Gå til innhold

Nulltoleranse - hva legger dere i det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er en annen tråd her om nulltoleranse, men hva legger dere i det? Betyr det bare at dere forsøker å ungå disse tingene selv eller at dere aldri ville hatt noe med et menneske som har gjort noe sånt å gjøre?

 

Noen sier for eksempel de har nulltoleranse for løgn. De mener vel ikke at de vil slå hånden av en gammel venninne om hun sa at kaka du hadde bakt var god selv om hun egentlig ikke likte den for eksempel?

 

Hva er nulltoleranse for mobbing. Betyr det at du blander deg inn hver gang ungene sier noe stygt til hverandre, eller at du går rett til sjefen med en gang du hører en kolega baktale en annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er nulltoleranse noe jeg og min familie ikke godtar. Vi har bestemt at dette er noe som ikke er aktuelt skjer i vår hjem/miljø. Hva naboen, venninne, søster gjør må de stå for selv.

 

Jeg nevnte fyllekjøring i det andre innlegget, og i vårt hjem er ikke det aktuelt. Ingen av oss gjør det, og de som er her på besøk får heller ikke kjøre herifra i fylla. Da ringer jeg politiet! Og det vet de og får beskjed om hvis noen prøver seg!

Men jeg kommer ikke til å bryte all kontakt med min bror hvis han fyllekjører, men kommer til å bli forbannet og fryktelig skuffa. Jeg kan ikke styre hva andre gjør, selv om jeg er i mot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...