Gå til innhold

Når jeg ser meg selv i speilet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så blir jeg trist..

Trist over hvor feit jeg har latt meg selv å bli..

Over hvor lett jeg kan skyve trening til side..

Over hvordan jeg tyr til småspising mer enn ofte nok i hverdagen..både sunn og usunn..

Jeg blir trist når jeg ser dobbelthaken min..de trette øynene og kråketærne som kommer frem..

Håret som har begynt å bli grått..

Forklemagen min skammer jeg meg over, disselår som er ekle og pudding--aktig..

Jeg ser en taper i speilet..

Ei som ikke har annet enn en ubrukelig vgs utdanning og etterutd på fagskole som ser ut til å være en blindevei..

Drømmer om å kunne studere til bachelor..eller være smart nok til en mastergrad, men hverken økonomi eller hjerneceller strekker til..

Jeg ser ei som har studert på høgskole, men som av forskjellige årsaker ikke fikk fullført...

Jeg ser ei som ikke strakk til eller var flink nok..

Jeg ser ei som søker etter utallige jobber hun alltid får avslag på, og er så unyttig at ingen vil ha henne inn til praksis engang..

Jeg ser ei som krymper seg hver gang hun går inn til NAV kontoret for å søke til livets opphold, fullstendig klar over synet på oss "snyltere", kinnene brenner av skam og selvforakt, men alternativet er å måtte snu på krona..

Jeg ser ei som elsker sitt barn over alt i verden, så høyt at hun faktisk er glad for at ting gikk som det gikk, for ellers hadde hun aldri fått oppleve dette..sitt barn, øyensten, hjerte.. En liten endring på fortiden kunne ha forårsaket at hun ikke hadde fått akkurat DETTE barnet..

Men alikevel, av og til ønsker jeg at jeg hadde vært bedre for barnet sitt skyld..ikke en slik taper, slik at barnet kunne vært stolt av meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Gir en god klem*

Du er mer enn god nok og barnet ditt er nok stolt av deg!

Skrevet

Du er ei helt normal dame som har en litt dårlig dag.

Om det er en trøst så er jeg slank, pen og rik.

Og dypt ulykkelig.

Ikke tro at alle andre går rundt og har et fantastisk liv selv om det ser sånn ut.

Stor klem

Skrevet

Huff, jeg kan godt forstå hverdagen er vanskelig...

Ang. jobbsøking, så må man har det du ikke har akurat nå - selvtillit.

"Fake it until you make it". Rett deg opp i holdningen din. Og hver gang du ser ditt speilbilde, så si til deg selv at du er en sukksessful mor med stort potensialet for utvikling og suksess. "Jeg er på vei til å få meg en jobb, for jeg har potensiale".

Kom deg ut og møt folk - venner, familie, og nye folk på steder som passer deg, ulike aktivitetstilbud i ditt nærområde. Gode stunder og minner i hverdagen lager den straks mye bedre :)

Vet du hva? Årsaken til at du får avslag på søknader, er som oftest relatert til to grunner:

1) at du ikke har presentert deg selv og dine sterke sider du kan bidra med godt nok, og/eller kortfattet nok.

2) at du ikke har søkt på jobben tidlig nok. Om det er tusen andre søkere, så er ikke søknad nr 956 like interessant. Så søk umiddelbart etter at den ny jobb blir lagt ut, og følg opp søknaden. Ring et par dager etterpå og hør om de har fått/lest søknaden.

En tredje grunn som jeg ikk tror er ditt tilfelle, men bare nevner det likevel..

3) du søker på jobber som enten ikke passer deg som person, eller du sikter for høyt på de jobbene du søker. Godta noe som ikke er drømmejobben i først omgang, da det er mange og oftest lange veier til "Rom".

Dette var mer råd en trøst - håper det er nyttig for deg. Uansett ønsker jeg deg alt godt videre. Og husk at du er aldri en taper fordi du er rund, eller begynner å dra på åra (ref poser under øynene). Du er det du definerer deg selv som, og gir uttrykk for til omgivelsene. Om du utstråler livlighet ig tro på deg selv og dine evner, så er det det folk vil se!!

Skrevet

Det hender jeg har dager som deg, men vet du hva?!

Jeg har gode kvaliteter jeg, og av innlegget ditt kan jeg se at det har du også! Først og fremst er jeg rimelig bombesikker på at du er en god mor for barnet ditt, fordi du faktisk tenker som du gjør.

Og hvorfor ikke snu på flisa her; for et flott utgangspunkt! Du har funnet noe som gir deg gnist i hverdagen, noen du elsker mer enn noen annen, og noen som alltid vil være der, nemlig DITT barn:)

Og utseende, det er ikke veldig vanskelig å gjøre litt, bare bittelitt for å føle seg bedre. Men trenger ikke trene 4 dager i uken og veie 50 kilo for å være lykkelig eller føle seg bra. Et strøk med mascara kan gjøre trikset, og hva med kanskje en ny hårfarge? En som fjerner det grå og står til ansiktet ditt?

Eller, dersom økonomien skulle tillate det, hva med å unne seg en sånn "hurtigmakeover" de har hos frisørsalonger? Ja, det koster litt, men tenk hva det kan gi feks samme dag som et eventuelt jobbintervju?! Det kan jo faktisk være det som gir deg jobben! Eller kanskje du har en venninne som er litt stillig, som kan hjelpe deg litt som en venninnetjeneste?

Positive tanker gir positive resultater:)

(jeg har forøvrig masse masse døtid om dagen, og er god på både klær og makup, og er du rette størrelsen har jeg også ørten fullstendig ubrukte og unyttige plagg i min garderobe, kjøpt på impuls som slett ikke kler meg, men kanskje sitter perfekt på deg!) Bor sentralt på østlandet og byr gjerne på en flaske vin i samme slengen om du vil :)

Skrevet

Det hender jeg har dager som deg, men vet du hva?!

Jeg har gode kvaliteter jeg, og av innlegget ditt kan jeg se at det har du også! Først og fremst er jeg rimelig bombesikker på at du er en god mor for barnet ditt, fordi du faktisk tenker som du gjør.

Og hvorfor ikke snu på flisa her; for et flott utgangspunkt! Du har funnet noe som gir deg gnist i hverdagen, noen du elsker mer enn noen annen, og noen som alltid vil være der, nemlig DITT barn:)

Og utseende, det er ikke veldig vanskelig å gjøre litt, bare bittelitt for å føle seg bedre. Men trenger ikke trene 4 dager i uken og veie 50 kilo for å være lykkelig eller føle seg bra. Et strøk med mascara kan gjøre trikset, og hva med kanskje en ny hårfarge? En som fjerner det grå og står til ansiktet ditt?

Eller, dersom økonomien skulle tillate det, hva med å unne seg en sånn "hurtigmakeover" de har hos frisørsalonger? Ja, det koster litt, men tenk hva det kan gi feks samme dag som et eventuelt jobbintervju?! Det kan jo faktisk være det som gir deg jobben! Eller kanskje du har en venninne som er litt stillig, som kan hjelpe deg litt som en venninnetjeneste?

Positive tanker gir positive resultater:)

(jeg har forøvrig masse masse døtid om dagen, og er god på både klær og makup, og er du rette størrelsen har jeg også ørten fullstendig ubrukte og unyttige plagg i min garderobe, kjøpt på impuls som slett ikke kler meg, men kanskje sitter perfekt på deg!) Bor sentralt på østlandet og byr gjerne på en flaske vin i samme slengen om du vil :)

Kjenner jeg blir glad i sånne som deg :) J

eg er makeupartist så jeg kan også hjelpe til med nyttige triks, HI!

Gjest ________
Skrevet

"Jeg ser ei som elsker sitt barn over alt i verden, så høyt at hun faktisk er glad for at ting gikk som det gikk, for ellers hadde hun aldri fått oppleve dette..sitt barn, øyensten, hjerte.. En liten endring på fortiden kunne ha forårsaket at hun ikke hadde fått akkurat DETTE barnet.."

Dette gjør deg til verdens vakreste person <3

Skrevet

Ja, det er jo og løfte seg selv opp, vil jeg si.

Herregud, ALLE finner vi vel galt med oss selv, både utseendemessig og i forhold til hvordan vi føler vi gjør og sier ting feil. Forskjellen på meg og deg er at jeg prøver og se det positive i tilværelsen, og ikke fokusere på det negative.. Om jeg så meg i speisliet hver dag og fokuserte BARE på det jeg ikke liker med meg selv, hadde jeg hatt ei liste MYE Lengre enn den du har,- men jeg ser meg i speiliet og prøver og tenke på det jeg liker med meg selv.

Det er ikke gjort i en håndvending, men det var det jammen ikke og bryte seg ned til de grader som du har gjort her også.

Beklager, men ikke noe trøsteklem fra meg,- her er alt din egen feil. NEgative tanker gir negative handlinger, gir negativt liv. Har selv vært der, og selvmedlidenhet og klapp på skulderne hjelper ikke. Her gjelder det og reise seg opp, børste støv av skuldrene og start med at du er født i verdens beste land og leve i. Vunnet livets lotteri allerede med andre ord..OGså tar du det derifra,- punkt for punkt hva har du vært heldig med, hva er du glad for, hva er du fornøyd med med deg selv, osv osv..SKriv det gjerne ned og ta det frem HVER gang du starter og tenke negativt. SLUTT Og studer deg selv i speilet, tren og spis sundt, for og FØLE deg vel og holde deg frisk..ikke fordi du skal miste kilo og cm..Da funker det dårlig for mange av oss....

Endre holdningene dine til livet,- finn trøst i at andre har det mye verre (i en periode er det faktsik nytte) og fokusere på det positivet...DU har selv skyld for at du synes du har det så forferdelig,- ingen andre. Samme hva du har opplevd og hatt "uflaks med" her i livet, er det DU, her og nå, ene og alene, som velger og kun fokuserer og tenke negatvit. Du har det med deg selv som du fortjener. Akkurat nå velger du og synes synd på deg selv. Du velger og være egoistisk. DU velger kun og tenke på deg selv. DU setter deg selv foran alt annet i livet ditt. DET er det eneste negative i livet ditt akkurat nå,- faktisk!

Så igjen. slutt og tenk bare på deg selv,tenkt positivt og livet vil smile tilbake!

Anonym poster: b4fd375f93cf6fe0532973663f4053b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...