ung.mor.89 Skrevet 6. november 2012 #1 Skrevet 6. november 2012 Hatt bryst reduksjon i dag. Legen tok bilder av meg uten klær på over kroppen. Dette gjorde legen med tlf sin. Reagerte ikke der Og da før Jeg så at det var tlf. Nå når Jeg er kommet hjem sitter Jeg her med kul i bak hodet Og klarer ikke slutte å tenke på det med bildene. Har ikke slått meg. Men Har kul i bak hodet Etter operasjon. Kan noen gi meg svar på om det med bildene er normalt?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #2 Skrevet 6. november 2012 Hatt bryst reduksjon i dag. Legen tok bilder av meg uten klær på over kroppen. Dette gjorde legen med tlf sin. Reagerte ikke der Og da før Jeg så at det var tlf. Nå når Jeg er kommet hjem sitter Jeg her med kul i bak hodet Og klarer ikke slutte å tenke på det med bildene. Har ikke slått meg. Men Har kul i bak hodet Etter operasjon. Kan noen gi meg svar på om det med bildene er normalt? Høres pussig ut, tror jeg hadde ringt pasientombudet og spurt, de bør vite sånt, og du kan være anonym
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #3 Skrevet 6. november 2012 Nei, bilder som tas med telefon er ikke normalt for en lege å gjøre!! At de kan ta bilder før/etter for å sammenligne resultatet er vel en ting, men absolutt ikke tatt med telefon. Det hadde jeg tatt opp med avdelingsoverlegen! Hadde også tatt opp det med kulen i hodet. Var det privat eller offentlig sykehus?
ung.mor.89 Skrevet 6. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2012 Offentlig sykehus. Skal ta det videre i morgen. Nå er alle gått hjem. Skal dit en tur i morgen.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #5 Skrevet 6. november 2012 Hatt bryst reduksjon i dag. Legen tok bilder av meg uten klær på over kroppen. Dette gjorde legen med tlf sin. Reagerte ikke der Og da før Jeg så at det var tlf. Nå når Jeg er kommet hjem sitter Jeg her med kul i bak hodet Og klarer ikke slutte å tenke på det med bildene. Har ikke slått meg. Men Har kul i bak hodet Etter operasjon. Kan noen gi meg svar på om det med bildene er normalt? Spiller det noen rolle hvilket fotoapparat som brukes? I våre dager har mobiltelefoner smeltet sammen med fotoapparater for de fleste praktiske formål (unntatt for profesjonelle fotografer). Altmuligdingsen/telefonen han brukte er sikkert en jobbdings/-telefon uansett. Jeg har ikke eid et rent digitalkamera på over 10 år, jeg bruker bare mobilen. En nylig operert overkropp blir ikke veldig sexy bilder uansett, så dette syns jeg ikke er noe å hisse seg opp over.
ung.mor.89 Skrevet 6. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 6. november 2012 Var ikke ny operert når bildene ble tatt. Var før. Og spiller det noen rolle når bildene ble tatt. Er jo ikke det som er poenget. Poenget er jo at det ble tatt bilde.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #7 Skrevet 6. november 2012 Høres rart ut spør du meg. Det er helt normalt at det tas "før-bilder", men ikke med mobil! Hadde sjekka det opp hadde jeg vært deg.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #8 Skrevet 6. november 2012 Jeg har også hatt brystreduksjon, og jeg tror ganske sikkert de tok bilder av meg også (det er 11 år siden så jeg er ikke 100% sikker). De har dem nok i journalen så de har dokumentasjon på hvordan brystene så ut på forhånd. Gratulerer med nye pupper forresten ;-) Håper du blir like fornøyd som jeg ble! En lettelse å få bort "daukjøttet" ;-)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #9 Skrevet 6. november 2012 Jeg skjønte ikke helt greia med kulen i hodet jeg? Fikk du kul i hodet under brystreduskjon? Og hva hadde kulen med bildene å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #10 Skrevet 6. november 2012 Hatt bryst reduksjon i dag. Legen tok bilder av meg uten klær på over kroppen. Dette gjorde legen med tlf sin. Reagerte ikke der Og da før Jeg så at det var tlf. Nå når Jeg er kommet hjem sitter Jeg her med kul i bak hodet Og klarer ikke slutte å tenke på det med bildene. Har ikke slått meg. Men Har kul i bak hodet Etter operasjon. Kan noen gi meg svar på om det med bildene er normalt? Spiller det noen rolle hvilket fotoapparat som brukes? I våre dager har mobiltelefoner smeltet sammen med fotoapparater for de fleste praktiske formål (unntatt for profesjonelle fotografer). Altmuligdingsen/telefonen han brukte er sikkert en jobbdings/-telefon uansett. Jeg har ikke eid et rent digitalkamera på over 10 år, jeg bruker bare mobilen. En nylig operert overkropp blir ikke veldig sexy bilder uansett, så dette syns jeg ikke er noe å hisse seg opp over. Uansett så har denne legen unnlatt å informere om at det er en jobbtelefon som brukes og hva bildene skal brukes til og hvordan personsikkerheten ivaretas med tanke på at det er en mobil som brukes og ikke et kamera. Slike bilder skal i så fall følge HIs journal, og ikke ligge på en jobbtelefon! # 3
HvittHus Skrevet 6. november 2012 #11 Skrevet 6. november 2012 Jeg synes kanskje det er litt pussig at det ble brukt mobilkamera, men på den annen side har verden forandret seg ekstremt mye de siste årene, og det er mange som ikke lenger bruker ordinære kameraer. Kan kulen være en irritasjon pga trykk? Har våknet etter flere operasjoner og vært temmelig øm i bakhodet pga hardt underlag.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #12 Skrevet 6. november 2012 Jeg har brukt min private telefon til å filme en pasient under et anfall, for å kunne dokumentere anfallet på legevisitten. Det var legen som ba meg gjøre det. Pårørende til pas ble informert på forhånd og filmsnutten ble slettet når legen hadde fått sett på det. Regner med at din lege slettet bildene på telefonen etter de var overført jornalen din.
