Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Barselgruppe i regi av helsestasjonen. Vi møtes noen ganger på helsestasjonen sammen med helsesøster, noen ganger på kafe og oftest hjemme hos hverandre. Hun ene er rett og slett bare så frekk og uten sosiale antenner. Hun syns barnet sitt er vakrest og flunkest i verden Og det er normalt det, alle gjør vel det, det er likevel ikke normal å si "Herregud, har XX mista alt håret? Gud så stygg han ble, ligner på en ailien" "Er det normalt at unger er så tjukke som din?" "Har han ikke begynt å krabbe ennå? Er det noe galt med ham?" "Så utrolig irriterende gråt han har" "Ser på henne (et av barna) at hun kommer til å se ganske rar ut når hun blir voksen" "Syns at xx (hennes unge) har så mye klarere øyner enn deres unger" "xx (hennes barn) er jo så søt i forhold til de andre da" "Min jente ligger jo flere mil foran de andre i utvikling" Dette sier hun rett ut, så alle hører. Hun har også sagt om oss andre mødre at "Oi, ser nesten ut som om du ikke har født ennå" (fortsatt stor mage) "Jeg hadde helt flat mage etter tre dager jeg" "Oi, så ekkel puppen din var" (da ene satt og amma) "Var du feit før du ble gravid også?" "Føler du deg ikke stygg når du har på joggebukse?" Og om hjemmene våre "Herregud så stygt gulvet her var, hva har skjedd med det?" "Har dere ikke tenkt å pusse opp?" "Syns det var litt ukoslig her jeg" "Du er ikke så opptatt av interiør forstår jeg?" Neste gang kan vi møtes hos meg, der er det litt finere enn her" Dette er bare et lite utvalg av utsagnene hennes, det bare ramler frekkheter ut av munnen hennes konstant. I begynnelsen var det sånn at jeg (og de andre) fniste litt av utsagnene, og trakk på skuldrene. Men etter 9 mnd sammen med dette mennesket merker jeg at grensa er nådd. Jeg går alltid fra barseltreff og føler meg både irritert og sinna Virker ikke som hun selv skjønner at man ikke snakker sånn til andre. Og det er i regi av hs, så kan liksom ikke bare la være å ha henne med heller. Men, ÅHHH! Råd? takk
Luciba Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 Tuller du nå? Dere kan da vell ikke seriøst finne dere i dette? Satt å måpet etter de første par utsagnene hennes jeg. Hadde IKKE invitert denne dama hjemme hos meg igjen,eller tatt noe kontakt med hennes ellers. Kan du ikke prate med de andre i gruppa om dette da? vær så snill og ta det opp med henne. Hun som er så frekk selv tåler helt sikkert og bli satt ordentlig på plass. Det BØR hun iallefall tåle. Sånne mennesker eksploderer jeg av,og hadde ikke tilbringt en dag til med henne. Her må dere bare ta ansvar selv også,få henne ut av barselgruppa!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Da er det bare og kutte henne ut. Slutt å invitere henne når dere treffes og sånt.
Gjest Antarctica Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 IKKE be henne. Og lurer hun på hvorfor, sier du at du ikke trives med den frekke tonen hun har overfor de andre, og at du ikke vil omgås med sånne folk.
*Miss Flua* Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 Hadde ikke orka å være med hun jeg heller. På helsestasjonen må man jo, men hjemme hos dere hadde jeg bare latt være å invitere.
Tabitha Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 Det skal vel ikke være så lenge til i regi av helsesøster? Etterpå velger dere selv om dere vil fortsette å møtes privat. Hvis noen av dere ønsker å møtes, kan dere ta et lite "oppgjør" med denne damen og si at dere har inntrykk av at hun ikke liker dere. (For det virker som hun mener at hun er mye bedre enn dere andre.) Det er ikke helt uvanlig at folk buser ut med sånne ting, det har jeg opplevd. Men det er ikke vanlig at de holder på slik hele tida. Da blir det fort irriterende. Hvis ingen i barselgruppa ønsker å fortsette møtene, vil det hele løse seg opp av seg selv.
Marjoriee Dawes Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 Men stakkars kvinne! Hun må jo seriøst være vanskeligstillt og ha noen form for diagnose eller hjerneskade? Jeg tror jeg hadde snakket med henne på en ordentlig måte, og så nevnt det for helsesøster. Hun trenger jo tydeligvis hjelp eller oppfølging. Tenk på ungene hennes som kanskje begynner å ta etter henne. Oj oj oj. Jeg får helt vondt av henne (og dere) av å lese dette jeg.
Mintursnart? Skrevet 6. november 2012 #8 Skrevet 6. november 2012 Hadde aldri tatt henne med nei. Vi gikk på treff noen ganger vi som gikk i en bim gruppe i sammen. Hun ene var en light versjon av hun du forteller om. Spesielt når hun kritiserte barna reagerte vi....enkelt folk har bare ikke sosiale antenner desverre. Nesten mest synd på datteren hennes som skal vokse opp med henne som kritiker og rollemodell... Lykke til, jeg hadde fortsatt treff uten henne, fortell jm hvorfor hvis hun skulle ta kontakt med dere :0) Slike treff skal jo være koselige, ikke noe man gruer seg til ! :0)
Major HotLips Houlihan Skrevet 6. november 2012 #9 Skrevet 6. november 2012 Henne hadde jeg lett skviset ut av barselgruppa!
**lykke!!** Skrevet 6. november 2012 #10 Skrevet 6. november 2012 Hva svarer dere når hun sier dette da? Jeg hadde blitt forbanna på henne jeg, er det mulig!!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #11 Skrevet 6. november 2012 Har forstått at de andre også har fått nok av henne, og nå er der ikke flere møter i regi av hs, i tillegg har noen av damene begynt i jobb igjen, så det er kanskje naturlig at man ikke tar med alle når man møtes? Men det blir kanskje litt i overkant slemt å sende melding til de andre i gruppa om møte uten henne? Jeg er litt forsiktig og konfliktsky av meg jeg.
Tabitha Skrevet 6. november 2012 #12 Skrevet 6. november 2012 Men det blir kanskje litt i overkant slemt å sende melding til de andre i gruppa om møte uten henne? Det kan slå tilbake på dere hvis en av dere møter henne tilfeldig i løpet av de nærmeste årene. Og hun spør om hva som skjedde med barselgruppa. Er vel ganske stor sannsynlighet for at dere treffer på henne seinere?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #13 Skrevet 6. november 2012 Hadde latt henne stå utenfor og invitert de andre kun. Lag en avtale dere andre om dette. Slik du beskriver så mangler vedkommende totalt empati og sosiale antenner, og slike personer nytter det dessverre ikke å si noe til, de forstår ikke, så ikke vits å ta det opp med henne en gang. Bare la henne forbli utenfor, med mindre dere vil ha en skikkelig kip barseltreff hver gang dere treffes:(
Virginia. Skrevet 6. november 2012 #14 Skrevet 6. november 2012 Hva med å oppføre dere voksent selv, og si til henne at hun må slutte med slike kommentarer, for ellers kommer dere ikke til å orke å ha henne og barnet med så mye lengre...?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #15 Skrevet 6. november 2012 Hvorfor ikke bare si det til henne, enten får hun slutte å holde på slik, eller så får hun forlate gruppa, for hun gjør så dere ikke trives.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. november 2012 #16 Skrevet 6. november 2012 Hahahahaha!!!! Hysterisk morsomt!! Og voldsomt provoserende!!
Teline Skrevet 6. november 2012 #17 Skrevet 6. november 2012 Fantastisk dame! Hehe, jeg hadde måttet sitte på hendene mine for ikke å kvele henne
BellaSuz Skrevet 6. november 2012 #18 Skrevet 6. november 2012 Lag en lukket Facebook gruppe for dere andre damene og avtal treff utenom helsestasjonen der. Spør hun hvorfor hun ikke blir bedt så svarer dere at det er kun for høflige normale damer som ikke er frekk i kjeften. Slikt forsurer miljøet veldig.
Nikamo Skrevet 6. november 2012 #19 Skrevet 6. november 2012 Utrolig! At det virkelig finnes sånne mennesker... Jeg synes i hvert fall dere skal konfrontere henne med oppførselen hennes; hun trenger tydeligvis å høre at dette IKKE er akseptabel oppførsel! Og dersom dette ikke går inn, så kan dere med god samvittighet ekskludere henne fra gruppa. Kan evt ta en prat med helsesøster også, og gi beskjed om at dere ikke ønsker treff på helsestasjonen nettopp pga denne dama. Forøvrig enig i at hun høres ut til å ha en diagnose av noe slag...
ærlig talt Skrevet 7. november 2012 #20 Skrevet 7. november 2012 Hahaha! Går det an? Du kan da virkelig ikke få dårlig samvittighet for å utelate henne i møter!
Mushu Skrevet 7. november 2012 #21 Skrevet 7. november 2012 (endret) Me hadde ei slik ei paa vidaregaaende, det som hjalp for meg var aa gi besked naar ho angreip andre enn meg. Neste gang ho seie noko til ei av dei andre i gruppa saa bare bryt inn aa sei til ho at det er uakseptabelt aa snakke saann til andre folk. Naar ho samanliknar sin unge med andre sin unge kan du sei at alle syntes best om sine egne, det er lov aa tenke det, men ikkje nodvendig aa seie det. Om du er konfliktsky (det er egentlig eg og) saa kan det vere greit aa finne ein slik person som du missliker og irriterer deg over aa trene deg paa. Det er ein god maate aa lere aa stille opp for seg sjolv paa. Det er ved hjelp av teite irriterandes personar (som det ikkje betyr noko for meg kva dei syntes) at eg har lert meg kor mine grenser for kva eg kan og kva eg ikkje kan akseptere gaar. Syntes ikkje det er ein god ide aa skvise henne ut uten aa ha konfrontert ho forst, det ville vert litt smaaligt og stygt gjordt mot ei som sikkert bruker frekke utsagn for aa sjule sin egen usikkerhet. Ikkje meint som forsvar av ho, berre ein oppfordring til aa ikkje synke til hennes nivaa=) Endret 7. november 2012 av Mushu
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #23 Skrevet 8. november 2012 Høres ut sm Asberger Eh, nei. Tydelig at du ikke har peil. Anonym poster: 6ad77237f33e7fdb99c9b19b1e017b60
Søskendrøm<3 Skrevet 8. november 2012 #24 Skrevet 8. november 2012 Uff.. Hun mangler vel kanskje sosiale antenner... :-)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2012 #25 Skrevet 8. november 2012 Ta igjen når dere kommer hjem til henne <br /><br /> Anonym poster: 053970420c7fd99e1e029c0616369c18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå