Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Flere i samme situasjon? Jeg sitter her i kveld og føler meg faktisk ganske nedfor. På jobb er det flere godt voksne damer som har jobbet på samme stedet i MANGE år. Og for meg som "bare" har jobbet der i 4 år, er det vanskelig å slippe til. Jeg måtte faktisk presse gjennom selv en sak for å få noen nye arbeidsoppgaver, og da ble min nærmeste kollega drit sur. Hun ville ha oppgavene for seg selv. Jeg skulle bare ta forefallende arbeid. Jeg får tilbakemeldinger på at jeg gjør en god og solid jobb. Sjefen min er veldig fornøyd, men er dessverre for svak til å sette foten ned. Ååååå jeg blir så frustrert. Leser jobb annonser som det suser. Men må nok bare holde ut på samme stedet enn så lenge siden magen min vokser godt for tiden og jeg er over halvveis i svangerskapet. Selvtilliten min har sunket flere hakk disse 4 årene. Synd at jobbmarkedet er ganske tøft slik at det ikke er bare å velge og vrake.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 Jeg jobber på et sted som ditt! Værste jeg hører er, men slik har vi gjort det i alle år... *brekke seg* Det er deprimerende, ser igjennom stillinger utlyst på nav og finn hver dag!! Sender en klem
PintSizedDictator Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Ikke ta det til deg. Jeg har også en del av disse kollegaene som har jobbet med dette siden kritt-tiden... De er veldig påpasselig med å nevne sin dyrebare utdannelse så ofte de kan, spesielt hvis de skal understreke et poeng. Dette kan de bedre enn meg må vite, siden tidene ikke forandrer seg i det hele tatt og pleie og omsorgsyrket har stått på standby siden krigens dager. Nåde meg om jeg prøver å foreslå noe av disse nymotens greine. Musikk i bakrunnen under et måltid? Pføy! Det spiller da ingen trille at de gamle later til å nyte det. Neida, når -de- gikk på skolen.... Osv. Og sånn går nu dagan. Jeg driter i hva de sier og hvordan de sier det. Trekker de meg langt nok så gir jeg beskjed på en rolig måte at nå må de faktisk løfte blikket litt og ta en titt på kalenderen. Hvis du vet du gjør en god jobb og sjefen din er enig så hold på den tanken Ikke la disse damene dra deg ned i sin egen sure hverdag. Lykke til med jobbsøkingen. Alle fortjener et arbeidsmiljø de trives i.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 Vi er ganske lei unge jyplinger som ikke innser at "gamle damer" har erfaring det kan være verdt å lytte til. Hilsen gammel dame på jobben.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 Jyplinger? Hjelpes for en innstilling... En ansatt på 25 kan ha like gode kvalifikasjoner og ideer som gamle travere, ser du ikke det og surmuler isteden, så er det hovedsaklig din egen utvikling og læring i jobben det går ut over. Og drepen for arbeidsmiljøet må det da også være... Erfaring i antall år er kun en liten del av et større grunnlag som avgjør kompetanse. De fleste moderne, større bedrifter er opptatt av å utvikle og nyttiggjøre seg de ressursene de ansatte besitter og ønsker å bidra med, enten de finnes hos en 25- åring, eller 60- åring. Dette er også vanligvis både en bedriftsøkonomisk og personalmessig sunn strategi. Vis hva du faktisk er god for, og vær lydhør også for de yngre på jobb, så får du større respekt selv enn om du forlanger respekt på grunnlag av alder og antall år bak kontorpulten .
Ikkenonick Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 Jeg har også hatt det sånn, og valgte å si opp etter 3,5 år. Jeg var lei av å være Don Quiote og sloss mot vindmøllene...
OnTheRun Skrevet 7. november 2012 #7 Skrevet 7. november 2012 Vi er ganske lei unge jyplinger som ikke innser at "gamle damer" har erfaring det kan være verdt å lytte til. Hilsen gammel dame på jobben. Seriously? Har det noen gang slått deg at disse "unge jyplingene" muligens har noe verdifullt å komme med også? At grunnen til at verden har utviklet seg til det den er i dag er fordi mennesker lærer av hverandre? Erfaring er en bra ting, men uten nye innspill blir det da veldig kjedelig etterhvert? Må innrømme at jeg syns litt synd på deg som er fastlåst i en slik tankegang. Åpne litt opp for nye impulser så skal du se at livet blir mye hyggeligere å leve!
Lillestoredeg Skrevet 7. november 2012 #8 Skrevet 7. november 2012 Amen ! Skulle ønske jeg kunne putte sure kollegaer i en boks riste boksen å håpe At de har forandret seg når de kommer ut
Miamimom Skrevet 8. november 2012 #9 Skrevet 8. november 2012 Ikke ta det til deg. Jeg har også en del av disse kollegaene som har jobbet med dette siden kritt-tiden... De er veldig påpasselig med å nevne sin dyrebare utdannelse så ofte de kan, spesielt hvis de skal understreke et poeng. Dette kan de bedre enn meg må vite, siden tidene ikke forandrer seg i det hele tatt og pleie og omsorgsyrket har stått på standby siden krigens dager. Nåde meg om jeg prøver å foreslå noe av disse nymotens greine. Musikk i under et måltid? Pføy! Det spiller da ingen trille at de gamle later til å nyte det. Neida, når -de- gikk på skolen.... Osv. Og sånn går nu dagan. Jeg driter i hva de sier og hvordan de sier det. Trekker de meg langt nok så gir jeg beskjed på en rolig måte at nå må de faktisk løfte blikket litt og ta en titt på kalenderen. Hvis du vet du gjør en god jobb og sjefen din er enig så hold på den tanken Ikke la disse damene dra deg ned i sin egen sure hverdag. Lykke til med jobbsøkingen. Alle fortjener et arbeidsmiljø de trives i. Der jeg jobber er det de eldre som ikke har utdanning, de ble ansatt den tiden det var mulig å jobbe seg oppover. Vi yngre (jeg har jobbet der i 7 år) måtte ha minimum relevant bachelor. Og det at vi er utdannet blir latterliggjort i enhver sammenheng. DET er jeg lei..
Anonym bruker Skrevet 9. november 2012 #10 Skrevet 9. november 2012 Jeg jobber på et sted som ditt! Værste jeg hører er, men slik har vi gjort det i alle år... *brekke seg* Det er deprimerende, ser igjennom stillinger utlyst på nav og finn hver dag!! Sender en klem HI her med sent svar. Takk for støtte Anonym poster: 8bf7757c6fbe255191d51d7aabc4d54b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå