Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Vet at legen er den å spørre i dette tilfellet men lurer bare på om noen har opplevd noe lignende... For noen dager siden så datt jeg og klarte og klarte å brekke halebeinet. Har vært hos legen og fikk bare beskjed om at det måtte gå over av seg selv. Men de siste 2 dagene har jeg begynt å miste følelsen og at ryggen "dovner" bort nederst når jeg sitter mer enn noen minutter. Syns dette er veldig ubehagelig og er redd for at det har skjedd noe mer inni der, smertene i halebeinet blir bare verre og verre, har fått paralgin forte men det hjelper så og si ingenting. Noen som har opplevd noe lignende?
IceNose Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 Jeg bristet halebeinet mitt for noen år siden på snowboard :/ De sier det er verre enn å brekke det for da er det kraftig forslått.. Det er ikke noe man får gjort.Det må gå over av seg selv som legen sier.Det er 5-6 år siden jeg datt og jeg sliter ennå med at hvis jeg sitter for lenge på harde seter/stoler så dovner det litt. Og jeg stivner så jeg må reise meg. Men hvis det er vondt lenge så hadde jeg sjekket igjen hos lege
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Ok, takk for svar Får ringe og snakke med legen i morgen. Det gjør SKIKKELIG VONDT! men er kanskje vanlig at smertene øker en del før de blir bedre?
Kliko Skrevet 6. november 2012 #4 Skrevet 6. november 2012 Det er ikke sikkert at det har skjedd noe mer enn "bare" et brudd. Men om ingenting annet er sjekket skikkelig ut ( tenker på resten av ryggen din) bør du komme deg til legen i morgen, så ikke du går rundt med brudd et annet sted.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 Ble ikke tatt noe røntgen, legen kjente kun på halebeinet både utvendig og innvendig, hun mente at det ikke var noen vits å ta røntgen da dette ikke viser seg på bilder uansett...
IceNose Skrevet 6. november 2012 #6 Skrevet 6. november 2012 Det er såååå vondt å ha vondt halebein! Er noe av den verste smerten jeg har kjent! De vil vel heller ikke ta røngten i området heller om du skal ha/har planer om barn.. La det gå litt, men om det ikke gir seg så snakker du med legen igjen
valkyrien Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 Krev røntgen så fort som mulig. Jeg ble sendt hjem med det legen sa var forslåtte muskler, men som viste seg å være ryggbrudd... Har nå kroniske smerter, er ikke i stand til å jobbe, klarer knapt husarbeidet... Det hadde jeg sluppet hvis det hadde blitt oppdaget i tide.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #8 Skrevet 6. november 2012 For to år siden hadde legen min i løpet av to uker to som hadde falt når de gikk på glatta og fikk brudd i bekkenet. Begge hadde kommet gående inn på egen hånd til ham noen dager etter fallene.... fortalte han da jeg mente han tok feil og at jeg umulig kunne ha fått brudd i bekkenet siden jeg kunne både stå og gå.... men han hadde rett, gitt Jeg ville bedt om en grundigere undersøkelse og evt røntgen eller MR, spesielt siden du blir nummen. Ellers bør du høre om du kan få tak i en sittepute beregnet for halebensmerter. Vet Tempur har noen som er gode, men også dyre, tror de kalles Doghnut Pillow. Da får du ikke press direkte på halebenet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå