. november 2012 ok.. krysser fingrene og håper d går bra.. d verste er at jeg sitter å venter på at d skal gjøre ondt så greier nesten ikke puste akkurat sånn jeg gjør og...det er helt grusomt! Lykke til!
<3 2G <3 Skrevet 8. november 2012 #10 Skrevet 8. november 2012 Jeg har som sagt rotfylt 3 ganger, og 2 av de var så vonde at jeg holdt på å spy. Nå er ikke jeg særlig mottakelig for bedøvelser, så enda de setter 4-5 stk, så merker jeg det. Nå skal det sies at jeg jordmor reagerte under fødsel på at epiduralen ikke virka som den skulle, og fødsel nr 2 fikk jeg beskjed om at det ikke skulle gjøre vondt å sy fordi de hadde bedøvd meg....vel, det gjorde vondt. Så kan godt være det bare er meg Huff, vil tror du har ett anstrengt forhold til bedøvelse ja. For jeg trenger ikke mye alltid. Glad den funker på meg, for ellers hadde jeg ikke kommet meg til tannlegen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. november 2012 #11 Skrevet 8. november 2012 Jeg har som sagt rotfylt 3 ganger, og 2 av de var så vonde at jeg holdt på å spy. Nå er ikke jeg særlig mottakelig for bedøvelser, så enda de setter 4-5 stk, så merker jeg det. Nå skal det sies at jeg jordmor reagerte under fødsel på at epiduralen ikke virka som den skulle, og fødsel nr 2 fikk jeg beskjed om at det ikke skulle gjøre vondt å sy fordi de hadde bedøvd meg....vel, det gjorde vondt. Så kan godt være det bare er meg Huff, vil tror du har ett anstrengt forhold til bedøvelse ja. For jeg trenger ikke mye alltid. Glad den funker på meg, for ellers hadde jeg ikke kommet meg til tannlegen. HAHA! Et anstrengt forhold ja, der fikk du sagt det :) Er dritdårlig resten av dagen og, så det er et eller annet som ikke stemmer
<3 2G <3 Skrevet 8. november 2012 #12 Skrevet 8. november 2012 Jeg har som sagt rotfylt 3 ganger, og 2 av de var så vonde at jeg holdt på å spy. Nå er ikke jeg særlig mottakelig for bedøvelser, så enda de setter 4-5 stk, så merker jeg det. Nå skal det sies at jeg jordmor reagerte under fødsel på at epiduralen ikke virka som den skulle, og fødsel nr 2 fikk jeg beskjed om at det ikke skulle gjøre vondt å sy fordi de hadde bedøvd meg....vel, det gjorde vondt. Så kan godt være det bare er meg Huff, vil tror du har ett anstrengt forhold til bedøvelse ja. For jeg trenger ikke mye alltid. Glad den funker på meg, for ellers hadde jeg ikke kommet meg til tannlegen. HAHA! Et anstrengt forhold ja, der fikk du sagt det :) Er dritdårlig resten av dagen og, så det er et eller annet som ikke stemmer Huff, blir "bare" skjelven av selve bedøvelsen og sliten fordi jeg er redd jeg. Så en dupp er vanligvis nok for å være på fote igjen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. november 2012 #13 Skrevet 8. november 2012 Jeg har som sagt rotfylt 3 ganger, og 2 av de var så vonde at jeg holdt på å spy. Nå er ikke jeg særlig mottakelig for bedøvelser, så enda de setter 4-5 stk, så merker jeg det. Nå skal det sies at jeg jordmor reagerte under fødsel på at epiduralen ikke virka som den skulle, og fødsel nr 2 fikk jeg beskjed om at det ikke skulle gjøre vondt å sy fordi de hadde bedøvd meg....vel, det gjorde vondt. Så kan godt være det bare er meg Huff, vil tror du har ett anstrengt forhold til bedøvelse ja. For jeg trenger ikke mye alltid. Glad den funker på meg, for ellers hadde jeg ikke kommet meg til tannlegen. HAHA! Et anstrengt forhold ja, der fikk du sagt det :) Er dritdårlig resten av dagen og, så det er et eller annet som ikke stemmer Huff, blir "bare" skjelven av selve bedøvelsen og sliten fordi jeg er redd jeg. Så en dupp er vanligvis nok for å være på fote igjen. Ja, jeg må og sove etterpå. Fungerer dårlig når jeg stort sett er alene på ettermiddagen med ungene. Men, alt går Blir helt utlada, akkurat som etter en lang treningsøkt. (og da mener jeg lang!!) Kan godt være fordi jeg spenner meg så fælt og. Sist gjorde jeg ikke det fordi det ikke var vondt, men alikevel ble jeg dårlig. Tannlegen min mener det ikke går ann å bli dårlig av det da, så jeg innbiller meg at det er psykisk. Eller så har jeg bare en veldig usymaptisk tannlege
<3 2G <3 Skrevet 8. november 2012 #14 Skrevet 8. november 2012 Jeg har som sagt rotfylt 3 ganger, og 2 av de var så vonde at jeg holdt på å spy. Nå er ikke jeg særlig mottakelig for bedøvelser, så enda de setter 4-5 stk, så merker jeg det. Nå skal det sies at jeg jordmor reagerte under fødsel på at epiduralen ikke virka som den skulle, og fødsel nr 2 fikk jeg beskjed om at det ikke skulle gjøre vondt å sy fordi de hadde bedøvd meg....vel, det gjorde vondt. Så kan godt være det bare er meg Huff, vil tror du har ett anstrengt forhold til bedøvelse ja. For jeg trenger ikke mye alltid. Glad den funker på meg, for ellers hadde jeg ikke kommet meg til tannlegen. HAHA! Et anstrengt forhold ja, der fikk du sagt det :) Er dritdårlig resten av dagen og, så det er et eller annet som ikke stemmer Huff, blir "bare" skjelven av selve bedøvelsen og sliten fordi jeg er redd jeg. Så en dupp er vanligvis nok for å være på fote igjen. Ja, jeg må og sove etterpå. Fungerer dårlig når jeg stort sett er alene på ettermiddagen med ungene. Men, alt går Blir helt utlada, akkurat som etter en lang treningsøkt. (og da mener jeg lang!!) Kan godt være fordi jeg spenner meg så fælt og. Sist gjorde jeg ikke det fordi det ikke var vondt, men alikevel ble jeg dårlig. Tannlegen min mener det ikke går ann å bli dårlig av det da, så jeg innbiller meg at det er psykisk. Eller så har jeg bare en veldig usymaptisk tannlege Høres usympatisk ut ja.. Det er ikke min, han er superflink. Det var ei anna ei her inne som skrev hun ikke tålte adrenalinet i bedøvelsen. Vurdert å bytte tannlege?
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. november 2012 #15 Skrevet 8. november 2012 Jeg har som sagt rotfylt 3 ganger, og 2 av de var så vonde at jeg holdt på å spy. Nå er ikke jeg særlig mottakelig for bedøvelser, så enda de setter 4-5 stk, så merker jeg det. Nå skal det sies at jeg jordmor reagerte under fødsel på at epiduralen ikke virka som den skulle, og fødsel nr 2 fikk jeg beskjed om at det ikke skulle gjøre vondt å sy fordi de hadde bedøvd meg....vel, det gjorde vondt. Så kan godt være det bare er meg Huff, vil tror du har ett anstrengt forhold til bedøvelse ja. For jeg trenger ikke mye alltid. Glad den funker på meg, for ellers hadde jeg ikke kommet meg til tannlegen. HAHA! Et anstrengt forhold ja, der fikk du sagt det :) Er dritdårlig resten av dagen og, så det er et eller annet som ikke stemmer Huff, blir "bare" skjelven av selve bedøvelsen og sliten fordi jeg er redd jeg. Så en dupp er vanligvis nok for å være på fote igjen. Ja, jeg må og sove etterpå. Fungerer dårlig når jeg stort sett er alene på ettermiddagen med ungene. Men, alt går Blir helt utlada, akkurat som etter en lang treningsøkt. (og da mener jeg lang!!) Kan godt være fordi jeg spenner meg så fælt og. Sist gjorde jeg ikke det fordi det ikke var vondt, men alikevel ble jeg dårlig. Tannlegen min mener det ikke går ann å bli dårlig av det da, så jeg innbiller meg at det er psykisk. Eller så har jeg bare en veldig usymaptisk tannlege Høres usympatisk ut ja.. Det er ikke min, han er superflink. Det var ei anna ei her inne som skrev hun ikke tålte adrenalinet i bedøvelsen. Vurdert å bytte tannlege? Jeg har skrevet det en gang... Så får en annen type. Har prøvd 4-5 forskjellige, men reagerer likt på alle. Med unntak av den med adrenalin, da besvimer jeg. Nja, men hu er så god på alt annet. Forteller alt som skjer og har kjemperespekt for at jeg er redd. De andre jeg har gått til har vært av typen "Det ekke no å værra redd for! Ta deg sammen".....
<3 2G <3 Skrevet 8. november 2012 #16 Skrevet 8. november 2012 Jeg har som sagt rotfylt 3 ganger, og 2 av de var så vonde at jeg holdt på å spy. Nå er ikke jeg særlig mottakelig for bedøvelser, så enda de setter 4-5 stk, så merker jeg det. Nå skal det sies at jeg jordmor reagerte under fødsel på at epiduralen ikke virka som den skulle, og fødsel nr 2 fikk jeg beskjed om at det ikke skulle gjøre vondt å sy fordi de hadde bedøvd meg....vel, det gjorde vondt. Så kan godt være det bare er meg Huff, vil tror du har ett anstrengt forhold til bedøvelse ja. For jeg trenger ikke mye alltid. Glad den funker på meg, for ellers hadde jeg ikke kommet meg til tannlegen. HAHA! Et anstrengt forhold ja, der fikk du sagt det :) Er dritdårlig resten av dagen og, så det er et eller annet som ikke stemmer Huff, blir "bare" skjelven av selve bedøvelsen og sliten fordi jeg er redd jeg. Så en dupp er vanligvis nok for å være på fote igjen. Ja, jeg må og sove etterpå. Fungerer dårlig når jeg stort sett er alene på ettermiddagen med ungene. Men, alt går Blir helt utlada, akkurat som etter en lang treningsøkt. (og da mener jeg lang!!) Kan godt være fordi jeg spenner meg så fælt og. Sist gjorde jeg ikke det fordi det ikke var vondt, men alikevel ble jeg dårlig. Tannlegen min mener det ikke går ann å bli dårlig av det da, så jeg innbiller meg at det er psykisk. Eller så har jeg bare en veldig usymaptisk tannlege Høres usympatisk ut ja.. Det er ikke min, han er superflink. Det var ei anna ei her inne som skrev hun ikke tålte adrenalinet i bedøvelsen. Vurdert å bytte tannlege? Jeg har skrevet det en gang... Så får en annen type. Har prøvd 4-5 forskjellige, men reagerer likt på alle. Med unntak av den med adrenalin, da besvimer jeg. Nja, men hu er så god på alt annet. Forteller alt som skjer og har kjemperespekt for at jeg er redd. De andre jeg har gått til har vært av typen "Det ekke no å værra redd for! Ta deg sammen"..... Det er bra at hun i det minste prøver seg frem. Liker ikke de som sier at dette gjør ikke vondt! Hva vet de om det? Det er min munn som er hyperfølsom! Har du prøvd beroligende tabletter før behandling?
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. november 2012 #17 Skrevet 8. november 2012 Jeg har som sagt rotfylt 3 ganger, og 2 av de var så vonde at jeg holdt på å spy. Nå er ikke jeg særlig mottakelig for bedøvelser, så enda de setter 4-5 stk, så merker jeg det. Nå skal det sies at jeg jordmor reagerte under fødsel på at epiduralen ikke virka som den skulle, og fødsel nr 2 fikk jeg beskjed om at det ikke skulle gjøre vondt å sy fordi de hadde bedøvd meg....vel, det gjorde vondt. Så kan godt være det bare er meg Huff, vil tror du har ett anstrengt forhold til bedøvelse ja. For jeg trenger ikke mye alltid. Glad den funker på meg, for ellers hadde jeg ikke kommet meg til tannlegen. HAHA! Et anstrengt forhold ja, der fikk du sagt det :) Er dritdårlig resten av dagen og, så det er et eller annet som ikke stemmer Huff, blir "bare" skjelven av selve bedøvelsen og sliten fordi jeg er redd jeg. Så en dupp er vanligvis nok for å være på fote igjen. Ja, jeg må og sove etterpå. Fungerer dårlig når jeg stort sett er alene på ettermiddagen med ungene. Men, alt går Blir helt utlada, akkurat som etter en lang treningsøkt. (og da mener jeg lang!!) Kan godt være fordi jeg spenner meg så fælt og. Sist gjorde jeg ikke det fordi det ikke var vondt, men alikevel ble jeg dårlig. Tannlegen min mener det ikke går ann å bli dårlig av det da, så jeg innbiller meg at det er psykisk. Eller så har jeg bare en veldig usymaptisk tannlege Høres usympatisk ut ja.. Det er ikke min, han er superflink. Det var ei anna ei her inne som skrev hun ikke tålte adrenalinet i bedøvelsen. Vurdert å bytte tannlege? Jeg har skrevet det en gang... Så får en annen type. Har prøvd 4-5 forskjellige, men reagerer likt på alle. Med unntak av den med adrenalin, da besvimer jeg. Nja, men hu er så god på alt annet. Forteller alt som skjer og har kjemperespekt for at jeg er redd. De andre jeg har gått til har vært av typen "Det ekke no å værra redd for! Ta deg sammen"..... Det er bra at hun i det minste prøver seg frem. Liker ikke de som sier at dette gjør ikke vondt! Hva vet de om det? Det er min munn som er hyperfølsom! Har du prøvd beroligende tabletter før behandling? Nettopp!! Hvis JEG syns det er vondt, så er det i min fulle rett. Håpløst Nei, har ikke det. Men ser for meg at kombinasjonen tabletter og bilkjøring funker dårlig Har tannlege i en annen by, 1 time unna jobb... Men kanskje neste gang!
<3 2G <3 Skrevet 8. november 2012 #18 Skrevet 8. november 2012 Jeg har som sagt rotfylt 3 ganger, og 2 av de var så vonde at jeg holdt på å spy. Nå er ikke jeg særlig mottakelig for bedøvelser, så enda de setter 4-5 stk, så merker jeg det. Nå skal det sies at jeg jordmor reagerte under fødsel på at epiduralen ikke virka som den skulle, og fødsel nr 2 fikk jeg beskjed om at det ikke skulle gjøre vondt å sy fordi de hadde bedøvd meg....vel, det gjorde vondt. Så kan godt være det bare er meg Huff, vil tror du har ett anstrengt forhold til bedøvelse ja. For jeg trenger ikke mye alltid. Glad den funker på meg, for ellers hadde jeg ikke kommet meg til tannlegen. HAHA! Et anstrengt forhold ja, der fikk du sagt det :) Er dritdårlig resten av dagen og, så det er et eller annet som ikke stemmer Huff, blir "bare" skjelven av selve bedøvelsen og sliten fordi jeg er redd jeg. Så en dupp er vanligvis nok for å være på fote igjen. Ja, jeg må og sove etterpå. Fungerer dårlig når jeg stort sett er alene på ettermiddagen med ungene. Men, alt går Blir helt utlada, akkurat som etter en lang treningsøkt. (og da mener jeg lang!!) Kan godt være fordi jeg spenner meg så fælt og. Sist gjorde jeg ikke det fordi det ikke var vondt, men alikevel ble jeg dårlig. Tannlegen min mener det ikke går ann å bli dårlig av det da, så jeg innbiller meg at det er psykisk. Eller så har jeg bare en veldig usymaptisk tannlege Høres usympatisk ut ja.. Det er ikke min, han er superflink. Det var ei anna ei her inne som skrev hun ikke tålte adrenalinet i bedøvelsen. Vurdert å bytte tannlege? Jeg har skrevet det en gang... Så får en annen type. Har prøvd 4-5 forskjellige, men reagerer likt på alle. Med unntak av den med adrenalin, da besvimer jeg. Nja, men hu er så god på alt annet. Forteller alt som skjer og har kjemperespekt for at jeg er redd. De andre jeg har gått til har vært av typen "Det ekke no å værra redd for! Ta deg sammen"..... Det er bra at hun i det minste prøver seg frem. Liker ikke de som sier at dette gjør ikke vondt! Hva vet de om det? Det er min munn som er hyperfølsom! Har du prøvd beroligende tabletter før behandling? Nettopp!! Hvis JEG syns det er vondt, så er det i min fulle rett. Håpløst Nei, har ikke det. Men ser for meg at kombinasjonen tabletter og bilkjøring funker dårlig Har tannlege i en annen by, 1 time unna jobb... Men kanskje neste gang! Ah, i see. Jeg bruker å kjøre søstera mi når hun har time. Hun bruker valium om den funker nok til å få henne i stolen og avslappet nok til å gape. Time tidlig på dagen og en runde shopping eller cafe mens du venter på at virkningen går ut neste gang? Tar noen timer men mye en kan gjøre i mellomtiden.