Kliko Skrevet 6. november 2012 #13 Skrevet 6. november 2012 Men er du sikker på at dette var legens private telefon da? (leger kan ha moderne tlf som jobbtlf). Noen har dokumentasjonssystemer som også tar i mot bilder Så kan være at han gjorde det for å dokumentere. Men du kan jo ringe å høre i morgen. Bare ikke kapp hue av de med en gang
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #14 Skrevet 6. november 2012 Har jeg ikke vært borti at de gjør. Avdelingen har eget fotoapparat som brukes til fotodokumentasjon, vi har ingen mobiltelefoner med programvare som kobles opp mot systemene vi jobber i ihvertfall. Jeg synes dette høres merkelig ut og det bør komme en tilbakemelding på praksisen, slik at de enten kan endre det eller opplyse pasienter om det dersom dette er vanlig.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #15 Skrevet 6. november 2012 Jeg syns det er rart å bruke mobiltelefon. Enda rarere å bruke sin private telefon i slike sammenhenger
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #16 Skrevet 6. november 2012 Jeg syns det er rart å bruke mobiltelefon. Enda rarere å bruke sin private telefon i slike sammenhenger Privat og privat. Dette er sannsynligvis en telefon som arbeidsgiver både eier og betaler for. Mobiltelefoner er et helt essensielt arbeidsverktøy i hverdagen for en lege.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 6. november 2012 #17 Skrevet 6. november 2012 Jeg har tatt brystreduksjon, og ja, kirurgen tok bilder av meg i bar overkropp både før og etter. Har egentlig ikke tenkt noe over det da han forklarte hva han gjorde med disse bildene.. Men dette var et speilreflekskamera og ikke et mobilkamera da.. Men jeg også lurte på hva du mente med kulen i hodet?
rytme Skrevet 6. november 2012 #18 Skrevet 6. november 2012 Hatt bryst reduksjon i dag. Legen tok bilder av meg uten klær på over kroppen. Dette gjorde legen med tlf sin. Reagerte ikke der Og da før Jeg så at det var tlf. Nå når Jeg er kommet hjem sitter Jeg her med kul i bak hodet Og klarer ikke slutte å tenke på det med bildene. Har ikke slått meg. Men Har kul i bak hodet Etter operasjon. Kan noen gi meg svar på om det med bildene er normalt? Det at det har blitt brukt mobiltelefon er ikke viktig. Bilder tatt med digitalkamera og mobiltelefon kan potensielt misbrukes på akkurat samme måte. Man kan også med to enkle trykk fra de fleste kamera overføre bilder fra kamera til telefon eller pc.. Hovedproblemet i din situasjon er at du åpenbart ikke er blitt forklart hva bildene skal brukes til og hvem som får tilgang til dette. Har legen spurt deg om det er i orden at han tar bildene? Dette er spørsmål som jeg vil si er mer viktige, mens hvilket "medium" som er brukt til fotograferingen er mindre viktig
NormaJean Skrevet 6. november 2012 #19 Skrevet 6. november 2012 Nå må man passe seg for å ikke lage storm i ett vannglass. På Ullevål bruker nå noen leger og sykepleiere iPhone som arbeidsverktøy. Dette er en telefon som brukes kun på sykehuset og ligger igjen der nå arbeidsdagen er over. De kommuniserer med pasienter på den, via tekst, telefon eller mail. Så det er ikke sånn at man skal anta at denne legen brukte sin private telefon til å ta bilder av pasienten eller hadde skumle hensikter. HI, dette løser du enkelt ved å ringe og spørre om hva som er vanlig på avdelingen du var på. Men er litt forvirret hva du lurte på ang kul i hodet. Men det kan godt være at du har vondt fordi hodet ditt ble liggende oppå en ledning/slange under operasjonen.
Miss Chocolate Skrevet 6. november 2012 #20 Skrevet 6. november 2012 De tar bilder før og etter. Helt vanlig!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2012 #21 Skrevet 6. november 2012 Hadde reagert om legen tok bilde med sin private mobil, hvis det er slik at man tar bilder under slike undersøkelser så skal de ha eget "jobb" kamera til dette, hans mobil er privat med mindre det er en mobil de bruker der på kontoret alle, men pussig! Skjønner du reagere. Hadde ringt ned å spurt jeg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå