Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Lurer på om det stilles krav til hva mor gjør når far tar ut fedrekvote dersom han tar ut sin kvote etter mor har tatt sin+felles? Skjønner ikke helt hva NAV mener med det de skriver på nettsiden sin. Vet at det stilles krav til hva mor gjør i den delen av felleskvoten som far eventuelt tat, men er det ok at far tar sin fedrekvote om mor får gjenopptak av aap og ikke er i jobb? Fra NAV sine sider: Hva gjør mor når du som far mottar foreldrepenger som er fedrekvote? Når du tar ut fedrekvoten, kan mor velge om hun vil gå ut i inntektsgivende arbeid eller ikke. Når du benytter deg av fedrekvoten, kan dere samlet ta ut opptil 150 prosent foreldrepenger. Det er da en forutsetning at mor arbeider minst 50 prosent.
Kamomille Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 Nei, det stilles ingen aktivitetskrav til mor når far tar ut fedrekvote!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Jeg antar det er ok at du går tilbake på AAP, men når du er på AAP stilles det jo krav til deg (spørs jo om du er syk, på vei til å bli bedre, prøver ut nye jobber, på vei mot uføre, osv.). Dette må du nesten ta med ditt lokale NAV-kontor
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 Ja, jeg følger jo opp i henhold til den planen jeg har med NAV (for å komme tilbake etter sykdom). Lurte bare på om det var noe i veien for at far kan ta sin fedrekvote når jeg er på aap og da ikke i jobb. Om han kanskje måtte vente til jeg var i jobb igjen eller noe. Men da forstår jeg det sånn at det vil gå bra HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå