Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #1 Skrevet 8. november 2012 Det er grønt område og lekeplasser rundt her og vi har tre soverom fordelt på 73kvm + 20kvm stor vinterhage. Eller 250kvm stort hus på landet som trenger oppussing. Fin hage og altan. Hjelp!!!!! Må bestemme oss for om vi vil arve huset eller ikke... <br /><br /> Anonym poster: f1d4a903111392eb928d33d08f9cce32
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #2 Skrevet 8. november 2012 Handyman eller 10 tommeltotter? Økonomi? Hvor små er barna? Positive ting med blokk: Liten lettstelt leilighet. Dere trenger ikke bruke tid på oppussing. Hvis dere har sentralfyr, alltid grei innetemperatur. Slipper å fyre el. streve med dårlig isolert hus. Større sjans for lekekamerater. Slipper arbeid med hage om sommeren og snømåking om vinteren.<br /><br /> Anonym poster: c55f3f90be408bdc96d09a1fcde59a0d
Hybelkanina Skrevet 8. november 2012 #3 Skrevet 8. november 2012 Jeg ville gått for huset på landet. Ihvertfall hvis dere har midler til å foreta den nødvendige oppussingen. Men så kunne jeg aldri i livet tenke meg å bo i byen da.
Nemo_ Skrevet 8. november 2012 #4 Skrevet 8. november 2012 Vi kjøpte blokkleilighet og hata det!!!! Så vi kjøpte hus på landet og stoooortrives her:))) kunne bodd i blokk da jeg jeg blir gammel og ikke klarer hagearbeid mer!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #5 Skrevet 8. november 2012 Økonomien blir den samme sånn sett, vesla og når vi får flere barn får treffe besteforeldrene sine oftere. Har heldigvis en handyman og en veldig handy familie. så sånn sett kan det gå. Eneste er jobb, vi trives her. Men samtidig ønsker jeg at barna skal få d litt friere. Det kan de hjemme på bygda , her må man nesten ha oppsyn hele tiden. Jenta vår er 2år nå ønsker oss et barn til om vi blir så heldige <br /><br /> Anonym poster: 04a1962591e87f6527b7847b9f71f193
Mamma_til_2 Skrevet 8. november 2012 #6 Skrevet 8. november 2012 bor i blokk med 2 sma, har og lekeplasser rett uttafor, men jeg ville tatt huset på landet om det ikke er så altfor langy fra andre mennesker og nødvenige ting som butikk, lege, skole, bhg og jobb
Mushu Skrevet 8. november 2012 #7 Skrevet 8. november 2012 Eg veit at eg hadde valgt huset på landet. Men så har ikkje eg erfaring med blokk, ikkje har eg planar om å få det heller. Må ha stor hage hunden kan springe og barna kan leike når den tid kommer:) men viss dåke ikkje trivest der kan dåke vel berre selge det igjen, kanskje etter oppussing, og faktisk tjene penger på det?
Glajenta ♥ Skrevet 8. november 2012 #8 Skrevet 8. november 2012 Jeg har prøvd begge deler. Bodde i leilighet frem til vesla var 1,5 år. Det som var ulempene der vi bodde, var at vi bodde i 2.etasje uten heis. Haddde sykkelbod/barnevognparkering i kjelleren, så ble da 3 etasjer med trapper. Var tungvint med en baby, hvertfall hvis jeg var alene med henne og hadde handlet litt i tillegg. Vi hadde knøttlite bad og felles vaskeri i kjelleren. Veldig tungvint. Fikk etterhvert vaskemaskin på det knøttlille badet, men hadde da lite plass å tørke på ;-) I tillegg synes jeg det var kjedelig å ha naboene tett på. Ble ikke veldig sjenert av andres lyd, men følte veldig på det når snuppa skrek på natten, eller satt å dunket lekene i gulvet i sekstiden lørdag morgen ;-) Nå har vi bodd "på landet" i enebolig i 2 år. Og trives veldig godt med det. God plass, eget vaskerom, ingen naboer tett å ta hensyn til. Nå skal vi flytte igjen. Vi kunne kjøpt en passe stor leilighet i byen, eller en enebolig på landet. For min del ser jeg fordeler og ulemper ved begge deler, og hvis jeg skulle bestemme helt selv, så hadde det blitt veldig vanskelig å velge. For mannen var det ikke noe alternativ med byleilighet, så da ble det en ny enebolig på landet :-) Vi har riktignok kjøpt et hus uten oppussingbehov med det første, da vi ikke har verken tid eller lyst til å bruke masse tid på å pusse opp. Så dere må jo finne ut om dere har tid, lyst og penger til å pusse opp. Og om dere vil bruke tid på reise til/fra jobb etc. Anonym poster: 4a5483f83e7f7ddceeff52a98c471866
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå