Gå til innhold

Erting i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått vite at jenta mi er tatt i å erte en annen i barnehagen. Dette har skjedd flere ganger og går ut over en spesifikk. Hun er 5 år. Hvordan skal jeg forholde meg til dette, synes det er veldig leit.

Forsøker å snakke med henne om at det er vondt å bli ertet, tenk om det var henne osv..

Men det preller av som vann på gåsa. Hun viser også til at denne andre har gjort slik og slik, og det kan jo være tilfellet det.

Det er flere som er med på dette, men skulle ønske mitt barn ikke var en av dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom "omvendt psykologi" i form av " tenk om det var deg mv" ikke fungerer ville jeg som forelder nedlagt forbud, med strafferaksjon dersom dette ikke opphørte.

Jeg ville antagelig også forsøkt å skape vennskap gjennom å invitere hjem denne som blir ertet mv dersom det passer i alderssammensetning mv.

Vi hadde en slik situasjon for en tid tilbake, hvor vårt barn var målet for ertingen og vi kontaktet foreldrene til barna privaat, fortalte om situasjon og reaksjon, og sa deretter at vi ønsket å bygge vennskap i stedet og inviterte "ertekrokene" på besøk noen ganger. Den ene "ertekroken" er nå en av bestevenninnene og hadde det selv ikke greit hjemme dessverre, den andre har blitt en "venn", men ikke mer, men ertingen opphørte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...