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. november 2012 #19 Skrevet 8. november 2012 Jeg har som sagt rotfylt 3 ganger, og 2 av de var så vonde at jeg holdt på å spy. Nå er ikke jeg særlig mottakelig for bedøvelser, så enda de setter 4-5 stk, så merker jeg det. Nå skal det sies at jeg jordmor reagerte under fødsel på at epiduralen ikke virka som den skulle, og fødsel nr 2 fikk jeg beskjed om at det ikke skulle gjøre vondt å sy fordi de hadde bedøvd meg....vel, det gjorde vondt. Så kan godt være det bare er meg Huff, vil tror du har ett anstrengt forhold til bedøvelse ja. For jeg trenger ikke mye alltid. Glad den funker på meg, for ellers hadde jeg ikke kommet meg til tannlegen. HAHA! Et anstrengt forhold ja, der fikk du sagt det :) Er dritdårlig resten av dagen og, så det er et eller annet som ikke stemmer Huff, blir "bare" skjelven av selve bedøvelsen og sliten fordi jeg er redd jeg. Så en dupp er vanligvis nok for å være på fote igjen. Ja, jeg må og sove etterpå. Fungerer dårlig når jeg stort sett er alene på ettermiddagen med ungene. Men, alt går Blir helt utlada, akkurat som etter en lang treningsøkt. (og da mener jeg lang!!) Kan godt være fordi jeg spenner meg så fælt og. Sist gjorde jeg ikke det fordi det ikke var vondt, men alikevel ble jeg dårlig. Tannlegen min mener det ikke går ann å bli dårlig av det da, så jeg innbiller meg at det er psykisk. Eller så har jeg bare en veldig usymaptisk tannlege Høres usympatisk ut ja.. Det er ikke min, han er superflink. Det var ei anna ei her inne som skrev hun ikke tålte adrenalinet i bedøvelsen. Vurdert å bytte tannlege? Jeg har skrevet det en gang... Så får en annen type. Har prøvd 4-5 forskjellige, men reagerer likt på alle. Med unntak av den med adrenalin, da besvimer jeg. Nja, men hu er så god på alt annet. Forteller alt som skjer og har kjemperespekt for at jeg er redd. De andre jeg har gått til har vært av typen "Det ekke no å værra redd for! Ta deg sammen"..... Det er bra at hun i det minste prøver seg frem. Liker ikke de som sier at dette gjør ikke vondt! Hva vet de om det? Det er min munn som er hyperfølsom! Har du prøvd beroligende tabletter før behandling? Nettopp!! Hvis JEG syns det er vondt, så er det i min fulle rett. Håpløst Nei, har ikke det. Men ser for meg at kombinasjonen tabletter og bilkjøring funker dårlig Har tannlege i en annen by, 1 time unna jobb... Men kanskje neste gang! Ah, i see. Jeg bruker å kjøre søstera mi når hun har time. Hun bruker valium om den funker nok til å få henne i stolen og avslappet nok til å gape. Time tidlig på dagen og en runde shopping eller cafe mens du venter på at virkningen går ut neste gang? Tar noen timer men mye en kan gjøre i mellomtiden. Jo, det kan jo selvsagt ordnes... (uten at tannlegen er i en by, da) Har aldri forsøkt beroligende, men sovner av paralgin forte Haha. Sove seg gjennom timen hadde jo vært knall! Men kjedelig å bruke en feriedag hver gang jeg må til tannlegen og
Von Hertelhofen Skrevet 8. november 2012 #20 Skrevet 8. november 2012 Det verste med rotfyllingen var at det tok så lang tid. Var hos tannlegen 3 ganger, og hver eneste gang måtte jeg gape i en time i strekk. Hadde så vondt i kjeften av gangsperre at jeg omtrent ikke klarte å snakke dagen derpå. Men bedøvelsen virket bra
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #21 Skrevet 8. november 2012 ok:) domt de må bruke de midlertidlige plommene..kan jo ha lagt på skikkelig med en gang Anonym poster: 7866d0761a90e392e4965822e89ea14c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå